Mis ik een stukje/dopje? 2.3 T-5 blok en witte waas over bougie's

Gestart door forumuser, 01-09-2013 21:23:52

Vorige topic - Volgende topic

forumuser

Hallo,

Ik heb een vraag over het gaatje links en het grotere gat rechts tussen de afsluitdoppen van de 3e en 4e bougie: hoort dit zo te zijn of ontbreekt hier afsluitmateriaal? Het zit net achter de olievuldop.
Zie foto's
Daarnaast hebben de bougies een opvallende witte waas, en de 5e zat onder de olie. Ik tank bij de tamoil euro premium. Als het goed is is dit octaan 95 met additieven. Kan dat de waas veroorzaken?

Wouter1973

Wit uitgeslagen bougies betekent over het algemeen een te arm mengsel. Zwart en nat is ook niet goed. Dan is er een reden waarom de bougie het mengsel kennelijk niet (volledig) kan ontsteken.

forumuser

En wat zou daar de oorzaak van kunnen zijn? De auto is standaard op een reversed intercooler set en open dumpvalve na. De auto houd verder niet in en loopt stationair ook rustig. Alleen komt het heel sporadisch voor dat bij overschakelen van 2 naar 3 de motor een seconde lijkt te moeten nadenken om vervolgens gewoon verder te gaan.

Misha

Wit ? Of Grijs/bruin ?
Want dat laatste is prima, wit is wat minder. Maar op de foto lijkt het Grijsbruin
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

peteRRR

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

forumuser

Aan de hand van de foto lijkt het toch ok te zijn, gelukkig! Maar dan was er nog een die nat was, de druppels hingen er aan. Nu zag ik dat er heel wat troep in het bougie gat zat. Kan natuurlijk zijn dat de bougie daardoor slecht contact met het blok heeft gehad en daardoor slecht heeft kunnen vonken. Heb het schoon gemaakt en zal het binnenkort even nakijken

)()()sT

Ik vond, afgezien van die olie, de bougies er ook niet echt bijzonder slecht uitzien. ;)

Ludo