Pakkie met zijn eerste Volvo --> eindelijk foto's

Gestart door Pakkie, 14-08-2013 12:30:28

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Welkom op ons forum, dat als eerste.
En wat een verademing, dat je weet wat je koopt. Deze wagens gaan lang mee. Alleen wordt het onderhoud wel eens vergeten, na al die jaren. ;)

Ik hoop van harte dat je door het Volvo virus besmet wordt. Met wat handwerk heb je een wagen die naast een daily driver strak op de weg ligt.
Het blijft natuurlijk werken in de bochten met zo een grote en zware wagen, maar het is ook veel plezier.

Geniet ze!

Pakkie

Dank voor het welkom!

Uiteraard staat er ook nog het e.e.a. op de wishlist voor de V70:
- achterspoiler
- set Perfo of Pegasus velgen
- mistlampen in voorspoiler (heb al aanbod per pb ontvangen :))
- wellicht nog een tikje verlagen

Je krijgt dan zoiets:

Vulk

Bovenstaande zijn Columba-velgen!
Overigens een zeer mooie combinatie.

Pakkie

Dank, zo goed ben ik nog niet thuis in de Volvo's dat ik dat verschil direct zag. Toch gaat mijn voorkeur uit naar de Perfo's :)

Misha

Citaat van: Pakkie op 18-08-2013 20:35:23
Dank, zo goed ben ik nog niet thuis in de Volvo's dat ik dat verschil direct zag. Toch gaat mijn voorkeur uit naar de Perfo's :)
En terecht want die zijn ook een bak mooier!
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Saabv4

Pakkie,

Verlagen: check mijn draadje eens voor een voor en na vergelijking:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,64194.0.html

Heb je nivomats aan de achterzijde?

Pakkie

Dank voor de link! Visueel is het veel beter, maar rijtechnisch gezien is het niet altijd optimaal als ik e.e.a. zo lees. Toch maar eens bedenken waar ik voor ga. Eerst maar eens andere velgen & een achterspoiler :) Geen idee of ik Nivomats achter heb  :eusa_think: Heb inmiddels wel het e.e.a. hierover gelezen. Neem aan dat ik dit aan de buitenzijde van dempers kan zien?

Aangezien ik nog niet in de "onderdelen gezocht" rubriek kan posten (heb al > 10 berichten geplaatste, maar volgens mijn profiel slechts 4  :eusa_think:) gooi ik hem er hier maar in. Gezocht: fatsoenlijke luchtinlaatslang. Ja, ik kan hem ook nieuw kopen voor 3 tientjes, maar als iemand nog een goede heeft liggen dan neem ik die graag over. Mijn exemplaar is verre van optimaal :)

Oh ja, de accupolen moet ik uiteraard ook nog even schoonmaken :)

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Pakkie

Echt top, zo'n forum met dergelijk behulpzame mensen  :eusa_clap:
Zal er vanavond eens onder kruipen om te kijken wat er onder zit  :)

petrolhead2.5

zorg meteen ook even voor deugdelijke slangklemmen rondom luchtinlaatbuis en ook aan de slang die naar je stationair regelaar gaat, valse lucht aanzuiging is dodelijk voor de pk's van een atmosferische motor  ;) als je toch bezig gaat met de luchtinlaat is het ook makkelijk om alvast even de aansluiting van de carterventilatie bij je luchtinlaat voor de gasklep na te kijken, als dit smerig is kun je hier ook vast mee aan de gang, zijn genoeg topics over te vinden  ;)

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

Hiker

Citaat van: Pakkie op 19-08-2013 12:30:11
Echt top, zo'n forum met dergelijk behulpzame mensen  :eusa_clap:

Ja, dat is niet voor te stellen hoeveel kennis hier aanwezig is.

En hoe snel je een doeltreffend antwoord krijgt!!! :eusa_clap: Zelden duurt het langer dan een paar minuten.....(Net ook weer met een vraag mbt de tussen-as van een XC-N)  :eusa_clap: :eusa_clap:

Binnen no-time een degelijk antwoord waar je iets mee kan!! Scheelt een hoop gezoek.

"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Pakkie

Ben er inmiddels onder gekropen en met dank aan The Volvoboy heb ik kunnen constateren dat er bij mijn nivomats onder zitten. Of ik hier blij mee moet zijn weet ik echter niet  :eusa_think:

henry classic v70

Als ze niet lek zijn en prima werken zou ik deze er mooi onder laten zitten...
Wil je gaan verlagen dan is er een kunststof ring voor te krijgen, heel makkelijk te plaatsen en is al vaker gedaan.
Weet niet meer wie dat was maar is wel een beschrijving van.
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Hiker

Citaat van: henry classic v70 op 19-08-2013 22:02:22
Als ze niet lek zijn en prima werken zou ik deze er mooi onder laten zitten...
Wil je gaan verlagen dan is er een kunststof ring voor te krijgen, heel makkelijk te plaatsen en is al vaker gedaan.
Weet niet meer wie dat was maar is wel een beschrijving van.

Onder andere ikke ;D
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha