hoofdkoppelingscylinder kapot lekt remvloeistof,

Gestart door groen V70, 02-09-2013 21:45:43

Vorige topic - Volgende topic

groen V70

vandaag werd ik geconfronteerd met een onwillige koppelings pedaal, kwam niet omhoog na het intrappen.
met de hand omhoog getrokken maar nu is de slag wel heel erg lang, het pedaal staat zeker 5 cm hoger dan het rempedaal en je voelt dat ook,

ik ben maar eens onder het dashboard gedoken, er zit een rubber manchet om de bovenkant van de cylinder, als ik dat omhoog doe is het daar helemaal nat van de remvloeistof, ook een paar gebroken kunststof onderdelen die van de kop van de cylinder afkomen, de plunjer komt er nu te ver uit zodat het een beetje lekt.

wie heeft hier ervaring mee, en kan ik dat makkelijk vervangen??  of zijn er revisie setjes te koop??

heeft iemand miss een goed idee of een beschrijving hoe ik die uit kan bouwen en vervangen.

het gaat om een Volvo v70 2.5 10 klepper 144 kw uit 1998, met 329K km  op de teller,  bij 250K heb ik de koppeling vervangen die is nog prima in orde.

bij voorbaat dank

I have my Dream

arjenT5R

Koppelings cilinder van de sloop halen is de goedkoopste oplossing ofwel informeren naar de prijs van een nieuwe. Oude er uit nieuwe er in en even ontluchten. Is goed zelf te doen!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

prefect

Het ontluchten van het koppelingscircuit kan wat lastig zijn.
Gebruik de zoekmachine maar eens. Ik meen dat Dennis al eens een goed werkende methode heeft beschreven (verse vloeistof tpv de werkcilinder invoeren).

prefect

Citaat van: dennis850estate op 07-02-2006 23:19:36

Ik heb denk ik al een stuk of tien cilinders ontlucht. Het is niet zo moeilijk als je even weet hoe. je hebt ook geen ontluchtapparaat nodig, het gaat zelfs bijna niet met een apparaat omdat die van boven naar beneden werken. Je zet op de ontluchtingsnippel van de cilinder op de bak een slang van ongeveer 30 cm met aan de bovenkant een kleine trechter. De trechter klem je ergens vast ter hoogte van je stationair regelaar. Je plaatst op het resorvoir een dop met een slang eraan. (Een oude dop modificeren) Je vult de trechter met remvloeistof, en draait de nippel los. Je zuigt nu zachtjes aan de slang op je resorvoir. Je ziet dan de vloeistof uit je trechter naar binnen lopen. Je stopt af en toe om het resorvoir een beetje leeg te maken door er een schone poetslap in te duwen, het nivo zal stijgen door deze methode. Meestal lukte het met drie keer een trechtertje vol. Het is een hele simpele methode waarbij je bijna geen speciaal gereedschap nodig hebt en die echt perfect werkt!!

Dennis