vervanging drukcilinders koppeling GLT

Gestart door Martijn5, 04-03-2003 21:24:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Martijn5

De koppeling van mijn GLT ('93) moet ik elke week ontluchten om de vrije slag van het koppelingspedaal op de juiste diepte te houden. Doe ik dit niet dan knarsen de tanden van de tandwielen in de versnellingsbak bij het schakelen! Mijn garage stelt nu voor om de drukcilinders van de koppeling te vervangen. Deze kosten respectievelijk €64 en €146. Hierbij komen nog de inbouwkosten. Heeft iemand hier ervaring mee ? Het is niet duidelijk welke cilinder er kapot is. Er wordt geadviseerd om ze allebei te vervangen. Kan ik dit goedkoper doen ?
Martijn

rogier

#1
Bij mij zijn ze ook vervangen en volgens mij moeten ze altijd tegelijk. Lijkt me ook verstandig als toch alles open ligt. Is wel een duur grapje met inbouwkosten erbij, maar het lost wel je probleem op.

ex_beamerman

#2
dat probleem heb/had ik ook(zie eerdere post's)en kon geen bevredigend antwoord vinden,dit is dus het probleem.
weet iemand dan ook of je die drukcilinders zelf kunt vervangen?
ik heb wel iets raars en wel dat sinds ik nieuwe remblokken heb gemonteerd (voor) is het probleem minder geworden
jhonn

Reitse

#3
Als ik me niet al te sterk vergis lopen koppeling en rem beide op remvloeistof (en komen ze in hetzelfde reservoir uit) (uitgaande van een eerdere thread). Jhonn had bijna geen remvoering meer over op z'n blokken, dus kan ik me voorstellen dat als je nieuwe blokken monteerd de zuigers minder ver hoeven te gaan en dat de vloeistofdruk wat hoger kan worden waardoor het in de koppeling ook makkelijker gaat...  ::)