banden-pneus-online.nl

Gestart door Domaso, 07-09-2013 19:29:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Domaso

Op zoek naar winterbanden kwam ik op de site http://www.banden-pneus-online.nl terecht. Daar kwam ik o.a de volgende Dunlop banden tegen:

DUNLOP SP WINTER SPORT 3D (http://www.banden-pneus-online.nl/autoband-225-50-17.html)
Kenmerken: XL  MFS
Type band: Winterautobanden
225/50 R17   Lastindex:98   Snelheidsindex:V
Beschrijving
Cijfer DUNLOP SP WINTER SPORT 3D, cijfer: 7.89/10
Prijs € 92,11 per band

DUNLOP SP WINTER SPORT 3D (http://www.banden-pneus-online.nl/autoband-225-50-17.html)
Kenmerken : AO  MFS
Type band: Winterautobanden
225/50 R17   Lastindex:94   Snelheidsindex:H
Prijs € 150,61 per band

Verschil is onder andere de lastindex. De eerste (en goedkopere) heeft een hogere index. Bij de tweede staat als type AO. Volgens de site betekent dit Audi. Betekent dit goedgekeurd door Audi, door Audi op nieuwe auto's gezet of iets anders?

Is het prijsverschil te verklaren? Als ik bij autobandenmarkt kijk kost de Dunlop SP WINTER SPORT 3D 225/50 R17 98V XL met velgrandbescherming (MFS) € 251,90
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Miel850

Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

KIM

De snelheidindex van de eerste is ook hoger.
Is het niet zo'n PAX band ofzo?

Broabander

PAX, haal je dat niet bij dat andere grote Zweedse bedrijf? ;D
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Domaso

Citaat van: KIM op 07-09-2013 19:41:39
De snelheidindex van de eerste is ook hoger.
Is het niet zo'n PAX band ofzo?

Kan nergens vinden dat ze "runflat" zijn.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Domaso

AO betekent blijkbaar: goedgekeurd door Audi.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Domaso

Citaat van: Miel850 op 07-09-2013 19:36:55
Snel bestellen.  8)

Was ook mijn eerste reactie maar misschien is de prijs wel te mooi om waar te zijn...
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Lindert Bogers

Heel snel bestellen.

Dat is ver onder mijn inkoopprijs ! Kan hem leggen voor je voor € 12,50 p/s  ;)

AO kan ook zijn dat ze hiermee de winterproeven hebben gedaan. Standaard als winterband bij Audi wordt gemonteerd.

Je ziet vaker dat deze banden goedkoper zijn, wat de rede is is mij niet geheel duidelijk. Kan omdat de productie aantallen groter zijn en daardoor goedkoper kunnen worden aangeboden.

Domaso

Ondertussen zijn ze dus weer € 150. Heb nog wel ff de tijd. Misschien eens over de grens kijken.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Lindert Bogers

België is duurder als Nederland ( brabant/zeeland ), komen geregelt mensen vanuit België naar Bergen op Zoom eo voor banden en onderhoud.


Domaso

Vond op internet in de gauwigheid geen bandenprijzen in België. Ben er wel achter dat Duitsland goedkoper is.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Lindert Bogers

Klopt, daar komen de meeste bij mij ook vandaan. Tenzij het haast heeft.
Duitsland duurt ong. 1 week.

Ludo

Citaat van: Lindert Bogers op 19-09-2013 21:40:30
België is duurder als Nederland ..

Dat is allemaal relatief hoor.
Een band van het éne merk zal in B iets duurder zijn dan in NL, maar een band van een ander merk is dan weer iets duurder in NL dan in B.
Véél ontwijken de prijzen echt niet hoor.
Net zoals je ze online besteld, in het uiteindelijke prijskaartje zit niet veel verschil tegenover de plaatselijke bandenboerleverancier.

StefanCJ

Citaat van: Ludo op 24-09-2013 19:03:45
Net zoals je ze online besteld, in het uiteindelijke prijskaartje zit niet veel verschil tegenover de plaatselijke bandenboerleverancier.

Dan moet je wel een echte bandenboer hebben. Ik heb weleens bij de Kwikfit geïnformeerd naar banden maar daar was ik beduidend meer kwijt dan via internet. Ik heb nu twee Nokian banden besteld bij een échte bandenboer en daar ben ik nauwelijks meer kwijt dan online. Voordeel is wel dat als het niet goed is je gewoon terug kan.

Lindert Bogers

Waar kan je terug ?
Bandenboer of leverancier band ?

Bij een ander banden kopen of ze vervolgens lokaal te laten monteren. Scheelt je uiteindelijk idd maar een paar euro.
Als je band nu niet goed is, bij wie ga je dan terug. Wie betaald monteren, demonteren opnieuw.
En dat allemaal voor die euro  of 2 / 3 of misschien wel 4 ;D