welke schokbrekerplaten?

Gestart door RBR, 01-09-2013 14:52:10

Vorige topic - Volgende topic

RBR

Zoals wel bekend is heeft de nivomat andere schokbrekerplaten.

Ik ga nu van nivomat naar een XYZ schroefset, dus heb de schokbrekerplaten voor een nivomat in de wagen (855) zitten.
De verkoper van de schroefset heeft ze gemonteerd gehad met nivomat platen, dus het zou moeten passen.

Het adres waar de verkoper destijds zijn set heeft laten monteren zegt echter dan er schokbrekerplaten benodigd zijn van een 'normale' schokdemper, omdat er schijnbaar niet genoeg draad over blijft voor het bevestigen van een normale schokdemper i.c.m. een nivomat steun.

Het enigste verschil dat ik kan zien tussen de steunen is dat de nivomat steun een extra rubberen rand heeft om de nivomat te ondersteunen, zie onderstaand:

van de niet-nivomat steun vind ik alleen een afbeelding van de andere kant:

Wat heb ik nou nodig  ???
S60 T5M 350pk "RS350"

grijzev70tdi

Zit daar echt verschil in ja, die schokbrekerplaten?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

RBR

Citaat van: grijzev70tdi op 01-09-2013 15:35:48
Zit daar echt verschil in ja, die schokbrekerplaten?

Dat weet ik dus niet, ik kan van de normale variant geen foto vinden van de juiste kant.

De nivomat steun is in ieder geval zo gevormd dat een nivomat wordt ondersteunt.
Het lijkt me dus goed mogelijk dat voor een nivomat de nivomat steun nodig is, maar voor een normale schokdemper beide steunen werken.
S60 T5M 350pk "RS350"

mehn

Ik heb jarenlang met de nivomat versie gereden in combinatie met gele Koni's. Geen probleem.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

RBR

Citaat van: mehn op 01-09-2013 18:15:40
Ik heb jarenlang met de nivomat versie gereden in combinatie met gele Koni's. Geen probleem.

Hoor al van een aantal dat ze na het vervangen van de nivomats de steunen niet hebben veranderd, dus ik ga het gewoon proberen met de nivomat steunen.
S60 T5M 350pk "RS350"

V70geRwin

De nivomat versie zou iets stugger zijn, voor de rest idd gelijk.

V70geRwin

Hoe bevalt de XYZ schroefset?

RBR

Citaat van: spekkie99 op 28-11-2013 22:00:37
Hoe bevalt de XYZ schroefset?

Het bevalt me uitstekend!

Moet er wel bij vermelden dat ik op bijna de hardste stand rij met een flinke verlaging, maar ik ben nog jong dus kan het hebben  :angel:
wegligging is nu super i.c.m. een veerpootbrug voor en achter,maar voor een 'family-car' zou ik het niet aanraden (originele R-veren en dempers waren veel comfortabeler).

Heb ze overigens op de nivomatplaten gemonteerd zonder problemen.
S60 T5M 350pk "RS350"

Vulk

Citaat van: mehn op 01-09-2013 18:15:40

Ik heb het ook gedaan (met originele schokdempers), en kort daarna begonnen de steunen te kraken/piepen. Ik vermoed toeval.