Spiegel gesloopt: wat moet ik vervangen?

Gestart door solidnmgn, 10-08-2013 10:54:43

Vorige topic - Volgende topic

solidnmgn

Gekocht voor 350 euro echter nu al 50k op te teller zonder noemenswaardige kosten... Zelfs me vrouw roept.. de volgende word weer een Volvo

Miel850

Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

rpakuypers

Citaat van: solidnmgn op 10-08-2013 10:54:43
https://sphotos-a.xx.fbcdn.net/hphotos-frc1/1148969_10151883674572009_309033344_n.jpg

Gebeurde me gisteren ook met de deur die ik aan het prepareren ben voor mijn vaders rode 855. Een en ander gewoon vastgerot en dan klapt hij niet meer in. Niets aan te doen. Op naar de sloop ......

Groet,
Roger

Thijs850

Gereden 440 '91, 440 '95, 460 '96, 850 GLE ,93, V40 2013 T3 Summum 103K.
Huidig '93, 850 GLT met 203.502km gekocht huidige stand 320.700

solidnmgn

Gisteren tijdens het tanken stapte mijn vrouw uit en liep iets te dicht langs de auto en nam met haar Derriere de spiegel mee.

Een volvo die het verliest van een vrouwtje die amper 50kg weegt...  :D

Hoe ik alleen het binnen werk te vervangen. Lees (deel wat aan de deur vast zit en in de spiegelbehuizing) ..

Heeft iemand nog zoiets liggen en is het moeilijk te vervangen. (lees 2 linker handen. Dirk is hier bewijs van.)
Gekocht voor 350 euro echter nu al 50k op te teller zonder noemenswaardige kosten... Zelfs me vrouw roept.. de volgende word weer een Volvo

rpakuypers

Citaat van: solidnmgn op 10-08-2013 11:04:20
Gisteren tijdens het tanken stapte mijn vrouw uit en liep iets te dicht langs de auto en nam met haar Derriere de spiegel mee.

Een volvo die het verliest van een vrouwtje die amper 50kg weegt...  :D

Hoe ik alleen het binnen werk te vervangen. Lees (deel wat aan de deur vast zit en in de spiegelbehuizing) ..

Heeft iemand nog zoiets liggen en is het moeilijk te vervangen. (lees 2 linker handen. Dirk is hier bewijs van.)

Volgens mij is de kortste klap de gehele spiegel te vervangen. De kap kan er overigens heel gemakkelijk af als je de spiegel eruit haalt. Je zult wel je gehele deurpaneel eraf moeten halen omdat er verwarmingsdraden naar de spiegel lopen.

Groet,
Roger

Thijs850

Dit is in een poep en een scheet gedaan. De hele spiegel vervangen wel glas (heel) bewaren etc. Hij zit zelf geloof ik met 3 torx vast..? Al een tijd niet meer gedaan
Gereden 440 '91, 440 '95, 460 '96, 850 GLE ,93, V40 2013 T3 Summum 103K.
Huidig '93, 850 GLT met 203.502km gekocht huidige stand 320.700

solidnmgn

Is de kleur niet het lastige, daarom dacht ik dat het misschien handiger is om het binnenwerk + ophanging te vervangen.

Mocht er nog iemand eentje hebben liggen dan hoor ik het graag.

Boeijke

Kleur is niet van toepassing. Kapje kun je heel simpel over zetten.
Dus dat kun je gewoon gebruiken. Spiegel heb ik hier nog op sloper zitten en die liggen er anders bij onze "huis"slopers ook nog wel.

Woon in Oss. Je roept maar.

Spin!

Volgens mij mag je de binnenbekleding ook los maken, wil je het netjes doen.

www.vm-parts.nl

Boeijke

Citaat van: Spin! op 10-08-2013 12:02:39
Volgens mij mag je de binnenbekleding ook los maken, wil je het netjes doen.

Klopt. Zal niet het eerste kapje zijn wat zo afbreekt.
Maar is allemaal niet zoveel werk.

solidnmgn

Iedereen alvast bedankt voor jullie reactie. Mijn vrouw voelt zich nu al een stuk beter wetende dat er niet een geheel nieuwe volvo gekocht hoeft te worden.

zal een vragen of Dirk nog een onderdeel heeft liggen. Dit woont bij mij om de hoek.

@Dirk..... Heb jij misschien nog z'n onderdeel liggen..

jeroen74

Best wel beetje stom dat de spiegel wel naar binnen kan klappen (naar het raam toe) maar niet naar buiten zonder kapot te gaan :(

KIM

UserID6342

Bel me morgen ff Jaco, dan kijk ik even of ik nog een goede spiegel voor je heb.  Rechtse kant ?