koplampwissers werken niet

Gestart door Died850, 09-09-2013 14:31:42

Vorige topic - Volgende topic

Died850

hallo allemaal,

Ik heb een probleem met m'n koplampwissers, zodra ik ze aansluit en het contact aan doe gaat de ruitensproeiers aan zonder iets aan te raken. Ze blijven doorgaan totdat het reservoir leeg is...
Hoe is dit op te lossen?

alvast bedankt

haasje

Makkelijkste methode is de wissermotor vervangen

Hengeveld

Klinkt als kortsluiting, want de wissers horen aan te gaan als de sproeier stroom krijgt. Dit klinkt alsof de permanente plus van de koplampwissers kortgesloten is met de schakeldraad van de sproeier (tevens schakeldraad van de koplampwissers).

Midicijnman

Onder de rand, links en rechts naast de radiateur, zitten de twee bruine connectors waarmee de wissers aangesloten zitten. Ik zou daar maar eens gaan meten. Meestal zit de sluiting overigens in de motortjes. Met een uurjte vloeken heb je ze wel vervangen. Je kunt ze wel vinden bij de bekende Volvo sloperijen...

Died850

Lange tijd niet op gereageerd. Maar probleem is inmiddels opgelost. Indien iemand ooit hetzelfde probleem heeft en dit topic  leest en het probleem wilt weten:
Een van de wissermotoren maakte inderdaad kortsluiting, is inmiddels vervangen en alles werkt weer perfect.