bandenuniversum.nl

Gestart door innocenti, 27-08-2013 21:25:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

reneetje

Citaat van: Thys op 08-10-2013 20:45:07
Niet de firma Actief, hoop ik? :eusa_pray:

Nee, Actief niet.

Deze ----> click
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

joebar

Wat ik vaak niet snap bij dit soort dingen..
Waarom steken die zaken de koppen niet bij elkaar en gaan gezamenlijk inkopen, zodat ze concurrerend kunnen zijn met internet bedrijven....steek de koppen bij elkaar, overleg samen, en zet zelf een site op, zodat je zelf die winst kunt pakken, en dan komen ze naar jouw toe met banden die jij verkocht hebt via internet

StefanCJ

Daarnaast, ik had de bandenboer gebeld voor zomerbanden. Op internet doen ze tussen de 122 en 153 per stuk, gratis verzenden. Bandenboer levert ze voor 160 ex monteren. Kon niet goedkoper want dan kwamen ze onder de inkoopsprijs. Koop ze dan elders in  ???. Ik als particulier koop twee losse banden goedkoper in dan hij ze kan inkopen, dan loopt er toch iets scheef lijkt me.

ed

Dat is dan je kop in het zand steken. Die bedrijven overleven niet lang in deze maatschappij. Er zijn echter veel bedrijven die werken met lease maatschappijen, en ik heb het idee dat de bandenbedrijven niet altijd zijn uitgeknepen. Als ik zie hoe druk het daar altijd is. Maar vroeg of laat gaan ze de consument verliezen. Er komen steeds meer alternatieven voor lease, ook willen mensen dat niet altijd meer. Daardoor gaan consumenten weer meer op hun centjes passen, ze betalen het dan opeens weer zelf. En dan heeft zo'n bedrijf niet veel overlevingskansen denk ik.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

spitsrijder

Grappig dat er elke keer weer een discussie ontstaat over de kostprijs van het monteren van banden, welke je zelf aangeschaft hebt via het wereld wijde web of wat mij betreft tweedehandse via MP of het forum.
Het is denk ik handig als je de banden zelf doet monteren en balanceren......
Let wel; ik zeg niet dat je dit moet doen!
Dit zou je bij een doe het zelf garage kunnen doen. Voor mij was het reden genoeg om zelf apparatuur te kopen (weliswaar handmatige). Het monteren van je bandjes zal sowieso centen kosten, ook bij een doehetzelf garage.

Het is heel simpel, ik snap heus wel dat het niet gratis kan en dat hoeft ook niet! Maar als je met je bandjes bij de lokale bandenboer staat, waar je je geld aan gaat geven om je bandjes te laten monteren dan is het fijn als je gewoon als een normale betalende klant wordt behandeld, niet meer maar zeker niet minder. Als ik daar dan als een melaatse behandeld wordt dan is het gauw klaar; ik heb m'n (banden) wisselgeld  ;D in gereedschap gestopt. Voor ronde 300,- euronen heb je een setje banden gereedschap, daarmee kan je wisselen en balanceren, en ja je krijgt er wel vuile klauwtjes van  ;)
Zie topic " doe het zelf banden wisselen" mocht u er behoefte aan hebben.

Lindert Bogers

Dat is het mooie spitsrijder, mensen willen niks zelf doen.
A: kunnen de meeste het niet
B: ze krijgen vuile handen

Ze gaan liever op een forum klagen, dit doen ze bijvoorbeeld vanuit de bank al kijkend naar GTST en een beetje type op dr Ipad  ;)

Tuurlijk wil een bandenboer dat je bij hem de banden koopt, hij weet ook wat hij verkoopt en kan daar service / garantie op geven.

Koop jij ze zelf en ga je er mee naar de garage en zeg je leg ze er maar op (zeker met de wat goedkope banden) en mankeert er wat aan wie heeft het dan gedaan ?

Al bij ARCH gekeken?

Ludo

Citaat van: spitsrijder op 10-10-2013 16:20:40
als je met je bandjes bij de lokale bandenboer staat, waar je je geld aan gaat geven om je bandjes te laten monteren dan is het fijn als je gewoon als een normale betalende klant wordt behandeld, niet meer maar zeker niet minder.

Zo kan je de lijn ook doortrekken ja.
Als je naar een restaurant gaat, neem dan ook de zelf gemaakte boterhammetjes mee.
Je betaald immers toch voor de koffie.

;D

spitsrijder

Citaat van: Ludo op 08-11-2013 17:44:56
Citaat van: spitsrijder op 10-10-2013 16:20:40
als je met je bandjes bij de lokale bandenboer staat, waar je je geld aan gaat geven om je bandjes te laten monteren dan is het fijn als je gewoon als een normale betalende klant wordt behandeld, niet meer maar zeker niet minder.

Zo kan je de lijn ook doortrekken ja.
Als je naar een restaurant gaat, neem dan ook de zelf gemaakte boterhammetjes mee.
Je betaald immers toch voor de koffie.

;D


:eusa_clap:, ja inderdaad zo had ik het nog niet bekeken!da's een goeie....  :eusa_shhh: niet verder vertellen  ;D.

Marc O.

Citaat van: Ludo op 08-11-2013 17:44:56
Citaat van: spitsrijder op 10-10-2013 16:20:40
als je met je bandjes bij de lokale bandenboer staat, waar je je geld aan gaat geven om je bandjes te laten monteren dan is het fijn als je gewoon als een normale betalende klant wordt behandeld, niet meer maar zeker niet minder.

Zo kan je de lijn ook doortrekken ja.
Als je naar een restaurant gaat, neem dan ook de zelf gemaakte boterhammetjes mee.
Je betaald immers toch voor de koffie.

;D


De vergelijking zou dan eigenlijk moeten zijn dat je zelf je biefstukje meeneemt en dat het restaurant die voor je bereidt. En ja, als zij die service aanbieden, ik daar voor betaal en zij accepteren mij als betalende klant dan wens ik inderdaad normaal behandeld te worden  :P

Overigens koop ik mijn banden bij een bandenboer die bijna net zo duur is als autobandenmarkt.nl  ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

spitsrijder

Citaat van: Marc O. op 10-11-2013 08:56:37
Citaat van: Ludo op 08-11-2013 17:44:56
Citaat van: spitsrijder op 10-10-2013 16:20:40
als je met je bandjes bij de lokale bandenboer staat, waar je je geld aan gaat geven om je bandjes te laten monteren dan is het fijn als je gewoon als een normale betalende klant wordt behandeld, niet meer maar zeker niet minder.

Zo kan je de lijn ook doortrekken ja.
Als je naar een restaurant gaat, neem dan ook de zelf gemaakte boterhammetjes mee.
Je betaald immers toch voor de koffie.

;D


De vergelijking zou dan eigenlijk moeten zijn dat je zelf je biefstukje meeneemt en dat het restaurant die voor je bereidt. En ja, als zij die service aanbieden, ik daar voor betaal en zij accepteren mij als betalende klant dan wens ik inderdaad normaal behandeld te worden  :P

Overigens koop ik mijn banden bij een bandenboer die bijna net zo duur is als autobandenmarkt.nl  ;)
Juist, en zo bedoel ik het ook, zoals ik al zei het hoeft niet gratis, sterker nog dat kan ook niet, maar ja dat werd eve niet in de quote meegenomen......


Citaat van: Lindert Bogers op 08-11-2013 11:16:44
Al bij ARCH gekeken?

Mooie apparaten hoor! Voor hobby matig gebruik een beetje te profi en te duur voor mij. Hou het voorlopig wel bij m'n handapparaten  :)

spitsrijder

Net een nieuwe band bij bandenuniversum wezen bestellen. Helaas met m'n stomme kop een bochie te krap genomen en tegen een betonrand de band gesloopt. :eusa_wall:
Geen verzend kosten voor 1 band bij bandenuniversum, toch netjes, meestal moet je er 4 bestellen voor deze service.

Nog even over deze:

Citaat van: Marc O. op 10-11-2013 08:56:37
Citaat van: Ludo op 08-11-2013 17:44:56
Citaat van: spitsrijder op 10-10-2013 16:20:40
als je met je bandjes bij de lokale bandenboer staat, waar je je geld aan gaat geven om je bandjes te laten monteren dan is het fijn als je gewoon als een normale betalende klant wordt behandeld, niet meer maar zeker niet minder.

Zo kan je de lijn ook doortrekken ja.
Als je naar een restaurant gaat, neem dan ook de zelf gemaakte boterhammetjes mee.
Je betaald immers toch voor de koffie.

;D


De vergelijking zou dan eigenlijk moeten zijn dat je zelf je biefstukje meeneemt en dat het restaurant die voor je bereidt. En ja, als zij die service aanbieden, ik daar voor betaal en zij accepteren mij als betalende klant dan wens ik inderdaad normaal behandeld te worden  :P

Overigens koop ik mijn banden bij een bandenboer die bijna net zo duur is als autobandenmarkt.nl  ;)

http://www.culy.nl/inspiratie/trend-bring-your-own-food/

Oftewel zo gek is het nog niet, je eigen eten meenemen......

Marc O.

Citaat van: spitsrijder op 03-03-2014 11:04:39
Net een nieuwe band bij bandenuniversum wezen bestellen. Helaas met m'n stomme kop een bochie te krap genomen en tegen een betonrand de band gesloopt. :eusa_wall:
Geen verzend kosten voor 1 band bij bandenuniversum, toch netjes, meestal moet je er 4 bestellen voor deze service.

Nog even over deze:

Citaat van: Marc O. op 10-11-2013 08:56:37
Citaat van: Ludo op 08-11-2013 17:44:56
Citaat van: spitsrijder op 10-10-2013 16:20:40
als je met je bandjes bij de lokale bandenboer staat, waar je je geld aan gaat geven om je bandjes te laten monteren dan is het fijn als je gewoon als een normale betalende klant wordt behandeld, niet meer maar zeker niet minder.

Zo kan je de lijn ook doortrekken ja.
Als je naar een restaurant gaat, neem dan ook de zelf gemaakte boterhammetjes mee.
Je betaald immers toch voor de koffie.

;D


De vergelijking zou dan eigenlijk moeten zijn dat je zelf je biefstukje meeneemt en dat het restaurant die voor je bereidt. En ja, als zij die service aanbieden, ik daar voor betaal en zij accepteren mij als betalende klant dan wens ik inderdaad normaal behandeld te worden  :P

Overigens koop ik mijn banden bij een bandenboer die bijna net zo duur is als autobandenmarkt.nl  ;)

http://www.culy.nl/inspiratie/trend-bring-your-own-food/

Oftewel zo gek is het nog niet, je eigen eten meenemen......


Hmmm.....

Die 'trend' doet zich voor in
veel (dus niet alle)
hippe restaurants (dus niet alle restaurants)
in New York (dus niet in de rest van de wereld)

Niet echt een trend dus. ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

spitsrijder

Zondagavond bestelling gedaan en nu net door de post gebracht. Dot code 6/2014, ik ben tevreden met/over bandenuniversum!

RenVeld

Snap de bandenbedrijven ook wel een beetje. Laatst een kennis met wat goedkope internet bandjes geprobeerd te helpen. Wat een k** klus...... Uiteindelijk zijn nieuwe bandjes in zn kofferbak gelegd en teruggestuurd. Om te huilen werkelijk.

Vielen zowat spontaan om de velg en waren niet op te pompen omdat de wangen steeds weer naar elkaar toe trokken. Bleven ook niet achter de rims zitten. Gewoon weg slechte kwaliteit.

Michelin en andere A merken doe ik wel graag erop leggen. Ben zelf een Bmerk rijder en ook daar zitten al grote verschillen in. Rijdt tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar Meteor. Monteren als een Michelin, weinig afrolgeluid, weinig balanceerlood, voor mij acceptabele wegligging met sympathiek verbruik en levensduur. (Nee, bezit geen aandelen)
1983 Volvo 340 1.4 Vario 3drs   33.500 km ---- Helaas TE KOOP
1986 Volvo 340 1.4 Vario 5drs   90.000 km ---- Helaas TE KOOP
1995 Volvo 850 2.0 10V Estate 320.000 km ---- Helaas TE KOOP
2000 Volvo V70 2.5 TDI Classic 283.500 km ---- Rijdend met achterstallig onderhoud