korte vraag olie lekkage

Gestart door osie, 07-09-2013 14:16:23

Vorige topic - Volgende topic

osie

Hallo ik heb mijn motor ingebouwd en loopt perfect.
Het gaat over een volvo 850 t5

Alleen onder de oliedop zit een geperst busje.. daar lekt hij langs..
Nu zou ik heel graag zonder de kleppendeksel te demonteren het zweten willen dichten.
Nu heb ik het vermoeden dat hij naar beneden een beetje gezakt is dus mijn vraag is.

Weet iemand hoe ik dat geperst busje omhoog krijg gedrukt of gedicht.

Mvg Peter

thuur

Een geperst busje? Zover ik weet zitten er alleen boutjes en de paspen is zichtbaar.. Een foto zou wel helpen in dit geval.

Gr ???

osie

Ik bedoel waar de olie vuldop op zit van een volvo 850 olie loopt tussen de rand door als olie warm word..
Niet de olie vuldop zelf daar zit stuk rubbere ring tussen maar dar dus net onder.. lastig.. om even foto te maken..

triton

Aan de voorkant loopt het slangetje van de carterventilatie.
Deze zit net onder je olievuldop.
Als die lek is kan lees moet je je carterventilatie vervangen.
Rond de 120 euro materiaal en 2 a3 uur sleutelen.
Professioneel raddraaier

Jeroentjuh

Ronald21

gewoon even kijken waar ie lekt

misschien valt het mee en is een mac gyver oplossing mogelijk

vervolgens karterdruk controleren (dansende en/of springende olie dop = NOK, aanzuigen is OK)

en dan pas concluderen dat carterventilatie schoon cq vervangen moet worden

osie

op de foto is het de olie dop daar achter..
ook noemen ze het wel de vulhals

Hengeveld

Citaat van: osie op 09-09-2013 18:51:15
Ik bedoel waar de olie vuldop op zit van een volvo 850 olie loopt tussen de rand door als olie warm word..
Niet de olie vuldop zelf daar zit stuk rubbere ring tussen maar dar dus net onder.. lastig.. om even foto te maken..

Heb je die rubberen ring al eens vervangen?

volvobug

De vulhals is een stalen hals en die zit in de aluminium kop geperst. Het lijkt me sterk dat hij daar gaat lekken van binnen naar buiten.
Ik denk dat er olie via de rubberen ring lekt of bij vullen geknoeid is. Dit blijft in de overgangsnaad tussen stalen hals en aluminium in de naad staan waardoor je de indruk krijgt dat het daar lekt.

Zoals reeds gezegd, rubberen ring van de vuldop vervangen, even goed schoonmaken en dan zal het vast wegblijven.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

osie

Citaat van: Hengeveld op 09-09-2013 23:24:32
Citaat van: osie op 09-09-2013 18:51:15

Heb je die rubberen ring al eens vervangen?

ja is vervangen.. de rubberen ring

grijzev70tdi

Dop ook? Die willen nog wel eens niet goed afdichten
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Jeroentjuh

Controleer je carterdruk ook eens.....