S70 2.5TDI 1997 --> T5-R remmen; passend?

Gestart door eelcodehaan, 15-08-2013 19:52:00

Vorige topic - Volgende topic

eelcodehaan

Hoi,

mijn S70 is geleverd op 15 inch dus heeft 280mm diameter schijven. Wat mij betreft onderbemeten!

De S70 is ook geleverd op 16 inch en dan zijn de schijven 302mm in diameter. Stukkie groter dus meer remkracht en kan meer hitte in de schijf.

Een mooie oplossing dus om een paar brackets van de sloop te halen en de boel in elkaar te schroeven met 2cm grotere schijven.

Echter, passen T5(-R) remmen er niet gewoon zo op en zo nee, wat moet er aangepast/veranderd worden om het wel passend te maken of zijn er nog andere (enigszins goedkope) oplossingen?

Schijven en blokken moeten sowieso vervangen worden. Goede remolie en Goodridge remslangen zitten er uiteraard al onder.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Eelco.

grijzev70tdi

T-5R remmen zijn ook gewoon 280mm standaard.

280 voldoet normaal gesproken prima. Ik kon tenminste aardig lopen trappen met de GLT op aardig rally tempo.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

eelcodehaan

Citaat van: grijzev70tdi op 15-08-2013 19:56:12
T-5R remmen zijn ook gewoon 280mm standaard.

280 voldoet normaal gesproken prima. Ik kon tenminste aardig lopen trappen met de GLT op aardig rally tempo.

Mmm ik vond 302mm en 28mm, iets dikker dus. 2mm over een hele schijf is best wel weer een beetje staal natuurlijk.

Remmen onder de S70 voldoen mij/ons niet direct, als ze warm worden gaan ze krom en na afkoelen zijn ze weer redelijk recht. Ook is de vertraging de ene keer meer dan de andere keer. Lijkt of de boel verglaasd.

Watvoor schijven heb jij?  Origineel volvo schijven pakken met een paar zachte mintex blokken of iets dergelijks? Of toch naar een setje brembo maxx?

Mijn zoon heeft goede ervaringen met ATE powerdiscs onder zijn bmw's maar kan ze voor de volvo niet vinden helaas.

grijzev70tdi

Had gewoon standaard. Vertraging was gewoon goed, wat dat betreft is het nu erg wennen in de 240...
Grolsch, het klinkt al lekkerder

eelcodehaan

OK.

nou voor ons is het onder de maat. T5R remmen vallen dus af, ook te klein.

Nog andere suggesties, iemand?

Anders de brackets voor 16 inch scoren en een set originele volvo schijven + hawk remblokken scoren. Dan MOET het wel goed gaan!

KIM

Je verward T-5R met V/S 70R; daarop zaten wel 302 mm remmen.
Andere brackets kun je bij de dealer nog steeds halen. Je huidige klauwen komen daarop en dan kun je 302 mm schijven monteren.

maruska

bracket is idd nog leverbaar. oude bracket inleveren tzt, ruildeel. klauw overzetten, vervang gelijk de remleiding door een staalomvlochten, en voila, rempower !
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R