Verbrande olie geur bij stoplicht sprint

Gestart door Volvo850Luxury, 06-09-2013 20:15:02

Vorige topic - Volgende topic

snix

Is het nou jouw auto of die van een vriend. Ruik je het in de bewuste auto of ruik je de olie van de auto voor je. Dat begrijp ik even niet helemaal. Als de achterste krukaskeering lekt komt het bij de koppeling. Wat waarschijnlijk de hoofd veroorzaker is is een verstopte Carter ventilatie. Bij doortrekken bouw je een flinke druk op ook bij na's.

Wat ook nog mogelijk is zijn klepseals. Als mijn auto superheet is walmt hij ook veel meer dan normaal. Vaak zie je dat niet omdat je aan het rijden bent. Moet je bij een file maar eens opletten ;)

Volvo850Luxury

Citaat van: snix op 07-09-2013 01:19:09
Is het nou jouw auto of die van een vriend. Ruik je het in de bewuste auto of ruik je de olie van de auto voor je. Dat begrijp ik even niet helemaal. Als de achterste krukaskeering lekt komt het bij de koppeling. Wat waarschijnlijk de hoofd veroorzaker is is een verstopte Carter ventilatie. Bij doortrekken bouw je een flinke druk op ook bij na's.

Wat ook nog mogelijk is zijn klepseals. Als mijn auto superheet is walmt hij ook veel meer dan normaal. Vaak zie je dat niet omdat je aan het rijden bent. Moet je bij een file maar eens opletten ;)
Zoals je zelf al kan lezen gaat het om een auto van een vriend van me, heb zelf een 20v.
Ik heb hem vergeleken met mijn 20v en ik merk niks behalve die stank bij volgas dan.
En zoals ik al zij rookt die ook niet als die warm is.

En carterventilatie zou je toch moeten merken qua vermogen en rijden?

Piet

Merk je niks van qua rijden. Verstopte carterventilatie zorgt voor verhoogde carterdruk waardoor de keerring gaat lekken.

Jack v

Had ik je vorige week ook al eens gezegd dat je de cv moet controleren.
???
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Volvo850Luxury

Citaat van: Jack v op 07-09-2013 12:05:34
???
Ja maar toen zij er iemand dat het de carterventilatie niet kon zijn omdat je dat moest merken.
Maar ik zal je tip opvolgen bedankt.

Jack v

Citaat van: Volvo850Luxury op 07-09-2013 12:29:16
Citaat van: Jack v op 07-09-2013 12:05:34
???
Ja maar toen zij er iemand dat het de carterventilatie niet kon zijn omdat je dat moest merken.
Maar ik zal je tip opvolgen bedankt.
merk je oook niet maar je ruikt of ziet het wel.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Nondepatat

volgens mij ruik je het ook aan de uitlaatgassen als de carterventilatie verstopt zit. Ben tijdje terug naar 855 wezen kijken die flink dampte uit het oliepeilstokgat. Dampen die uit de uitlaat kwamen stonken als een beer.

Robert855

Vraag is of je nu al eens de plastic kap van het kleppendeksel heb verwijderd om te kijken of daar olie op ligt. deze loopt namelijk via de achterzijde van het kleppendeksel op de uitlaat. dit gebeurt wel eens als de carterventilatie verstopt zit. maar zaak is wel eerst om te controleren of er olie op het kleppendeksel ligt.

scania164

Spruitstuk pakkingen. .heb hetzelfde gehad