Foto's van m'n 850 Turbo.

Gestart door Died850, 06-09-2013 10:36:53

Vorige topic - Volgende topic

Died850

Citaat van: elianmars op 05-10-2017 18:19:13
Maar waarom dan de tang voor de ringetjes?

Op dit moment zijn beide voorstoelen elektrisch verstelbaar in mijn 850, de set die ik gekocht heb heeft echter alleen een elektrische bestuurdersstoel. Van de R set ga ik aan de bijrijders kant de bekleding verwijderen en plaatsen op mijn huidige elektrische frame. Om de bekleding dan weer mooi vast te zetten dien je eigenlijk speciale klemmetjes te gebruiken die je dicht kan zetten met een speciale tang. sommige gebruiken hier wel eens kleine tyraps voor. Dus vandaar de tang :D!

elianmars

Is het schuim dan goed van vorm? Of zet je dat ook over?

vincen tdi

Nee het schuim van een R stoel is anders van vorm, maar misschien dat dat ook over te zetten is.
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

Sbv

Citaat van: vincen tdi op 05-10-2017 21:59:22
Nee het schuim van een R stoel is anders van vorm, maar misschien dat dat ook over te zetten is.
en nieuw niet meer te koop

cornelis-b

Citaat van: Sbv op 06-10-2017 08:15:28

Is inderdaad niet meer nieuw te koop maar er komen steeds meer bedrijven die een oude zitting via de computer inscannen en hen zo uit een stuk schuim uitsnijden waarbij je zelf de hardheid kan bepalen, je hebt dan een exacte kopie van de oude schuimzitting.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

BBS

Citaat van: cornelis-b op 06-10-2017 09:08:49
Citaat van: Sbv op 06-10-2017 08:15:28

Is inderdaad niet meer nieuw te koop maar er komen steeds meer bedrijven die een oude zitting via de computer inscannen en hen zo uit een stuk schuim uitsnijden waarbij je zelf de hardheid kan bepalen, je hebt dan een exacte kopie van de oude schuimzitting.
Sterker nog, als je nog een bedrijf zoekt die op de ouderwetsche manier autostoelen repareert en hersteld dan maken ze zelf van schuimblokken een nieuwe zitting.
Ergens in Zwolle zit ook nog zo'n oud bedrijfje. Vlakbij de Thomas A Kempisstraat. Ooit al eens eerder een zitting laten herstellen, ze plakken er een blok op/aan en snijden hem dan zelf in de vorm.
Volvoloos....

Died850

Citaat van: elianmars op 05-10-2017 21:42:04
Is het schuim dan goed van vorm? Of zet je dat ook over?

Nee schuim zet ik ook over, zoals vincen tdi al zegt, er zit meer steun in de R stoelen en dus een andere schuim vorm onder de bekleding. Interieur is al geheel overgezet (wat lblijft die achterbankleuning een gekloot...) Nu dus alleen nog de bijrijdersstoel.

Died850

De 850 is eindelijk weer te zien op de weg! ;D
Waren wat APK perikelen mbt het dimlicht, een hele woensdag dag en nacht bezig geweest en uiteindelijk gevonden met vooral dank aan Koen, Leon via de telefoon en Mike via de app, en uiteraard de input via het desbetreffende topic!! Is nu tijdelijk opgelost maar moet uiteraard weer mooi gemaakt worden zoals het heurt.
Verder een mooie upgrade aan de 850 gedaan, een compleet beige R interieur! Het interieur had helaas een handmatige bijrijdersstoel en ik mijn huidige setup was beide kanten elektronisch verstelbaar. Dus de complete stoel over gebouwd naar het elektrische frame, mooi klusje...

Het interieur, de deurkaarten heb ik ook maar nog niet geplaatst. Mis alleen nog de R velgen en hout-inleg om er een complete R van te maken (en de kleur ;)) Maar hoeft niet van mij, vind de Columba's erg mooi en het zwarte plastic ook meer dan prima voor het dash.

Het alcantara moet nog wel geschoren worden.

En het totaal plaatje

Uiteraard nog de nodige dingen op een lijstje staan voor de 850 maar voorlopig mag hij zich even bewijzen op de weg voordat er weer grote kosten aan gemaakt gaan worden ;)

volvobug

Netjes zo. Columba's lekker zitten laten  ;)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

V70geRwin

Supergaaf dat lichte R interieur met jouw kleur  :eusa_clap:

Een R is niets anders dan een gepimpte T-5, neem niet de moeite joh  ;)
Jouw 850 vind ik een van de mooiste hier  :eusa_clap:

The Volvoboy

Was een zoekplaatje van die lampen, maar blij dat het werkte aan het einde van de avond :D

Ben het met Gerwin eens dat ik jouw 850 één van de gaafste vind hier van het forum. Dat R interieur maakt hem af! Binnenkort maar even mooi maken :)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Died850

Citaat van: volvobug op 20-10-2017 17:11:20
Netjes zo. Columba's lekker zitten laten  ;)

Ja ga ik zeker doen. Blijf het een mooie velg vinden, heb wel Persus velgen voor de winter. Ooit nog eens een gespiegeld setje vinden.

Citaat van: V70geRwin op 21-10-2017 11:53:08
Supergaaf dat lichte R interieur met jouw kleur  :eusa_clap:

Een R is niets anders dan een gepimpte T-5, neem niet de moeite joh  ;)
Jouw 850 vind ik een van de mooiste hier  :eusa_clap:
Dankje Gerwin! Is inderdaad niet nodig om er een complete R van te maken hahah.

Citaat van: The Volvoboy op 21-10-2017 12:25:26
Was een zoekplaatje van die lampen, maar blij dat het werkte aan het einde van de avond :D

Ben het met Gerwin eens dat ik jouw 850 één van de gaafste vind hier van het forum. Dat R interieur maakt hem af! Binnenkort maar even mooi maken :)
Dankje Koen! Was een lange maar nuttige avond hahaha. Binnenkort even de puntjes op de i zetten met het interieur!

ahrab

Died850

Citaat van: ahrab op 21-10-2017 23:30:53
Hee, is dat dezelfde kleur als mijn V70? Kleurcode 440?

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,77017.msg1615631.html#msg1615631

Gr. Ahrab

Nee, dit is kleurcode 411, Beige metallic.
Alleen geleverd op vroege 850, 940/60 en 740/60 meen ik (misschien ook wel de 360)

Died850

Citaat van: Died850 op 20-10-2017 16:49:20

maar voorlopig mag hij zich even bewijzen op de weg voordat er weer grote kosten aan gemaakt gaan worden ;)

Nou en dat heeft ie gedaan hoor....

Ik lekker rustig gister avond op de CC 110 naar Koen om het alcantara te gaan scheren van het nieuwe interieur. Gaat een Peugeot 107 voor mij rijden met een slakkegangetje en ook nog eens zonder reden op de rem staan. Dus ik denk hopake ff gas erop en voorbij dit gevaar. Ik trap het gas vol in ga naar links en ineens vermogen weg.... Sta je dan op een 6 baansweg op de linkerbaan. Rustig naar rechts gestuurd richting vluchtstrook en daar sta je dan met je uitgevallen motor. Starten deed ie nog wel maar liep beroerd en viel vrijwel direct weer uit...
Relais 103 gewisseld geen verschil. Toen maar accu los gehaald en de lmm en in noodloop naar huis gereden (was gelukkig nog niet erg ver) zat geen gang meer in en zodra ik stil stond viel ie uit.
Later op de avond de lmm gewisseld maar gaf geen verschil vacuum leek goed en alle turboslangen zaten ook nog vast. Foutmelding 4-1-4 bleef wel terug komen op A2 dus de TCV.
Heb besloten het hele zooitje nieuw te bestellen aan sensors die roet in het eten gooien, dus TCV TPS luchtmassa meter en KVS sensor. Vacuum ook weer even met nieuwe leidingen weer opnieuw aanleggen en dan hopen dat het probleem is opgelost.
Ontsteking is nog vrij nieuw en van de juiste merken net als de lambda dus zie daar geen probleem. Turbo is niet de nieuwste maar draait nog soepel dus leek mij die ook nog goed. timing van distributie was ook nog juist. We gaan het meemaken zodra de onderdelen binnen zijn. ;D