Alarminstallatie

Gestart door Dirk, 30-09-2002 12:00:00

Vorige topic - Volgende topic

Dirk

Fijn hoor een Volvo met een originele alarminstallatie, haast een deuk in de auto.
Mijn vrouw, af en toe heet geblakerd, ging afgelopen zaterdag met de auto naar het dorp, komt terug wil weg werkt de afstandbediening niet meer (kon nog net haar rechter voet in bedwang houden)  dus ook het alarm ging er niet meer af,  moest ze van ellende naar huis lopen (ik was gelukkig niet thuis).
Krijg ik later het hele verhaal over me heen en  wordt mij fijntjes ingewreven dat ze in het vervolg wel weer met der eigen auto gaat, zonder al die luxe van een 850, maar  die doet altijd, een Volvo 240 met 280.000km op de teller. Moet ik ze helaas nog gelijk geven ook.

Maar even terug bij het probleem, ik heb als eerste de batterijen in de afstandbediening vervangen maar dit heeft niet geholpen..
Een afstandbediening werkt helemaal niet meer, en met de andere gaat het b.v. 2 keer goed en dan reageert die ook niet meer, met veel moeite na tig keer op de afstandbediening te drukken heb je weer eens het geluk dat alles weer ontgrendeld wordt.

Wie weet waar het aan kan liggen en of dit hoge reparatiekosten tot gevolg heeft.

Dirk

HanH

Heb ik ook gehad, waarschijnlijk de ontvanger in
de auto. Is weer een gecombineerde kast (erg fijn) en
kost in guldens ongeveer 800 gulden...

Dirk

CiteerHeb ik ook gehad, waarschijnlijk de ontvanger in
de auto. Is weer een gecombineerde kast (erg fijn) en
kost in guldens ongeveer 800 gulden...

Wel erg veel geld  :'(, als dat zo is doe ik het voorlopig maar even fijn zonder alarm.

Dirk

Edwin

CiteerWel erg veel geld  :'(, als dat zo is doe ik het voorlopig maar even fijn zonder alarm.

Dirk

Op de sloop waarschijnlijk voor veel minder!!

gr. Edwin.  8)

ed

Weet iemand of het alarm ook is uit te schakelen, zodat met alleen centrale vergrendeling (met de sleutel dus) de auto geopend en gestart kan worden?
Het is erg vervelend als je ergens staat, en het alarm wil er niet meer af. Er moet toch een mogelijkheid zijn om het alarm en de startonderbreker te omzeilen?

Ed
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Dirk

Probleem opgelost :D, de ene handzender was defect en de andere handzender haperde.
Twee nieuwe handzenders dus en alles werk weer normaal.

De rekening komt nog maar de kosten zullen totaal +/- 100 euro bedragen.

Dirk

paul-r

Leuk, die alarminstallaties en handzenders. Gisteren wilde ik na parkeren met de handzender het alarm en cv aanzetten, doet hij het niet. Het zendertje gaf wel het piepje, maar er gebeurde verder niets! Ik gebeld naar de garage, maar die konden zo eentweedrie geen antwoord geven. Bij thuiskomst de andere handzender genomen, doet hij het gewoon. Later (1 uur ongeveer) deed de niet werkende zender het ook weer spontaan. Gek word je er van. Ik heb wel eens gehoord dat er een tussentijdse storing in de verbinding kan optreden, en dat de handzender-ontvanger een nieuwe frequentie zoeken. Onzin? Wie zal het zeggen en weten?
Paul

Mellow_yellow

Mijn alarm heeft ook vaak kuren, zo kan ik normaal al vanaf 20 meter het alarm uitzetten en soms moet ik de AB helemaal op de ontvanger achter voorruit houden om hem van het alarm af te zetten... Aan de handzender ligt het niet, die heb ik inmiddels al 3 stuks. Ik heb er al met leren leven.  :-/

s©ub@

CiteerEen afstandbediening werkt helemaal niet meer, en met de andere gaat het b.v. 2 keer goed en dan reageert die ook niet meer, met veel moeite na tig keer op de afstandbediening te drukken heb je weer eens het geluk dat alles weer ontgrendeld wordt.

is dat een jubileum afstandsbediening misschien??? (werkt eens in de 25 keer)  ;D
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

viaxllo

Hellup !!!!!!

Kan iemand mij helpen aan een handleiding van een afstandsbediening van een 850 pleaseeeeeeee !!!

Een 850 20V voor mijn vrouw gekocht omdat ik het een "moordwapen" vind, maar nu zit ik (lees mijn vrouw) elke keer te kloten met de afstandsbediening. Ding werkt gewoon 9 van de 10 keer niet helaas....

Is er een mogelijkheid om het alarm er gewoon uit te knippen (of uit te schakelen) ? :-[

2.520V

heb je al nieuwe batterijen in de AB geprobeerd?
En daarnaast ook nog een Volvo 144 B18 uit 1968!!

Volvo heerst...

viaxllo

Yep, en de andere afstandsbediening ook al :-(
Zou met een handleiding (hopelijk) al geholpen zijn....

Raf

als je even op zoek gaat op het forum moet je ergens iets vinden over handleingen voor AB's want er is ergens een topic geweest waar er een handleiding werd rondgestuurd.

Raf
De gustibus non disputandum est!

2.520V

CiteerYep, en de andere afstandsbediening ook al :-(
Zou met een handleiding (hopelijk) al geholpen zijn....

Kijk 'ns in je mailbox!!   :D

Succes!
Jan.
En daarnaast ook nog een Volvo 144 B18 uit 1968!!

Volvo heerst...

BennieV70T

Als het goed is zit er onder de motor kap de sirene van het alarm.
Boven op de sirene zit een zwart dopje en daaronder zit een slotje waarmee je het alarm uit kan zetten bv bij een onderhoudsbeurt,dus je moet bij het alarm ook een klein sleuteltje hebben.
Ik heb dat zelf op mijn orginele volvo guard alarm klasse 2,overigens als het alarm uitgeschakeld is dan werkt de portiervergrendeling gewoon ook met de afstandsbediening.

groet bennie

ps:dit staat al elders op dit forum  ;D
Volvo 850 2.5 glt, Volvo V70 2.5t, Volvo 850 T5, Volvo S80 2.9, Volvo S80 2.4T, Volvo S70 10V, Volvo 850 T5R
Huidige auto`s= Volvo S80 3.2 en C70 T5