Gaskabel

Gestart door thuur, 15-11-2004 10:09:56

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Citaat van: daytonawim op 13-11-2004 23:01:21
stuge gas geven ????, mijne gaat zo licht als een veertje.
De koppeling is inderdaad duidelijk anders dan b.v. mijn golf, maar dat went
met een paar dagen wel.

Maak je niet druk, je bent er, en das het belangrijkste :-)

Ja mijn gaspedaal gaat ook vrij stug (in tegenstelling tot mijn vorige 855). Als iemand hier een oplossing voor heeft, hoor ik het graag. Ook heb ik een dood puntje in het pedaal. Zodra je schoen het rubber raakt heb ik nog een cm 'speling' voordat de motor daadwerkelijk op toeren begint te komen. Best jammer, want de auto lijkt zo gevoelsmatiger moeizamer van de plek te komen  :-\  Koppeling gaat als een veertje..

@stem: Gefeliciteerd met de 850!! Vele veilige km's toegewenst!

Enneuh.. Laat je niet gek maken door die zeikerds hier ;D Enigste->enige, als->dan, er is altijd wel iemand die je vertelt dat je meer of minder puntjes moet gebruiken ;)

Gr 8)

Reitse

Dood puntje zit hem in een iets te lange gaskabel, die staat niet superstrak (waarschijnlijk om motorkantelingen niet direct in een gasrespons om te zetten). Als die kabel wat stroef gaat beetje naaimachineolie op de kabel doen, doet echt wonderen.

thuur

Citaat van: Reitse op 15-11-2004 10:13:23
Dood puntje zit hem in een iets te lange gaskabel, die staat niet superstrak (waarschijnlijk om motorkantelingen niet direct in een gasrespons om te zetten). Als die kabel wat stroef gaat beetje naaimachineolie op de kabel doen, doet echt wonderen.

Gaan we zsm proberen! Thnx! Heb wel al olie/smeer en siliconen op de diverse bewegende delen bij het pedaal zelf gesmeerd/gespoten echter zonder enig resultaat.

Kan ik die kabel ook strakker zetten zonder het risico te lopen om 1 op 6 te gaan verbruiken? Ik ben sowieso al geen eco-noom ;)

Gr 8)

Reitse

Als die kabel strakker te zetten is wil ik graag weten hoe, het spul hangt er nu wel wat erg slapjes bij (uhoh...). Methode's die ik ken van remkabels van fietsen werken niet...

daytonawim

Voor zover ik het kan zien in vadis, zou er aan de motor zijde van de kabel een
verstelbaar tonnetje aan de kabel zitten, hier mee kan dan speling worden
ingesteld.
Part nr 9157600

thuur

Citaat van: daytonawim op 15-11-2004 12:57:42
ingesteld.
Part nr 9157600

Ja dat had ik ook gezien, maar als ik aan dat rolletje draai gaat de gasklep mee.. Misschien nog es beter kijken dan  ::)

Gr 8)

Reitse

Citaat van: thuur op 15-11-2004 13:19:27
Citaat van: daytonawim op 15-11-2004 12:57:42
ingesteld.
Part nr 9157600

Ja dat had ik ook gezien, maar als ik aan dat rolletje draai gaat de gasklep mee.. Misschien nog es beter kijken dan  ::)

Gr 8)
Precies het probleem ja...  

daytonawim

Bij de gaskabel zit een grote zwarte draai ton op een asje, en daar voor zit
ook een metalen stel moer, ik denk dat je die vast moet houden als je aan de
zwarte ton draait.  ( of andersom )

denkweb

Waarom niet gewoon een nieuwe aanleggen?? Dat lost het hele probleem netjes op denk ik.