Stoelverwarming V70N stoelen aansluiten in V70 classic

Gestart door Limited, 28-08-2013 13:10:25

Vorige topic - Volgende topic

Limited

Ik heb sinds kort een v70 t5 classic waar voorstoelen van een V70 uit 2005 in zitten. De vorige stoelen in de classic hadden stoelverwarming, de knoppen zitten er ook nog in. Maar ik heb me laten vertellen dat de 2005 stoelen stoelverwarming met twee standen hebben, en de classic een schakelaar met één stand. Nu vind ik het geen probleem als alleen de laagste stand aangesloten kan worden, maar kan dat ook? Hieronder de stekkers van de stoelen en auto:

Stekker uit de stoel:

Stekkers in de auto:

Het hele zooitje bij elkaar: (weet iemand wat de linker doorgeknipte oranje draad uit de stoel is? Airbag?)
855 2.5 10v - 412-21
V70 classic t5 LPI - 412-21

maruska

oranje kan idd airbag sensor kabel zijn. probeer eerst eens uit te zoeken welke kabels er liggen bij jezelf, wat ze doen (dus welke kleur wat doet.. schakelen, aarde, dat soort).
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Limited

Rood en Geel/Rood (foto 2) aan de kant van de auto zijn volgens mij van de stoelverwarming. Maar hoe sluit ik die aan op Zwart, Rood, Geel aan de stoel? (foto 1) En hoe wordt stoelverwarming laag/hoog in de stoel geschakeld?
855 2.5 10v - 412-21

haasje

De stoelverwarming wordt geregeld door canbus. De verwarming zal wel handmatig aan te sturen zijn, alleen de beveiliging zal niet (goed) werken evenals de temp. regeling.

Limited

Canbus ::) Nog niet aan gedacht. De grijze stekker komt uit de Seat Heating Module (Volvo nr. 9442947) onder beide stoelen, nummer 9/12 en 9/13 op het schema. En volgens het schema zit de temperatuursensor 7/110 en 7/111 in de stoel.
Heb je dan een 'data' lijn of canbus aansturing nodig?
Of gaat de voeding uit de classic ook werken direct op de module?
Kun je op het schema zien welke kleuren A:4, A:2 en A:1 zijn?

Er kijkt vast een expert mee die mij het schema even kan uitleggen :)
855 2.5 10v - 412-21

jeroen74

die SHM en CCM zijn kleine computertjes die met elkaar praten via twee draadjes. Elke computertje heeft zijn eigen verantwoordlijkeheden. De SHM de stoelverwarmingen regelen, en de CCM de knopjes inlezen en middels digitale berichtjes de SHM (en andere modules) aan te sturen.

Die kastjes heb je niets aan in je auto. De matjes wel, als je er nog een thermostaat bijprut.

konniekip

Ik ben van plan ook v70n stoelen in mn classic r te plaatsen
Misschien niet origineel, maar de classic stoel zit voor mij te laag en toch te oncomfortabel. Ik rij ook een v70nn en t comfort is me wat waard inmiddels.
Ik ga t thermostaatje er maar inpielen en eens kijken of ik het matje kan schakelen direct op de knop.

Snellebaksteen

Ik zou het niet rechtstreeks op de schakelaar doen maar er een relais tussen zetten. Verwarmingsmatten trekken aardig wat vermogen.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

konniekip

Ik lees op internet dat ik zelfs een electrische p2 stoel kan nemen. Hij schijnt zelfs zonder canbus te werken die verstelling. Er zijn er die er een gamestoel van maken.

konniekip

Even ter informatie;
Ik ben bezig met een V70N stoel uit 2006 in mijn 1998 V70R.
De stoel zit veel beter, hoger en geeft meer steun. De classic stoel is toch vrij laag.
De rails past niet 1:1. Het gat links voor past, Rechts voor valt hij niet over het schroef gat heen. Ik heb nu een gaatje geboord met een bout erdoor waardoor hij ook rechtsvoor vast zit.

Achter is een ander verhaal; Links achter moet ik een hoekprofiel op de rails lassen en de rails inkorten, rechts achter moet ik de rails inkorten en het uiteinde vastlassen.
Het is een beetje een vreemd gezicht, het zit ook heel anders, hoger maar voor mij wel comfortabeler.