Relais 103

Gestart door knoertS70, 22-08-2013 12:37:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

knoertS70

Hallo allemaal. Mijn S70 met bouwjaar 1998 slaat na het starten af. De eerste keer was nadat hij al een minuut had gelopen. Zoeken op dit forum bracht mij bij, brandstofpomp, antennering of relais 103. Nu wil ik relais 103 doorlussen. Het enige plaatje wat ik tegenkom geeft echter andere nummers dan mijn rode 103. Deze heeft de nummmers 31, 31b, 15 en 87. Welke moet ik doorlussen?

Groet John

Edit: brandstofpomp draait een paar seconden na op contact zetten.
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

UserID6342

Als je het relaisvoetje bekijkt, waar het relais inzit dan zie je de 4 voetjes waar het relais in vast zit.  Je moet nu de bovenste en onderste doorlussen aan elkaar.  As je auto loopt en meteen daarna afslaat denk ik eerder dat je het in de antennering moet zoeken.

T5turbo

1 en 3 moet je bruggen (verbinden):



Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

knoertS70

Dank Dirk, idd slaat ie na doorlussen ook af. Heb jij niet een antennnering liggen?

Groet John
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

Sbv

Bij dealer 35 euro dacht ik nieuw

knoertS70

Ohh dat valt erg mee.
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

knoertS70

47,45 om precies te zijn. Is besteld. Dank allemaal.

Groet John
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

knoertS70

#7
Ook met de nieuwe ring hetzelfde verhaal. Wat nu?

Ik heb hem met spoed nodig. Iemand nog ideeën?

Kan een zwakke cq lege accu dit probleem veroorzaken?
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

Dennis1974

#8
Ik zou eerst gewoon Relais 103 vervangen ipv doorlussen. Op de sloop zijn ze zat te vinden toch?

Geen idee waar het anders aan kan liggen. Misschien een stukke bobine kabel? Had zelf ook dat ie van mij moeilijk starte en vaak afsloeg. Een scheurtje (en dus vocht) in de bobine kabel bleek de oorzaak.

Roep maar wat.. :)


Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

knoertS70

punt is dat ie wel gewoon start. hij slaat alleen gelijk weer af.
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

T5turbo

Brandstofpomp?
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

knoertS70

#11
Nood draait.

edit: nope
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

Sbv

heb je wel brandstof druk ?

Bij mij was het van de week, even draaien en dan gelijk weer afslaan. erg slecht lopen.
Heb de brandstofpomp vervangen en inmiddels al weer stuk zonder problemen gereden

knoertS70

#13
De pomp draait. Druk nog niet gemeten. Hoe ga ik dat doen?

Edit: hij stinkt inmiddels wel na een aantal pogingen. Ik ga er dus maar van uit dat er wel brandstof komt.
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

knoertS70

Ik heb contact gehad met Dirk en die denkt aan de immobilizer. Ik heb Thuur een PB gestuurd en wacht zijn antwoord even af. Ik kan gelukkig de Lupo van de buurvrouw even gebruiken.
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.