Kabel kleuren verklaring gezocht - alles afgeknipt

Gestart door Ardi, 03-09-2013 21:58:11

Vorige topic - Volgende topic

Ardi

Roffelaars,

Mijn nieuwste aanwinst, een T-5 Aubergine heeft geen radio. De vorige eigenaar heeft de radio eruitgehaald, en wat ik daaronder aantrof heeft me niet echt blij gemaakt. Normaal zou ik op de gok het spul gaan aansluiten, maar vanavon heb ik eens besloten om het eerst eens echt uit te zoeken en dan aan de slag te gaan (ik heb toch nog geen iso stekkers....

De originele volvo stekkers zijn er afgeknipt en zijn vervangen door een mooi kroonsteentje. Omdat dit op dit moment gewoon een vervoermiddel is wil ik er gewoon een standaard autoradio inhangen. Deze heeft een aansluiting van de ISO stekkers.

Ik heb me rot gezocht op het forum en internet maar ik kan niets vinden. Ook uit de Haynes wordt ik niet echt wijs. Wel kom ik een aantal links tegen waarbij de informatie "op last van Volvocars" is verwijderd. Is er iets geheims aan dat schema ofzo? Ik lees overal over geknipte kabels, maar nergens over welke kleur nu naar welke speaker gaat. :eusa_wall:

Ik heb eigenlijk 2 vragen die mij bezighouden.
1) De ISO stekkers hebben in totaal 14 draden en de Volvo heeft er 19. Hoe zit dit?
2) Is er een overzicht van de draadkleur en waar deze aan vast zit (bauw-wit =speaker dashboard) of iets dergelijks.

Alvast bedankt!

Volvo C70 Cabriolet 1999
Volvo 850 TDI 1996

elianmars

Kun je hier wat mee?

CiteerVolvo connector A:
pin kleur onderdeel
1   R-W    dashboardspeaker links, +
2   Y-W    dashboardspeaker links, - (draad kan ook W zijn*)
3   BL-W   elektrische antenne voeding, + (draad kan ook R zijn*)
4   R-SB   accu, constant, + (draad kan ook GN-BN zijn*)
5   -
6   SB     massa
7   Y-GR   dashboardspeaker rechts, + (draad kan ook GR-R zijn*)
8   GR     dashboardspeaker rechts, -
9   -
10  P      dimmingsdraad, + (draad kan ook Y-W zijn*)
11  SB     massa (voor radioverlichting) (draad kan ook BN-SB zijn*)
12  R-SB   accu, constant, + (draad kan ook GN-BN zijn*)
13  Y-VO   ACC (geschakelde 12V), + (draad kan ook Y-SB zijn*)
14  SB     massa

Volvo connector B:
pin kleur onderdeel
1   BN-SB  achterste speakers links, - (zowel achterdeur als hoedenplank/D-stijl)
2   BN-W   achterste speakers links, + (zowel achterdeur als hoedenplank/D-stijl)
3   GN-BN  voorste deurspeaker links, - (draad kan ook W zijn**)
4   GN-W   voorste deurspeaker links, + (draad kan ook Y-W zijn**)
5   P-SB   achterste speakers rechts, - (zowel achterste deur als hoedenplank/D-stijl)
6   P-W    achterste speakers rechts, + (zowel achterste deur als hoedenplank/D-stijl)
7   -
8   -
9   R-SB   voorste deurspeaker rechts, - (draad kan ook GR zijn**)
10  R-W    voorste deurspeaker rechts, - (draad kan ook Y-GR zijn**)

* in het Haynes boek zijn dit de draadkleuren tussen een connector C/CR en de radio
** in het Haynes boek zijn dit de draadkleuren tussen een connector C/CS en de radio/versterker (op de versterker is de pinnummering anders dan de connector)

Black, GR = Gray, W = White, R = Red, BN = Brown, Y = Yellow, P = Pink, BL = Blue, GN = Green, OR = Orange, VO = Violet.

elianmars