Complete deur vervangen...hoe?

Gestart door Dennis1974, 17-08-2013 20:45:58

Vorige topic - Volgende topic

Dennis1974

Is er een How to beschikbaar om een complete achterdeur van een 855 te vervangen?

Ik heb een nieuwe deur gekocht...de kabels, deurvanger, speaker en het slot zijn geen probleem...dat heb ik al eerder gedaan.

...maar hoe zit dit met het raam en het mechanisme (electrisch)? ....... En natuurlijk de deur zelf?

Graag wat info gezien ik niet hierover iets kan vinden via de zoekfunctie. Dan kan ik daarna er een mooie How to met foto's van maken en hier op het forum neerzetten.

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

UserID6342

Stekker los halen in B-stijl (achter het rubber), deurvanger los (torx 40), borgpennetjes uit scharnieren draaien (torx E8), scharnieren laten zitten, ook aan de deur !! Deur er compleet uittillen, klaar ;D

Raammechanisme compleet losdraaien, raamgeleider en slot eruit pakken, raamveger buitenzijde eraf halen, raam laten kantelen en 90 graden gedraaid er via de onderkant naar buiten drukken, pak je 'm er zo uit.

Inbouwen omgekeerde volgorde

C.punTeR

In geval van elektrisch bediende ramen, deze eerst demonteren en dan pas de stekkers los halen ;)

Groet..

UserID6342

;D Wel makkelijker maar niet perse noodzakelijk.  Het kan zo ook, maar is even wat lastiger met de veertje en om het mechaniek er netjes uit te krijgen.

Broabander

Rubber rondom het raam ook even loshalen (trek je zo los), dan kun je het glas van het raam beter kantelen heb ik het idee.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Dennis1974

Heren..even een vraagje.

Ik heb gisteren de deur bij Marius van Gessel (adverteerd veel op marktplaats) opgehaald. De deur ziet er echt prachtig uit...geen krassen/ deuken / roest...hij is echt helemaal gaaf en al in de goeie kleur  :eusa_dance:

Nog mooier is dat de deur compleet is. Daarmee bedoel ik dat de rubbers, het binnenwerk, het slot en het raam er allemaal nog inzitten en in prima conditie zijn (Er zit zelf een audio box in).

Maar..... het raam is een handslinger en ik heb achter electrische ramen.

Mijn vraag is: Kan ik dit gewoon makkelijk vervangen zonder het raam eruit te halen? Kan ik de motor er tegenaan schroeven en daarmee klaar? Of moeten alle geleiders etc...omgezet worden?

Er is zeker geen mooie how to met foto's beschikbaar?

Graag een reactie.

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

mehn

Dan moet de raambediening gewisseld worden. Tevens heb je de kabelboom nodig die vanuit de deur naar de B stijl gaat en je moet het deurpaneel met schakelaar omwisselen.

Het beste kun je het oude deuropaneel eraf halen, dan zie je 2 "kijkgaten" waardoor je het raammechanisme los kunt maken van de ruit als je de ruit iets laat zakken (dus nog geen kabels losmaken ;)).
Als de ruit op de juiste hoogte is plak je de ruit vast met goede tape over de bovenkant van de deur zodat de ruit niet meer kan zakken.
Daarna maak je de ruit los van het mechanisme.

Je kunt nu het handmechanisme verwijderen en het electrische mechniame plaatsen. Dan maak je de ruit weer vast aan het nieuwe mechanisme.

Dan wordt het tijd voor de kabelboom (meestal niet voorbedraad). Je wisselt de oude kabelboom uit voor de nieuwe.

Tenslotte plaats je het nieuwe deurpaneel met schakelaar en sluit je de kabelboom aan.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Dennis1974

Ik heb vandaag de handbediening uit de deur gehaald. Morgen ga ik trachten de elektrische uit de slechte deur te halen en in de goede deur te stoppen en de kabelboom over te gooien.

Het makkelijkst voor mij werkte het om met een deur te werken die uit de auto is....ik kan dan overal lekker goed bij en heb ook geen last van het raam wat kan vallen....tenminste zo werkte het voor de deur met handbediening het best :)

Als ik de complete deur uit de auto haal....en die goeie er dan weer in stop...moet de boel dan nog afgesteld worden? Of past en sluit het dan gelijk goed?.... Zo ja... Hoe stel ik een deur?

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

UserID6342

Als je de kleine torxjes E8 hebt losgedraaid en dus de scharnieren aan de deur heb laten zitten, hoef je normaliter niet af te stellen.  Als je het elec raammechaniek er weer in hebt zitten en de armpjes op de rail hebt geklikt en geborgd, hoef je daar ook niets aan af te stellen.  Kleine tip; draai alleen de buitenste boutjes van het mechaniek eruit en bljf van de binnenste 2 moeren af en laat die zitten !  Anders kom je wel aan het afstellen en is een takkeklus.

Dennis1974

Dirk...

Ik neem aan dat je deze schroef bedoeld (rood omcirkeld):

Deze foto laat de bovenkant zien....onderaan zit zo'n zelfde opstelling. Die 2 los halen dus (en natuurlijk de dranger en de kabelboom) en dan de deur eruit liften?

Wat precies bedoel je met deze zin?:

CiteerKleine tip; draai alleen de buitenste boutjes van het mechaniek eruit en blijf van de binnenste 2 moeren af en laat die zitten !  Anders kom je wel aan het afstellen en is een takkeklus.

Bedoel je daar dus de 2 schroefjes van de deur mee die ik rood omcirkeld heb? Of heb je het hier over het mechaniek van het raam?

Sorry voor al de vragen  :-[...wil het graag in een keer goed doen gezien ik hiervoor geen hulp heb mocht het niet gaan nl. :)

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

fpede

interessant! ik zit namelijk ook met een kelder vol witte deuren, waarvan er enkele één dezer dagen gemonteerd gaan worden! ;)

ziet er zo op de foto op dirk zijn manier niet zo moeilijk uit! dan is allicht het zwaarste werk, de deur van de kelder naar de auto brengen  ;D

Dennis1974

Ik ga hopelijk begin van de avond met de wissel beginnen. Ik maak er een foto verslag van zodat ik hier een mooie how To kan neerzetten.

fingers crossed  :eusa_boohoo:

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

UserID6342

Idd Dennis, die 2 torxjes eruit draaien bij het scharnier en de deurvanger + kabelboom los in de B-stijl (zit net achter het rubber die stekker in de B-stijl dan kun je de deur er zo uit tillen.  Mocht hij klemmen, gebruik dan even een goede krik met een stukje hout.

Ook idd van het raammechaniek alleen de buitenste boutjes losdraaien en niet de binnenste 2 moeren.

Dennis1974

Duidelijk Dirk...ik ga het straks proberen...Keep u Posted :)

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

Dennis1974

Nou de boel zit erin....LIKE A GLOVE :)

Viel eigenlijk reuze mee. Deur zelf is helemaal makkelijk...het meeste werk ben je eigenlijk kwijt aan het ombouwen van de hand naar elektra voor de ramen.

Ik heb veel foto's genomen dus ga vanavond maar eens een mooie HOW TO in elkaar zetten en hier posten....misschien makkelijk voor iemand anders.

Dank Dirk en Mehn voor de info.. Het klust toch makkelijk als je van te voren wat ingelezen bent.

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;