voorstelronde florisk; 850 T-5R DOP

Gestart door florisk, 23-08-2013 13:21:56

Vorige topic - Volgende topic

florisk

Beste 850-liefhebbers,

Na 6 jaar probleemloos in een Mercedes w123 230TE te hebben rondgereden heb ik vorig jaar in november besloten om de overstap naar een 850 te wagen. Forumlid marrrcel heeft me toen overgehaald om een T-5R te nemen. Het is een Dark Olive Pearl geworden. Een enorm verschil, van robuuste tank naar snelle koelkast met ongekende luxe.
Sindsdien lees ik bijna iedere dag de berichten op dit forum. Over ieder probleem waar ik tegenaan ben gelopen in de afgelopen maanden heb ik hier informatie kunnen vinden, super.
Ik vond het dus wel logisch om mijn auto in ieder geval even voor te stellen hier. Bij deze een grote dank aan iedereen die dit forum tot zo'n bruikbare vraagbaak heeft gemaakt!

Ik heb mn wagen aangeschaft met 308.000 km op de teller en nu staat ie op 335.000 km. Gelijk na aanschaf is er Vialle LPI ingebouwd. Ivm hoog olieverbruik heb ik de turbo laten vervangen, klepseals laten vervangen en de motor geflushed met forte. Dat alles heeft het olieverbruik doen reduceren van 1:800 naar +/- 1:9000, zeer acceptabel dus. Vorige week gelukkig ook mn eerste apk vlekkeloos doorgekomen :)

Probleempjes die ik, naast het uitvoeren van periodiek onderhoud, zelf in de tussentijd heb verholpen met behulp van 850forum.nl info zijn o.a.: kachelmotor vervangen, radiateur vervangen, cruisecontrol gefixed, achterruitwissermotor gangbaar gemaakt, koplampwissermotor vervangen, stoelverwarming gerepareerd, instapschade hersteld, interieur en stoelen geverfd, intercooler- en vacuumslangen vervangen, remklauw vervangen, ontsteking vervangen, airco gevuld, atf automaat ververst, lampjes dashbord en boardcomputer vervangen, abs unit gereviseerd.

Op de planning staat nog een grondige poetsbeurt om krasjes etc. weg te krijgen.

En uiteraard wat foto's:

Net na de aanschaf

in het Picos gebergte, Spanje

Surfplankjes op het dak, richting de Vendee

Zarautz, Spanje

En weer netjes gewassen in Den Haag

Volvoalst

Gr. Bob

Volvo C70 2.4T, Automaat (2001) - 192.000km

Hiker

Welkom!!

Da's geen half werk!!  :eusa_clap:

Leuke foto's  :)
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

glenfiddich1983

Mooi! Respect voor de kosten die je meteen hebt durven maken!
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

florisk

Dank voor het warme welkom.

Citaat van: glenfiddich1983 op 23-08-2013 13:43:25
Mooi! Respect voor de kosten die je meteen hebt durven maken!

Thanks! Ja het is even slikken af en toe, maar nu wel blij dat ik gelijk even de fundamentele zaken heb aangepakt. Het is de auto gewoon waard. Daarbij scheelt het ook enorm dat er hier op het forum mensen zijn met veel kennis die bereid zijn tegen schappelijke bedragen complexe reparaties uit te voeren.

twotone

Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

maruska

Citaat van: twotone op 23-08-2013 14:31:50
Welkom stadsgenoot ;D Mooie t5-r :)

t5-r ?  :eusa_naughty: :eusa_naughty:

T-5R ;D

ontopic
mooie auto, leuke foto's zo. en netjes dat je investeert !
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

elloy

Welkom,, mooie kleur blijft het toch.

Gewassen achter de Shell aan de Binckhorst?

florisk

florisk

Citaat van: elloy op 23-08-2013 15:05:12
Welkom,, mooie kleur blijft het toch.

Gewassen achter de Shell aan de Binckhorst?

Jep, goed gezien. Nog een stadsgenoot?

olaf ovlov

Dat is schuin tegenover de mac ri. de stad. Trouwens in Duitsland bij de shell v-power getankt lijkt dan net of je achter het stuur van een racer zit!!!! eehh, mooie roffel.....

Kapitein Haak

Welkom mede DOP genoot ;D

Ik zat voor mijn DOP nog te twijfelen of er dakrails en een spoiler op zou moeten komen. Aanvankelijk dacht ik aan less is more maar nu ik jou blinkende geval zo zie ben ik overstag. Het staat wel erug mooi icm met die velgen die ik overgens er nu ook op heb 8)
Wat nou downsizen...... Groet, Jef

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

thanas

Fraaie auto en nog mooie foto's. Als je net zoveel plezier gaat beleven aan jouw auto als ik van mijjn 855R dan komt het helemaal goed. Welkom op dit prachtige forum!

Miek

Mooie DOP!!

Bekende wasplek ook. Daar wassen wij onze DOP ook altijd ;) Tijdje terug toen we daar weer aan het wassen waren heeft mijn man ook iemand met een DOP T-5R (was geen forumlid maar wel bekend met het forum via een vriend dacht ik) even geholpen met de linker koplamp, was jij dat toevallig?  8)

edit: typo
Wat een beest...