stilvallen bij staionair toerental

Gestart door Joke V70, 24-08-2013 14:18:28

Vorige topic - Volgende topic

Joke V70

wat er gebeurt, kort na starten draait de motor mooi stationair toerental
wil de garage uitrijden dus op moment de automaat inschakelt in drive valt ie direct stil
nog eens starten zelfde gebeurt soms tot 3 maal ??? ::)
kortom hij valt stil bij "koude" motor, mooi stationair draaiend, op moment dat je kracht/koppel vraagt
door bv automaat in te schakelen of zelfs bij servostuurgebruik valt ie stil
mijn vraag hier  :eusa_dance:
wat zou het kunnen zijn?  versleten,vuile  voeler/switch? ???
:eusa_think: :eusa_think:
alvast bedankt voor de hulp :eusa_boohoo:

groetjes

jeroen74

Misschien een vastzittende stationair regelaar. Wat gebeurt er als je wat gas geeft?

Joke V70

na starten is er een goeie toerental , wel is ook zo bij even gas geven en terug lossen dat ie onder zijn stationair toerental gaat en ook stilvalt

jeroen74

Dat lijkt mij toch een stationair regelklep die niet lekker werkt. Even schoonmaken kan wel helpen, is genoeg over geschreven op het forum.

fpede

Citaat van: jeroen74 op 25-08-2013 10:53:08
Dat lijkt mij toch een stationair regelklep die niet lekker werkt. Even schoonmaken kan wel helpen, is genoeg over geschreven op het forum.

Bij een diesel? :eusa_whistle:

Joke V70

ja een tdi ...sorry dat ik dit niet aanhaalde... 
wel is zo dat het vroeger na een slag al draaide (dadelijk dus) en nu pas 2a3 slagen
volgens mij kan daar niks mee te maken hebben
maar wat ik graag ook wou weten de voorverwarnimgsweerstanden, wanneer werken die eigenlijk? pas onder 6a 7 graden? of gloeien die ook een aantal  seconden door tot de motor een bepaalde temperatuur heeft?
dat mss 2 stuk zou zijn dat de motor niet dadelijk draait? ???

Jack v

Hij heeft stationair dus niet genoeg vermogen. Wanneer is je brandstoffilter vervangen?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Joke V70

100000km geleden  ???
altijd bij groot onderhoud dus nog 20000 te gaan
als de brandstoffilter zou zijn , zou ik het altijd hebben? ???
en ook algemeen minder vermogen als ik rondrijdt ? en daar heb ik geen problemen mee :eusa_wall:
alleen de eerste "minuut" bij wijze van spreken :eusa_boohoo:

fpede

Brandstoffilter moet om de 45.000 km vervangen worden, en (normaal gezien) om de 15.000 km afgetapt worden. Dus die zou wel eens vervangen mogen worden  ;)

Joke V70

Dan ga ik binnenkort maar eens doen. nochtans nooit klachten gehad in die richting? :eusa_wall:
alvast bedankt voor de tips