C70 radiator vervangen: Monteur gezocht omgeving Arnhem

Gestart door Willem-C70, 10-08-2013 15:20:19

Vorige topic - Volgende topic

Willem-C70

Zoals het topic titel al duidelijk maakt zoek ik een monteur (budget) die in de omgeving Arnhem die handig en ervaren is met het vervangen van een radiator van een hand geschakelde c70 2.4T (mj1998).
Aangezien ik zelf twee linkerhanden heb wat betreft auto's zoek ik iemand die hier wel verstand van heeft. Zelfs het zoeken naar een nieuwe radiator leverde mij al hoofdpijn op  :o .. Ik zou niet weten waar of welke te bestellen.

Alle hulp en tips/adressen zijn welkom! 

Boeijke

Klop eens bij Dirk of arjen op de deur, daar zit je precies tussenin.

Willem-C70

Citaat van: Boeijke op 10-08-2013 15:24:37
Klop eens bij Dirk of arjen op de deur, daar zit je precies tussenin.

Bedankt voor je reactie!

Ik ken Dirk en/of Arjan niet :) laat staan dat ik weet waar ik moet aankloppen.
Zijn dat hun forum namen? .. En zo ja, kan jij inschatten of ze een pb van mij op prijs zouden stellen?

ZC3rr0r

We hebben het over Dirk342 en Arjen850 op het forum, gewoon een PBtje en dan kom je een heel eind.

Verder kun je van hun meestal ook een (sloop) radiateur overnemen, dat scheelt aanzienlijk in de kosten.
Een nieuwe heb je in twee smaakjes: Origineel (met plastic) of verstevigd (volledig aluminium)

De originele vind je bijvoorbeeld hier: http://www.winparts.nl/14/koelsysteem/radiateur/0042543/koeler--motorkoeling---origineel
Een verstevigd model vind je o.a. hier: http://www.europeantuningshop.nl/index.php?route=product/product&product_id=19033

Presoonlijk zou ik voor een standaard radiateur gaan (dus met plastic) en het ding gewoon weer vervangen als hij de volgende keer stuk gaat. Maar goed, die keuze moet ieder voor zich maken.

Kijk overigens ook bij Mister Auto voor radiateurs, daar zijn ze meestal nog net ietsjes goedkoper dan op Winparts.

Boeijke

Willem-C70

Forum members worden door mij ondergespammed as we speak! :D

Heren mag ik u beiden alvast hartelijk bedanken voor jullie hulp en tips!

:)

Willem-C70

Probleem opgelost  ;D

Na een diagnose van forumlid 'Volvobug' vd week de radiator even gelaten voor wat het is en eerst een nieuwe thermostaat, temperatuur sensor en een koelvloeistof niveau sensor (lampje bleef branden) besteld. Gisteren pakketje van Estate Services binnen en direct een nieuwe afspraak gemaakt met 'Volvobug' waar ik vanavond terecht kon.
De boel vakkundig laten installeren onder het genot van een sigaretje en een gebakje  :eusa_drool:  en mijn oude kreng doet weer alles waar ze voor gemaakt is!   :eusa_clap: 

Bedankt voor de reacties allemaal en natuurlijk Volvobug in het bijzonder!

volvobug

Geen dank, was zo gepiept en meest aannemelijk de oorzaak. Fijn dat het (vooralsnog) weer goed is.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

UserID6342

volvobug

Citaat van: volvobug op 17-08-2013 10:19:08
Geen dank, was zo gepiept en meest aannemelijk de oorzaak. Fijn dat het (vooralsnog) weer goed is.

En 9 maanden later bleek "meest aannemelijk" toch "met zekerheid" te zijn geweest. Willem zijn C70 de afgelopen week weer in de garage gehad, de 2.5T loopt prima maar had een lijstje APK afkeurpunten. Maar met wat listen,  vervangingen en af en toe een greep uit de kast met reservedelen  ;D zit de APK er ook weer op.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.