Licht klapperende ophanging

Gestart door cmo, 03-03-2003 23:36:31

Vorige topic - Volgende topic

cmo

Beste 850érs,

Misschien al een besproken onderwerp, maar ik heb sterk het vermoeden dat mijn voorste stabilisatorstang(en) van mij 855 glt 20V (bj 3-1994) versleten zijn.
Symptomen: Het geeft een klapperend geluid tijdens rijden, en ik bespeur enige speling (minimaal 5 mm) aan de onderste bevestiging. (nabij rubbermachet)
Is de stang c.q. bevestiging verstelbaar / herstelbaar of moeten zij bij speling worden vervangen? En zijn ze eigenhandig te vervangen?
Ik ben erg benieuwd of iemand iets kan vertellen of doorverwijzen naar een website want in de Kluwer Vraagbaak wordt het onderwerp nauwelijks besproken.

Thanks,

CMO  

Skua

Ik ben zeer benieuwd naar reacties, Onze auto heeft dit ook, alleen is het geluid er niet altijd.
Als de luchtvochtigheid heel laag (zoals afgelopen weken) is, is het (bijna) niet te horen, als de luchtvochtig daarentegen hoog is klappert het behoorlijk bij het rechtervoorwiel.

Iemand een idee wat het is?
Bijna 300K

bert_jansen

kan het niet aan de rubbers zelf liggen?
bert
GBJ

2.520V

Ik heb inderdaad eenzelfde probleem gehad met een Audi (ja vroeger deed ik rare dingen  ;D ).
Van alles losgehaald, en wat bleek: de schokbreker zat niet goed vast gedraaid aan de bovenste veerschotel.  Heel irri, maar toen gauw opgelost! :D
En daarnaast ook nog een Volvo 144 B18 uit 1968!!

Volvo heerst...

denkweb

Wat is er nou weer mis met audi! Laat mij nou gewoon blij zijn met een Tdi ;-)

maxmx5

Heb hetzelfde probleem gehad, sabilisatorstangrubbers (pff wat een woord) vervangen en weg was het probleem.

Skua

Die rubbers vervangen. Is dat veel werk en kan dat zonder brug gedaan worden? ???
Is er ook een mogelijkheid om die rubbers te smeren o.i.d.?

Ik denk namelijk wel dat ze het zijn, omdat er al een nieuwe stabilisatorstang onder zit en het geluid een paar weken weg is geweest en toen weer is terug gekomen.

Johan
Bijna 300K

2.520V

CiteerWat is er nou weer mis met audi! Laat mij nou gewoon blij zijn met een Tdi ;-)

niks mis mee, heb er 4 gehad, fijne wagens (maar 't is geen volvo)  ;)
En daarnaast ook nog een Volvo 144 B18 uit 1968!!

Volvo heerst...