Bijna voor niks

Gestart door mehrzahl, 20-08-2013 15:11:59

Vorige topic - Volgende topic

mehrzahl

Hoe komt het dat de vroegste 850s (GLTs van 1992) zo ontzettend goedkoop te koop worden aangeboden? Is toch in principe een betrouwbaar vehikel. Of hebben deze allemaal een Reparaturstau (in goed Nederlands) van een paar duizend euro?

Ik vraag me dat af omdat ik overweeg er eentje aan te schaffen als hobby maar ook voor woon-werkverkeer. Afschrijving is nul, dus dat kun je dan mooi in onderhoud stoppen. Goed idee of niet?

hertogjan6

aanschaf is idd weinig ;) maar werken als de beste  ;)
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

Miel850

Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

)()()sT

Bovenstaande heeft trouwens een leuke te koop hier op het forum :D

rogerV701998

Martijn_B

Maar om terug te komen op je vraag: omdat de auto's bijna 20 jaar oud zijn, vaak achterstallig onderhoud hebben, duur zijn in wegenbelasting en in verbruik en nou niet het meest aantrekkelijke design hebben denk ik dat de meeste mensen ze wel overslaan. Je koopt voor €1500 meer iets veel nieuwers.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

maruska

ik rij gemiddeld 1:7, met 20k per jaar. dont give a damn ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

konniekip

Onderdelen zijn duur, iedere week gaat er wel weer eens iets stuk, t is echt een oud beestje, hoog verbruik, 2, 5 liter motor en 1450 kg

Martijn_B

Citaat van: maruska op 20-08-2013 23:44:36
ik rij gemiddeld 1:7, met 20k per jaar. dont give a damn ;D

Niet iedereen is hier directeur van zijn eigen bedrijf, zitten ook gewoon een hoop loonslaven tussen.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Volvo850Luxury

Citaat van: konniekip op 20-08-2013 23:50:57
Onderdelen zijn duur, iedere week gaat er wel weer eens iets stuk, t is echt een oud beestje, hoog verbruik, 2, 5 liter motor en 1450 kg
Iedere week gaat er iets stuk? ik heb juist een Volvo gekocht voor het tegenover gestelde, er gaat bij mij haast nooit iets kapot. ( alleen kleine dingetjes ).

Waarom Volvo's zo goedkoop zijn, is omdat ze veel verbruiken en hoge wegenbelasting heeft.

Miel850

Het feit dat ze benzine slurpen en dat het oude hokken zijn zullen inderdaad de meest waarschijnlijke redenen zijn.
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

StefanCJ

Wat Martijn zegt. Behalve over dat design, dat is juist top.

:)

elianmars

Citaat van: StefanCJ op 21-08-2013 08:34:44
Wat Martijn zegt. Behalve over dat design, dat is juist top.

:)

Dat is smaakgebonden.  De een vindt de 850 fantastisch, de ander vindt het niks.

mehrzahl

Prima keuze dus in mijn geval. Ik heb zelf een V70N uit 2007, daarvan zijn de onderdelen volgens mij nog veel duurder.

Ik denk dat een klus/hobby 850 best een goede kandidaat zou zijn; geen afschrijving, lage WA en benzinekosten heb je zelf in de hand. Rijdt denk ik toch veel leuker dan die moderne 'drive by wire' stukken zeep met Ledverlichting.

NinaPaul

Tja als je het vergelijkt met bv een mazda 323 fastbreak (ook maar ~1500 euro voor een '99), die ook veel ruimte heeft maar 1050kg weegt en 1 op 16 doet dan is zo een 850 behoorlijk duur. Het is maar net wat je wil.

(wegenbelasting 34 ipv 58 euro per maand, 12 euro ipv 17 euro per 100km)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz