Klepper de klep geluid in dashboard

Gestart door J.Langras, 12-09-2013 16:00:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

J.Langras

Heb het niet kunnen vinden in de zoek functie, dus bij deze dan maar de vraag:
V70R AWD 1997 saffron.

Als de auto ongeveer bij de ingestelde binnen temperatuur komt (voorbeeld 21 graden), begint het geluidje
langzaam op te komen, rechts van het midden.
Als ik de temperatuur hoger of lager zet is het geluid weer even weg, totdat ongeveer ook
die temperatuur weer in de buurt komt van de nieuwe instelling.

Het geluid is een soort klepje wat heen en weer blijft bewegen klepklep, klepklep, klepklep ongeveer
per seconde klepklep.

Geen enkele andere knop dan de temperatuur knoppen hebben invloed op het geluid.
Dus ook de knoppen recirculatie en airco alsmede de ventilator snelheid niet en aut. of manual niet.

Het gevoel omschreven:
Zolang de temperatuur veel afwijkt van de instelling, zowel hoger als lager geen geklepper.
Als de temperatuur in de buurt komt gaat hij twijfelen en wordt niet stevig open of dicht gedrukt.

Alvast bedankt iedereen.

Jos

RoelNL

Waarschijnlijk je stelmotor die blaassnelheid instelt of sensor die temperatuur meet en het dan niet meer weet net als bij de thermostaat.

keer goed schoonmaken kan helpen, als je dashboard  en het onderste paneel weghaald kun je er al bij.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

J.Langras

Hallo Roel.

Bedankt voor het reageren.

Snap nog even niet hoe ik makkelijk bij het onderdeel kan komen.
Dashboard eruit klinkt wel heel ernstig.

heb je nog een tip.

groet,

Jos

RoelNL

Ja idd...

Bedoelde dashboardkastje en het paneel onder het kastje zelf, uit mijn hoofd iets van 10 schroeven en dan kan je al heel veel zien van de bediening

V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

J.Langras

Bedankt Roel. Ik ga even proberen. Je hoort nog van mij.

J.Langras

En nu is het ineens verdwenen. Even afwachten maar.

Laat nog wat weten.

J.Langras

Is weer terug, maar nog geen tijd en ik zie er tegen op.
Laat nog wat horen hoor.


RoelNL

Ik kan je best helpen heel je dashboard los te halen dat is geen probleem. Laat maar weten wanneer je tijd hebt!

Gr. Roel
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

Midicijnman

Ik heb precies hetzelfde geluidje. Maar bij mij zit het aan de bestuurderkant. Begrijp ik het goed dat je via de onderkant bij die kleppen kunt? Of moet ik het bovendek eraf halen, de klokkenwinkel verwijderen en dan van bovenaf erbij? En als ik er dan bij kan, wat is dan de beste manier om het probleem op te lossen?

Rutger

Je kunt er vanaf de onderkant bij, je bovendek hoeft er niet af. Het is (zeker bij stelmotor bestuurderszijde) alleen een gek*t om goed bij de schroeven van het motortje te komen. Maar met geduld kom je een eind. Bij mij was het na vervangen van zo'n motortje verholpen. Ik had het in eerste instantie laten zitten, maar kreeg na verloop van tijd temperatuurverschillen links en rechts, dus toch maar vervangen. Ik heb het nu aan de rechterkant trouwens, dus binnenkort ook aan deslag.... succes

J.Langras

Nou dan moet het nu toch gebeuren. De rechterkant geeft nu ook geen warmte meer.
Intussen maar een stelmoter vast besteld op ebay.9142629 volvo.

Begint met klepperen en daarna valt de kachel rechts helemaal uit. Was misschien wel te verwachten.

Hopen dat ik handig genoeg ben.

Bedankt nogmaals voor de info allemaal.

Groet,
Jos

J.Langras

Nou, bedankt hoor allemaal. Het is gelukt. Alles werkt weer naar behoren.
Geen beslagen ramen meer en klepper de klep is niet meer te horen.

Mocht iemand dit nog eens moeten doen, zorg dat de asjes exact hetzelfde staan.
Nooit contact aan zonder de stekker op de module want daarna is hij in de war.
Heb ik niet meegemaakt omdat ik dit heb gelezen ergens op internet.

Aasjes zet je gelijk door de nieuwe module aan te sluiten en daarna de motor te starten. Even wachten en de nieuwe module
gaat precies zo staan als de oude er uit is gekomen. Anders blijkt dat ie aan de dealer computer gereset moet worden.

Groetjes,

Jos