km stand aanpassen na gebroken tellertandwieltje

Gestart door Sbv, 10-09-2013 20:34:52

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Na reparatie van defect teller tandwieltje had ik zoiets van dan wil ik de juiste km stand ook weer in beeld hebben dus doordraaien.
Nu heb ik een dikke 51000 km te gaan en met de hand is dat een wat langdurige klus.

Van Bouke dremel geleend waar het wel moet lukken en dat deed het ook, de eerste 14000 km. Momenteel zit er af en toe een zwaar punt in met doordraaien. Ben ik dat punt voorbij, dan kan ik weer even en dan wederom en zwaar punt.
Ik heb hier tot op heden nog niets over kunnen vinden.

Iemand enig idee ?

t5joost

Ik heb mijn teller op 0 gezet omdat ik er een nieuw blok ik heb en de oude teller gesmolten was door de brand in de auto.
Maar ik heel voorzichtig met een klein schroevedraaiertje de tantwieltje terug gedraaid.
Begeltje/ tantwieltje wat hem blokkeerd oplichten en dan naar het goede cijfertje draaien
Is minder werk dan blijven rond draaien.

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Sbv

Probleem is dat ik met een zwaar punt zit in het draaien. Als het nu met de hand niet lekker gaat, dan heb ik dat in de auto ook tijdens rijden.
Een andere oude teller unit die ik nog heb liggen had ik helemaal uit elkaar gehaald en met de hand het redelijk op juiste stand gezet maar heeft ook een zwaar punt

t5joost

twotone

Zit er geen vuil in het mechaniek? Ik weet niet hoe het in elkaar steekt, maar voorzichtig reinigen met bijv. wat perslucht zou misschien kunnen helpen :)
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

Grutte Pier!

Ik dacht mijn teller ook met een Dremel naar de juiste stand door te draaien nadat ik deze had gerepareerd. Nu heb ik het eerstvolgende tandwiel kapot gemaakt (te hoog toerental). Met superlijm het nokje weer gelijmd. Nu zit er een zwaar punt in het loopwerk. Ik denk dat de magneetkoppeling niet sterk genoeg is om over dit zware punt heen te draaien. Het makkelijkts is om gewoon een "nieuw" tellerwerkje te plaatsen.
Wie weet of er ergens een gebruikt klokje te krijgen is?  Ik vind het wel prettig om een werkende km-teller te hebben. Ik heb geen zin in een hele nieuewe klok te kopen voor alleen dat kleien tellerwerkje....

leons850

Citaat van: Grutte Pier! op 16-09-2013 12:18:37
Ik dacht mijn teller ook met een Dremel naar de juiste stand door te draaien nadat ik deze had gerepareerd. Nu heb ik het eerstvolgende tandwiel kapot gemaakt (te hoog toerental). Met superlijm het nokje weer gelijmd. Nu zit er een zwaar punt in het loopwerk. Ik denk dat de magneetkoppeling niet sterk genoeg is om over dit zware punt heen te draaien. Het makkelijkts is om gewoon een "nieuw" tellerwerkje te plaatsen.
Wie weet of er ergens een gebruikt klokje te krijgen is?  Ik vind het wel prettig om een werkende km-teller te hebben. Ik heb geen zin in een hele nieuewe klok te kopen voor alleen dat kleien tellerwerkje....

Ik weet niet waar je woont maar ik heb er wel 1 voor je liggen, anders één van de forum slopers vragen.
Groet
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

V70geRwin

Sbv

Ik heb er een ander teller mechaniek ingezet(hoefde maar klein stukje aan te passen kwa km stand) nu en inmiddels alweer 350 km erbij gezet zonder problemen.