bandenuniversum.nl

Gestart door innocenti, 27-08-2013 21:25:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Thys

Monteren en balanceren kost doorgaans 10-15 euro per stuk.

Zoek wel even een bedrijf uit wat een beetje kundig is :eusa_silenced:

Lindert Bogers

Nee, is niet gratis.

Prijs klopt aardig € 10-15,- houd echter rekening met afvoer oude banden (meestal € 2,50) en toeslag voor lichtmetaal (waarom dat is is mij niet duidelijk).

Veel doen niet mee aan het montage partner zijn, meeste rekenen all-in prijzen als je bij hun nieuwe banden besteld.

innocenti

#17
Via hun site kan je een partner zoeken op postcode. Montagetarieven staan erbij. Heb daar overigens geen ervaring mee, monteer ze bij mn eigen garage waar ik mn Volvo onderhoud.

http://www.bandenuniversum.nl/montagepartner/

NinaPaul

Citaat van: Lindert Bogers op 19-09-2013 03:23:30
Nee, is niet gratis.

Prijs klopt aardig € 10-15,- houd echter rekening met afvoer oude banden (meestal € 2,50) en toeslag voor lichtmetaal (waarom dat is is mij niet duidelijk).

Veel doen niet mee aan het montage partner zijn, meeste rekenen all-in prijzen als je bij hun nieuwe banden besteld.

Toeslag lichtmetalen velgen is vaak voor de volgende redenen/hoofdlijnen.
-anders inspannen, meer werk.
-plaklood, schoonmaken, meer werk.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Lindert Bogers

Ik noem dat makkelijk geld verdienen. Net als de luie mensen die bij lichtmetaal slaglood aan buitenzijde gebruiken of het plaklood niet uit het zicht kunnen plakken bij de spaken.

Bij mij nieuwe leaseknaller hebben ze op me 18inch het plaklood in het zicht geplakt.

Laatst een set voor een klant geleverd dit heb ik gemonteerd laten leveren (velge met band en gebalanceerd).
Deze gebruikte zelfs plaklood in kleur (zwarte velgen met daarin zwart plaklood), dat is erg netjes.

StefanCJ

Afhankelijk van stalen of lm-velgen tussen de 7.50 en 15.00 per band. Wel even vooraf informeren, ik heb op hun site ook weleens prijzen van 20.00 per band voorbij zien komen.

Lindert Bogers

En geef ze gelijk. Zou je het zelf leuk vinden ?
Met spullen van een ander aan komen zetten om ze vervolgens daar te laten monteren.

Doe je dat met remblokken en dergelijke ook ?

Thys

Die bedrijven hóeven er toch niet aan mee te werken. Vrije keus dus.

-D©©©L-

Citaat van: Lindert Bogers op 26-09-2013 17:14:13
En geef ze gelijk. Zou je het zelf leuk vinden ?
Met spullen van een ander aan komen zetten om ze vervolgens daar te laten monteren.

Doe je dat met remblokken en dergelijke ook ?


bespaartips:

* koop schoenzolen bij de Hema en laat deze bij de schoenmaker monteren.
* Neem je eigen Ham en Kaas mee als je een broodje gezond koopt, ham en kaas zijn goedkoper in de supermarkt.

reneetje

Citaat van: -D©©©L- op 07-10-2013 14:04:10
Citaat van: Lindert Bogers op 26-09-2013 17:14:13
En geef ze gelijk. Zou je het zelf leuk vinden ?
Met spullen van een ander aan komen zetten om ze vervolgens daar te laten monteren.

Doe je dat met remblokken en dergelijke ook ?


bespaartips:

* koop schoenzolen bij de Hema en laat deze bij de schoenmaker monteren.
* Neem je eigen Ham en Kaas mee als je een broodje gezond koopt, ham en kaas zijn goedkoper in de supermarkt.


Wat is er mis mee dan ....

4 sloffen eronder zetten a 12,50 p/st , is toch 5 tientjes in de pocket voor 3 kwartier werk.....

Het schijnt niet voldoende te wezen tegenwoordig , met schone handjes achter de computer zitten en met de gouden pen schrijven , dat is de norm .... :eusa_wall:
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

ed

Citaat van: reneetje op 07-10-2013 18:03:20
Citaat van: -D©©©L- op 07-10-2013 14:04:10
Citaat van: Lindert Bogers op 26-09-2013 17:14:13
En geef ze gelijk. Zou je het zelf leuk vinden ?
Met spullen van een ander aan komen zetten om ze vervolgens daar te laten monteren.

Doe je dat met remblokken en dergelijke ook ?


bespaartips:

* koop schoenzolen bij de Hema en laat deze bij de schoenmaker monteren.
* Neem je eigen Ham en Kaas mee als je een broodje gezond koopt, ham en kaas zijn goedkoper in de supermarkt.


Wat is er mis mee dan ....

4 sloffen eronder zetten a 12,50 p/st , is toch 5 tientjes in de pocket voor 3 kwartier werk.....

Het schijnt niet voldoende te wezen tegenwoordig , met schone handjes achter de computer zitten en met de gouden pen schrijven , dat is de norm .... :eusa_wall:

Helemaal mee eens, kan niet treffender. En het mooie is dat iedereen die norm heeft geaccepteerd en er naar handelt! Dat zijn vaak mensen die niet meer gewend zijn nog iets zelf te doen. Lang leve de consumptie maatschappij!
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Ludo

Citaat van: ed op 08-10-2013 10:40:03
Citaat van: reneetje op 07-10-2013 18:03:20
Citaat van: -D©©©L- op 07-10-2013 14:04:10
Citaat van: Lindert Bogers op 26-09-2013 17:14:13
En geef ze gelijk. Zou je het zelf leuk vinden ?
Met spullen van een ander aan komen zetten om ze vervolgens daar te laten monteren.

Doe je dat met remblokken en dergelijke ook ?


bespaartips:

* koop schoenzolen bij de Hema en laat deze bij de schoenmaker monteren.
* Neem je eigen Ham en Kaas mee als je een broodje gezond koopt, ham en kaas zijn goedkoper in de supermarkt.


Wat is er mis mee dan ....

4 sloffen eronder zetten a 12,50 p/st , is toch 5 tientjes in de pocket voor 3 kwartier werk.....

Het schijnt niet voldoende te wezen tegenwoordig , met schone handjes achter de computer zitten en met de gouden pen schrijven , dat is de norm .... :eusa_wall:

Helemaal mee eens, kan niet treffender. En het mooie is dat iedereen die norm heeft geaccepteerd en er naar handelt! Dat zijn vaak mensen die niet meer gewend zijn nog iets zelf te doen. Lang leve de consumptie maatschappij!

Je moet je ook de vraag stellen, hoeveel bandenbedrijven hier op zitten te wachten.
Doorgaans is het bij zo'n bedrijven 'aan de lopende band'.
Als je in diezelfde 3 kwartier ook nog een set banden erbij kan verkopen, waar je ook nog winst op kan pakken, kan ik me moeilijk voorstellen dat jij of Reneetje dat laat gaan.
Of rijden jullie geen Volvo meer. ???

;D

UserID6342

Bij Kwikfit was/is in ieder geval het balanceren 100% winst per wiel.  Het is niet voor niets dat iedereen toentertijd naar binnen werd gelokt met de leus "Banden plakken voor 1 piek".  Het ging helemaal niet om dat plakken van die band, het ging om het balanceren erna !  En als je het op de goede manier deed, kon iedere klant dus 18 piekies afrekenen voor een band te plakken...

1 piek voor het plakken
12,50 voor het balanceren
4,50 voor een nieuw ventiel

reneetje

Citaat van: Ludo op 08-10-2013 17:41:32
Citaat van: ed op 08-10-2013 10:40:03
Citaat van: reneetje op 07-10-2013 18:03:20
Citaat van: -D©©©L- op 07-10-2013 14:04:10
Citaat van: Lindert Bogers op 26-09-2013 17:14:13
En geef ze gelijk. Zou je het zelf leuk vinden ?
Met spullen van een ander aan komen zetten om ze vervolgens daar te laten monteren.

Doe je dat met remblokken en dergelijke ook ?


bespaartips:

* koop schoenzolen bij de Hema en laat deze bij de schoenmaker monteren.
* Neem je eigen Ham en Kaas mee als je een broodje gezond koopt, ham en kaas zijn goedkoper in de supermarkt.


Wat is er mis mee dan ....

4 sloffen eronder zetten a 12,50 p/st , is toch 5 tientjes in de pocket voor 3 kwartier werk.....

Het schijnt niet voldoende te wezen tegenwoordig , met schone handjes achter de computer zitten en met de gouden pen schrijven , dat is de norm .... :eusa_wall:

Helemaal mee eens, kan niet treffender. En het mooie is dat iedereen die norm heeft geaccepteerd en er naar handelt! Dat zijn vaak mensen die niet meer gewend zijn nog iets zelf te doen. Lang leve de consumptie maatschappij!

Je moet je ook de vraag stellen, hoeveel bandenbedrijven hier op zitten te wachten.
Doorgaans is het bij zo'n bedrijven 'aan de lopende band'.
Als je in diezelfde 3 kwartier ook nog een set banden erbij kan verkopen, waar je ook nog winst op kan pakken, kan ik me moeilijk voorstellen dat jij of Reneetje dat laat gaan.
Of rijden jullie geen Volvo meer. ???

;D

Rij nog steeds Volvo  :angel:

Ik begrijp gewoon weg niet dat er bedrijven zijn die er niet op zitten te wachten... ::)

Mooi voorbeeldje hier in mijn woonplaats Zwolle, ook een bandenboer die al zolang ik mij kan heugen al hier gevestigd is met een goede naam.
Jaar of 6 terug over genomen, vanaf toen een nieuwe wind er doorheen, nieuwe eigenaar, strak in het pak , mooi duur outfitje....
Wel aangesloten bij die internet bedrijven waar je banden kan kopen, en bij hun kon je oa. er ze laten opleggen.
Totdat je er kwam , bult gezeur dat je de banden daar niet kocht, maar wel liet onder zetten terwijl ze notabene aangesloten waren bij dergelijk ketens....

Maar goed , ze zijn er achter , alleen te laat.....

2 weken terug zijn ze failliet verklaart... :-\
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Thys

Niet de firma Actief, hoop ik? :eusa_pray: