Uitbouwen HU 1205 GPS ontvanger S60

Gestart door ZC3rr0r, 08-09-2013 18:12:02

Vorige topic - Volgende topic

ZC3rr0r

Hallo medeforummers,

Wellicht kan iemand mij hier helpen met het vinden van de GPS ontvanger bij een af fabriek ingebouwde HU1205 in een S60 van 2002, want ik zoek me de ziekte.

Had begrepen dat hij onder het dash zou zitten, boven de klokkenwinkel, maar daar vond ik niks. Zelf dacht ik de kabel te herleiden naar de centerspeaker, maar daar zag ik ook niks (wat is dat een beroerd ding om uit te bouwen zeg, is daar geen methode voor die je dash niet sloopt?).

Nu kreeg ik ook ergens de hint om onder de hoedenplank te kijken, maar heb geen idee waar dan.

Heeft iemand er hier niet toevallig ervaring mee (en/of een foto van waar te kijken)?
Sloop anders tellerlijk de hele auto voor de bekende Jan L.

haasje

Volgens mij is de HU1205 nooit af fabriek geleverd. Gevolg is dat het dus afhankelijk is van de inbouwer waar hij hem verstopt heeft. Als hij niet op de eerder door je genoemde plaatsen zit is de kans aanwezig dat hij bij je dashboardkastje zit. De gps van het rti systeem zit onder de hoedeplank, daar hoef je dus niet te zoeken.

grijzev70tdi

Bij mijn weten ook niet orgineel geleverd, wel via de dealer volgens mij. Wellicht kunj e de volvo-dealer waar hij nieuw is geleverd vragen waar ze hem meestal neer proppen
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Sbv

Probeer eens onder de hoedenplank.
Bij vriend van me met zijn MY06 S60 D5 zat deze daar namelijk

haasje

Citaat van: Sbv op 08-09-2013 18:27:40

Welk navisysteem zat daar in, ik vermoed de RTI systemen met het display in het dashboard. Van die systemen zit bijna alle hardware in de kofferbak.

Sbv

Citaat van: haasje op 08-09-2013 18:32:32
Citaat van: Sbv op 08-09-2013 18:27:40

Welk navisysteem zat daar in, ik vermoed de RTI systemen met het display in het dashboard. Van die systemen zit bijna alle hardware in de kofferbak.
Yep dat was met dvd RTI navi systeem inderdaad

ZC3rr0r

Correctie mijnerzijds idd, de HU is af-dealer geleverd als optie.
Ik weet nu in elk geval zeker dat ik niet onder de hoedenplank ga kijken :)

blauweroffel

Kijk ook even of er een niet originele  vierkante gps antenne achter je achteruitkijkspiegel op de voorruit is geplakt........
Je kan de kabel niet volgen vanaf de stekker?

(Bij de V40 serie zat de originele antenne naast/achter kmteller verstopt)

BR

Broabander

Wilde gok: in mijn Ibiza zit de GPS antenne ín de antenne, dus op het dak, weet niet of dit bij Volvo ook een mogelijkheid is?
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

ZC3rr0r

Citaat van: blauweroffel op 08-09-2013 19:19:01
Kijk ook even of er een niet originele  vierkante gps antenne achter je achteruitkijkspiegel op de voorruit is geplakt........
Je kan de kabel niet volgen vanaf de stekker?

(Bij de V40 serie zat de originele antenne naast/achter kmteller verstopt)

BR

Kabel volgen vanaf de stekker wordt lastig, hij loopy vanuit achter de unit recht omhoog tussen de leidingen van de ventilatie.

Heb wel achter de binnenspiegel gekeken, en daar zit jiet iets dat ik kan thuisbrengen als een GPS ontvanger. Wel een plat, langwerpig plaatje van een of ander, maar dat lijkt in niks op de GPS unit.

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

ZC3rr0r

Citaat van: grijzev70tdi op 08-09-2013 22:43:31
Regensensor gok ik

Idd, had hem ff geGoogled.
Ga morgen wel weer verder speuren.

Heeft iemand trouwens een idee hoe je de centerspeaker uitbouwt zonder het dash te mollen?
Ben benieuwd hoe je dat doet, want ik heb het gekke vermoeden dat daar de GPS muis ligt.

elianmars

Je moet eerst het rooster er uit zien te krijgen. De eerste keer dat ik dat deed, verboog ik de boel  :eusa_doh:  Het gaat het best met een haakje, dat je in het rooster haakt. Dan rondom voorzichtig stukje bij beetje omhoog trekken.

ZC3rr0r