auto slaat af bij regen

Gestart door Nondepatat, 18-09-2013 18:50:05

Vorige topic - Volgende topic

Nondepatat

collega heeft ook een 855. Als hij door een plas rijdt heeft z'n auto de neiging af te slaan. Alle lampjes op het dash gaan dan branden. Soms geeft-ie er ook helemaal de brui aan, maar is dan wel meteen weer te starten.

Bougiekabels? Rotor? Stroomverdeler?

Hoor graag wat jullie ervan denken!

Spin!

www.vm-parts.nl

hathü

Was vroeger een bekende kwaal van de oermini. Maar daar zat de ontsteking op een kwetsbare plek, kan mij er bij een volvo niets bij voorstellen, mss eens de kap openen als ie weer uitvalt en spotten waar de boel nat wordt.

Vulk

De latere types 850 hadden een extra beschermplaat voor de multiriem die de riem beschermd tegen opspattend water. De eerste hadden dit niet.

Ik vermoed dat het een alter 1 is zonder die mod, of een 'nieuwe' waarvan die bescherming weg is.

Nondepatat

dat klinkt aannemelijk. Het is een vroege alter ii; ik zal eens kijken of die beschermplaat er nog zit.

dank!

)()()sT

Citaat van: Vulk op 18-09-2013 19:31:20
De latere types 850 hadden een extra beschermplaat voor de multiriem die de riem beschermd tegen opspattend water. De eerste hadden dit niet.

Ik vermoed dat het een alter 1 is zonder die mod, of een 'nieuwe' waarvan die bescherming weg is.

Dat is ook m'n eerste gedachte idd....