LPG, Is dat er uit te halen?

Gestart door Deniz, 13-08-2013 16:25:58

Vorige topic - Volgende topic

Deniz

Ik dacht er ook al aan om er gewoon een auto hoes omheen te doen en hier op de parkeerplaats te zetten. en dan te gaan schorsen
Omafiets -  Zwart, 26 inch velgen, CVT automaat en 1pk ((RIP))
Nu een Mountain bike...

Vader: Volvo 460 1.6i Experience line 1995 83pk handgeschakeld 131.598 km

rogerV701998

Citaat van: Deniz op 13-08-2013 19:44:58
Ik dacht er ook al aan om er gewoon een auto hoes omheen te doen en hier op de parkeerplaats te zetten. en dan te gaan schorsen

Goed idee. Kun je 'm na vier jaar bij elkaar vegen...

grijzev70tdi

Zal straks vor de gein eens foto maken van de 480, staat sinds 2008 buiten zonder dat er naar gekeken word. Het valt me nog mee ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

StefanCJ

Citaat van: rogerV701998 op 13-08-2013 19:49:03
Citaat van: Deniz op 13-08-2013 19:44:58

Goed idee. Kun je 'm na vier jaar bij elkaar vegen...

Zit er wel al een zak omheen, das wel zo makkelijk.

Deniz, ga gewoon lekker werken en straks een auto kopen als je ermee mag rijden. Een 850 lijkt reuzegoedkoop maar vergis je niet in het onderhoud.

Vulk

Ik ben sinds mijn 18 gek van onze roffels. Ik had toen de centen om er één aan te kopen (veel studentenjobjes gedaan), maar ik had niet de centen om er één te onderhouden.

Toen ik 22 was heb ik mijn T-5 gekocht en er gelijk lpi in gelegd. Twee weken daarna ben ik fulltime beginnen werken.

Tussen de tijd dat ik 18 en 22 was heb ik veel (mee)gereden in roffels, er bijzonder veel over gelezen,  alle youtube filmpjes had ik gezien, ... Maar no way dat ik mij er ééntje ging kopen zonder dat ik zeker wist dat ik hem kon betalen.

Intussen heb ik hem 5,5 jaar en geloof me, zelfs met twee of drie studentenjobjes ging het niet gelukt zijn om hem, fatsoenlijk, rijdend te houden.

Dus: doe zoals ik en wacht nog even af. :)

Deniz

Misschien wel verstandig.
over 3 jaar ben ik bijna 18 (ben nu bijna 15 nog 2 1/2 maand)
Dan heb ik vast wel genoeg geld gespaard om een mooie te kopen.
Nu een Mountain bike...

elmarconi

Over 3 jaar kun je ze gratis krijgen. Niemand kan dan nog onderhoud en brandstof betalen...

<wacht op reactie...>
--
Autogas Inside . . .

StefanCJ

Je hebt gelijk hoor. Mijn roffelavontuur begon een jaar of zes geleden. Toen kostte ze echt nog een stuk meer dan nu.

grijzev70tdi

Citaat van: elmarconi op 13-08-2013 20:00:25
Over 3 jaar kun je ze gratis krijgen. Niemand kan dan nog onderhoud en brandstof betalen...

<wacht op reactie...>

Dammm heb voor de GLT toen 9 euro betaald.... Paar jaar moeten wachten

NinaPaul

Ik raad je aan eerst te studeren (nog een jaar of 12), hooguit een weekend job.

Dan kan je een stuk leukere auto's rijden dan deze blikken ellende.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Deniz

12Jaar! :o
Ik ga niet de handel in hoor (ik wil niet achter een bureau werken)
Ik ga studeren voor autotechnicus tot en met niveau 4 en misschien ook nog keurmeester. ik hoop dat dat niet meer dan 8 jaar duurt na de middelbare school?
Nu een Mountain bike...

reneetje

Citaat van: NinaPaul op 13-08-2013 20:44:34
Ik raad je aan eerst te studeren (nog een jaar of 12), hooguit een weekend job.

Dan kan je een stuk leukere auto's rijden dan deze blikken ellende.

Ik raad je een krantenwijk aan  , bromfiets certificaat te halen dan maar es mooi rond knorren (en brommers kiek'n   :eusa_dance: )
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

grijzev70tdi

Dat laatste kan het goedkoopste zijn, maar kan ook verschikkelijk duur worden ;D

marrrcel

Sla die dure 50cc fase over en zet wat geld opzij. Zodra je je rijbewijs hebt ga je het nodig hebben. Ik kan uit ervaring spreken dat een auto onderhouden vanuit een bijbaan erg lastig is. Ik ben in 2001 begonnen in een Suzuki :eusa_sick: Alto '88 en toen ik studeerde een Renooit Clio  :eusa_eh:. Het ging allemaal maar nét, of eigenlijk net niet.

Als jij van plan bent een fatsoenlijke opleiding te gaan volgen, ga jij geen zeeën van tijd hebben voor allerlei bijbaantjes. Ik neem aan dat jij (in de toekomst) ooit een biertje wilt pakken met vrienden of een leuk meisje mee uit wilt nemen en het hof wilt maken. Al die zaken kosten geld. Ook ik ben gek van auto's, maar er is meer in het leven dan alleen die die bult staal op rubber.

Uiteindelijk kom je met de juiste opleiding bij de betere banen terecht en daarmee verdien je geld voor jouw (eventuele) Roffel, vrijheid en plezier in je werk. Ik snap dat het geld brandt in je zakken, ik weet hoe het voelt, maar probeer het in een breder perspectief te zien en naar de toekomst te kijken die veel sneller komt dan jij denkt.

PS: Als je de patser wilt uithangen koop je een vette mountainbike op Marktplaats, vinden de meisjes veel leuker dan zo'n stinkende, knetterende 2-takt. Maar misschien word ik wel te oud voor dit soort, ongevraagde adviezen.

Deniz

Ik ga geen brommer kopen...
Dan lig ik heel snel in het ziekenhuis met wat gebroken botten ;D
Ik fiets al snel met mijn omafiets ;D
wel altijd leuk om sneller te zijn dan die wielrenners...

Edit: wat is Patser...?
Nu een Mountain bike...