Pakkie met zijn eerste Volvo --> eindelijk foto's

Gestart door Pakkie, 14-08-2013 12:30:28

Vorige topic - Volgende topic

Pakkie

Citaat van: The Volvoboy op 14-08-2013 21:54:15
Nette auto :) Perfo's zijn inderdaad erg mooi, achterspoiler ook. En mistlampen zitten er ook zo in (kwestie van lampjes monteren, 2 relais erin, schakelaar en gaan) ;D

Je hebt btw een 2.5 10V met 144pk. 2.4 140pk is een 20V en pas geleverd vanaf 1999. ;)

Scherp mbt die pk's  :eusa_clap: Genoemde opties zijn inderdaad niet zo heel erg lastig qua montage, maar eerste insteek was natuurlijk goedkoop rijden, maar die vlieger gaat met dat soort modificaties ook niet meer op :)

henry classic v70

Citaat van: Pakkie op 14-08-2013 13:06:49
Dank voor het welkom :)
De V70 is zoals het er nu naar uit ziet een tijdelijk auto waar ik stiekem toch wel wat km (30k/jr) mee ga rijden. Omdat ik het relatief low budget wil houden heb ik T5-jes, R-uitvoeringen en automaten links laten liggen. Ik heb er dus voor gekozen om voor een relatief saaie, langzame, maar hopelijk wel degelijke 2.4 140pk te gaan.

Maar of dat low budget echt gaat lukken ::) Na wat struinen op het forum kom je toch wel leuke potentiële aanpassingen tegen zoals achterspoiler, set mistlampen, andere velgen etc......

...en dat ga je doen op benzine?  :eusa_think:
Beter 1 op gas kunnen scoren..
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

twotone

Ik ben 't hier met Henry eens, 30k/jr op benzine is aardig aan de prijs, dan kan je beter op gas rijden. (Ondanks dat ik een hekel heb aan gas in 't algemeen ;D )

Mooie v70 verder trouwens!

Jari.
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

charged

Zoals eerder gemeld,erg leuk wagenpark,de 205 in het bijzonder.
Welkom onder de roffelaars.
855-V70-440-S70

Pakkie

Och ja, als je alle kosten van een X5 met 30k per jaar optelt dan is benzine rijden met een V70 die zo duur is als een Gazelle een goedkope aangelegenheid :) Eens dat een exemplaar met gas of een diesel goedkoper zou zijn, maar wilde gaan voor beperkte kans op storingen e.d. dus gas en automaat heb ik aan me voorbij laten gaan. Daarbij zou het zo maar eens kunnen dat ik binnenkort woon-werk weer per trein ga doen en dan gaat er 15k vanaf.

Vandaag de V70 opgehaald en al een beetje mee bezig geweest:
- kentekenplaat voorzijde was compleet krom dus beide platen vervangen voor luxe platen
- uiteraard even snel gewassen en van binnen schoon gemaakt
- gestart met de-badgen (2.5 is er al af, de rest volgt nog)
- bovendek dashboard vervangen (was zwaar bekrast) met dan aan Auk  :eusa_clap:
- bijna een set Pegasus-velgen gekocht ;)
- eerste 200km zijn alweer afgelegd en wat is het toch een heerlijke reisauto: cruise-control en aircootje aan en gaan met dat ding :)

Morgen weer verder rommelen en dan ook wat verse foto's maken.

henry classic v70

Citaat van: Pakkie op 16-08-2013 23:11:04
Och ja, als je alle kosten van een X5 met 30k per jaar optelt dan is benzine rijden met een V70 die zo duur is als een Gazelle een goedkope aangelegenheid :) Eens dat een exemplaar met gas of een diesel goedkoper zou zijn, maar wilde gaan voor beperkte kans op storingen e.d. dus gas en automaat heb ik aan me voorbij laten gaan. Daarbij zou het zo maar eens kunnen dat ik binnenkort woon-werk weer per trein ga doen en dan gaat er 15k vanaf.

Als je iets meer de tijd had genomen dan had je zeker kunnen lezen dat een V70 met LPI install. niet meer storingen heeft als een benzine versie... en ook bij 15dkm p/jr is dit nog altijd een stuk goedkoper (zegt een Sandstone bestuurder die er inmiddels al 445000 km op heeft zitten en jawel op gas!!)
Maar ja je was een X5 gewend..... :eusa_eh:

Pakkie

Tja, waarschijnlijk heb je het bij het rechte eind want jij hebt er persoonlijke ervaring mee. Heb me vooraf toch echt wel aardig ingelezen, maar mijn gevoel zegt hoe meer onderdelen, des te meer kan er stuk. Daarbij kon ik deze V70 zo goedkoop overnemen dat daar vrijwel geen LPI tegenop kan :)

V70geRwin

Citaat van: Pakkie op 17-08-2013 11:03:58
Tja, waarschijnlijk heb je het bij het rechte eind want jij hebt er persoonlijke ervaring mee. Heb me vooraf toch echt wel aardig ingelezen, maar mijn gevoel zegt hoe meer onderdelen, des te meer kan er stuk. Daarbij kon ik deze V70 zo goedkoop overnemen dat daar vrijwel geen LPI tegenop kan :)

met een euro de liter gaat het best hard  ;)
maar veel plezier met je V70!

Pakkie

:eusa_shhh: maak me nu niet aan het twijfelen ;)

henry classic v70

15000 km > 1/10 > 1500 ltr benzine = ong. € 2550,- (€ 1,70 p/ltr)
15000 km > 1/ 8  > 1875 ltr gas       = ong. € 1220,- (€ 0,65 p/ltr)

Trek daar de wegenbelasting vanaf die je meer betaald voor lpg-g3 > € 396,-

Ik kom dan uit op € 934,- (op 15000 km dan)

30000 km > 1/10 > 3000 ltr benzine = ong. € 5100,-
30000 km > 1/ 8  > 3750 ltr gas       = ong. € 2437,50

min € 396,- wegenbelasting is het verschil uiteindelijk € 2266,50 (en dat kost een LPI Vialle)

Twijfel je nog steeds....... :eusa_think:  :evil:

Pakkie

Hi Henry, ben zelf ook zo'n freak die sinds 1996 alles qua auto's exact bijhoudt dus dergelijke kostenplaatjes heb ik ook al veelvuldig gemaakt. Ja, G3 was goedkoper geweest, maar ik doe het toch nog maar even met benzine.

Toen ik onderstaande auto op een algemeen autoforum tegenkwam was mijn interesse gewekt. Volvo's 850 en V70 classics staan over het algemeen bekend als uitermate betrouwbaar dus ik durfde de gok wel aan.

Nadat hij bij Emiel slechts korte tijd dienst heeft gedaan als verhuiswagen, ben ik nu de vierde eigenaar. Voor het aankoopbedrag dat lager ligt dan een gemiddelde nieuwe fiets kan ik me aan deze auto in ieder geval geen breuk vallen. De V70 in Sportsline uitvoering is uit juli 1998, heeft een heerlijk klinkend 5 cylinder 2.5 liter blok aan boord met 144 pk en de teller staat inmiddels op 340.000 km. Door de trekhaak kan de 205-racer prima op de ambulance achter de V70 en de cruise-control en airco maken het leven aan boord nog een stuk aangenamer.

Uiteraard zijn er aan de V70 wel wat aandachtspuntjes maar niks onoverkomelijks dus daar ga ik de komende tijd eens rustig mee aan de slag. Zo heb ik gisteren het bovendek van het dashboard al vervangen (met dank aan Auke  :eusa_clap:) wat wel nodig was want het oude dashboard was zwaar beschadigd. Vandaag al een beetje aan het rommelen geweest met de auto: wassen, stofzuigen, verse kentekenplaten erop en een cleane achterkant gemaakt door de badges te verwijderen.

De zee aan ruimte gaat volgende week ongetwijfeld van pas gaat komen aangezien ik dan ga verhuizen :)

De velgen moeten ik nog een keer met Iron-X behandelen want er zit hardnekkige remstof op. Gisteren had ik overigens al bijna een set Pegasus-velgen gekocht. Da's ook direct het nadeel van dit forum waar je weer allerlei leuke dingen ziet zoals ook bv een achterspoiler die de auto wel goed doet. Het interieur ziet er verder nog prima uit en de stoelen zitten nog perfect.

De eerste 250 km zijn inmiddels afgelegd en wat blijft zo'n V70 toch een heerlijke reisauto. Ook na 340.000 km geen doorgezakte stoelen, maar stoelen die perfect zitten. Geen rammeltje of kraakje te bekennen en met de cruise-control en airco aan vliegen de kilometers ongemerkt onder de wielen door. Het is uiteraard geen bochtenridder, maar daar heb ik hem ook niet voor gekocht. Het streven is toch wel om er de winter mee door te rijden en dan zie ik wel weer verder. Op richting de 4 ton  ;D

UserID6342

Je hebt er een goede auto aan, met het sterkste blok erin.  Heb je nog wat verhalen / foto's over de BMW 535 ;D ;D

pwberg

(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Pakkie

In dat topic staat inderdaad de nodige informatie over de 535. Er is zoveel aangepast dat het not done is om daar hier op een Volvo-forum over uit te weiden. De 535 staat overigens te koop zoals je hier kunt zien. In dat topic staat het belangrijkste van de auto ook wel omschreven. Hieronder dan toch een paar foto's :)