inhouden/stotteren op lpg

Gestart door smitje77, 31-08-2013 13:35:53

Vorige topic - Volgende topic

smitje77

Jawel, alweer een topic hierover. Ik heb gezocht in de andere topics die hierover gaan maar ik heb mijn probleem nog niet op kunnen lossen.

Ik heb een 850 t5 uit eind '96. Er staat momenteel om en nabij de 400000km op de teller.
Bij de 2 ton is er een vialle lpi installatie ingebouwd.

Sinds vorige week loopt de auto zeer beroerd op gas. Inhouden en stotteren dus.
Ik heb de bougies en de bougiekabels al vervangen. Ook heb ik 2 componenten lijm gebruikt om de voetjes van de injectoren dicht te smeren.
Ik had een vermoeden dat er valse lucht aangezogen werd. Maar... Het probleem is nog niet opgelost.
Mijn pomp is 30000km geleden vervangen dus deze is prima.
Nu denk ik nog aan de spuitmondjes, mogelijk dat er een of meerdere verstopt zijn. Die hoop ik volgende week (laten) te vervangen.

Op benzine loopt de auto prima, maar hij verbruikt ook prima :eusa_wall:

Toen ik een maand terug mijn dashboardlampjes ging vervangen, zag ik naderhand dat mijn motor elektronica lampje ging branden. Voorheen zat er daar dus geen lampje in. De vorige eigenaar had deze eruit gedraaid. Wat ik ook heb gedaan, bij de volvo dealer konden ze niet eens mijn auto uitlezen dus ik heb geen idee wat hier de oorzaak van is. Voorheen liep de auto prima. Maar nu vraag ik mij toch af of dit met mijn huidige probleem te maken heeft...

Heeft iemand nog andere ideeën?

Vulk

Hoe is de rest van de ontsteking? Bobine, rotor en verdeler?

smitje77

Citaat van: Vulk op 31-08-2013 14:13:34
Hoe is de rest van de ontsteking? Bobine, rotor en verdeler?

Maar op benzine loopt de auto goed. Dan zou ik daar toch ook wat moeten merken?

Vulk

De ontsteking luistert veel nauwer op gas dan op benzine.

smitje77

Citaat van: Vulk op 31-08-2013 14:27:09
De ontsteking luistert veel nauwer op gas dan op benzine.

Ik heb geen idee hoe deze zijn. Nadat ik mijn bougies en kabels had vervangen merkt ik wel een lichte vooruitgang. Kan ik de bobine/verdeler testen of er zowat aan zien?

The Demon

Ja, dat kan je, maar als je er geen sjoege van hebt kom je niet veel verder.
Misschien dat er een forumlid is in jouw buurt die even wil/kan kijken?

Ik wil het wel doen maar weet niet waar je woont omdat je je locatie niet in je profiel hebt ingevuld.

Groet,
The Demon.

marc-850

Nunspeet (volgens zijn voorstel-topic).
Ruim 100 km voor jou. Mooi ritje voor een zondag...?  ;D

The Demon

Ik kan morgen niet  :'( Thea heeft een concert(je) in A'dam anders was het geen probleem geweest hoor  :D

Groet,
The Demon.

henry classic v70

Jij kunt het beste even naar van der Weide rijden in Doornspijk (is naast de deur voor je, als je uit Nunspeet komt dan...)
Gasmonteur met heel veel ervaring en ook nog een zeer schappelijk persoon!!
Ik heb er tenminste goede ervaring mee.

Komt hij er niet uit, dan is Boertien in Wezep ook dichtbij...
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

smitje77

Citaat van: henry classic v70 op 31-08-2013 20:09:21
Jij kunt het beste even naar van der Weide rijden in Doornspijk (is naast de deur voor je, als je uit Nunspeet komt dan...)
Gasmonteur met heel veel ervaring en ook nog een zeer schappelijk persoon!!
Ik heb er tenminste goede ervaring mee.

Komt hij er niet uit, dan is Boertien in Wezep ook dichtbij...

Ik kom inderdaad uit Nunspeet. Ik heb er niet heel veel sjoege van. Ik ben even naar van der Weide gereden.
Hij was zo schappelijk voor mij dat hij na ongeveer 1,5 minuut kijken tot de conclusie kwam dat er bij de injectoren valse lucht aangezogen werd.
En dat ik vooral iets van raamkit rondom mijn spuitmondjes moest smeren, hij ging dat niet doen voor me, want als hij het moest repareren dan was ik sowieso 1000 euro kwijt. Geen idee waar hij die berekening na 1,5 minuut vandaan haalde, maar voor de rest was hij wel schappelijk ja:).. :eusa_think:

Ik heb dus wel op zijn aanraden 2-componenten lijm rondom mijn spuitmondjes gesmeerd, maar dit heeft niets afgedaan aan het probleem.

Ik heb vooralsnog nu 2 mogelijkheden:
- bobine (maar ik vind het toch vaag dat ik op benzine nergens last van heb...)
- de spuitmondjes (mogelijk dat deze verstopt zijn)

Daar ga ik eerst maar mee aan de slag. Ik zou sowieso wel eens een keer met een forumlid willen afspreken, ik heb nog wel een paar dingetjes waar ik iemand met wel sjoege van de wagen eens naar zou willen laten kijken... To be continued..

henry classic v70

Spuitmondjes heb ik laten vervangen bij Boertien kost iets van rond de € 250,-/€ 280,-
Dat doen ze bij Boertien zonder het inlaatspruitstuk eraf te halen.. ik denk dat daar een groot verschil in zit.

smitje77

Citaat van: henry classic v70 op 31-08-2013 22:01:03
Spuitmondjes heb ik laten vervangen bij Boertien kost iets van rond de € 250,-/€ 280,-
Dat doen ze bij Boertien zonder het inlaatspruitstuk eraf te halen.. ik denk dat daar een groot verschil in zit.

Ok, dat scheelt idd behoorlijk in de prijs. Waarom heb jij ze laten vervangen?

henry classic v70

Na 435000 km waren ze aan vervanging toe  ;D  en 2 hulsjes/klemmen zat iets beweging in..

NinaPaul

Als je zelf al hebt lopen "beunen" met 2 componten lijm, zal het niet zo simpel zijn ;)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

henry classic v70

Die hulsjes/klemmen/voetjes hebben ze er zo uit, alleen spuitmondjes vervangen kan ook wel maar dan gaan die voetjes meestal ook los ziiten. Bij mij hebben ze alles vervangen, dus ook de voetjes waar die pijpjes/spuitmondjes in zitten