S60 aandrijf assen

Gestart door marc lenssen, 15-09-2013 16:40:11

Vorige topic - Volgende topic

marc lenssen

Hallo Allen,

Ik heb de schokkers en de draagarmen aan de voorkant vervangen. Nu had ik de auto op de brug op zijn wielen. Ik kan de aandrijf assen met de hand in de lengte richting bewegen en hoor dan ook een stalen klak. Nu weet ik dat deze assen moeten bewegen in de lengte maar ik wou toch even bevestigen dat dit ok is?

Nadat de hele boel ververst is hoor ik ook een rol geluid op hogere snelheid, het is niet het wowowowowowow van een lager (denk ik) maar klinkt eerder als een aandrijf as lager. Kan ik de boel verkeerd in elkaar gezet hebben? Ik hoor het niet extra al ik een bocht neem met volle uitslag (homokineet) maar gewoon recht uit. Het geluid wordt iets meer of minder als de auto deint (niet als de auto een korte bump neemt en klapt). Enig idee? Met optrekken hoor ik niets kraken of kreunen. Ik hoor de boel wel flink kreunen als ik koud op een klinkerweg met veel kuilen wegstuiter..

Dank voor iedere tip,Marc
Lekker boosten met T5 en Winnoc!!!

Sbv

Centrale as bout  zit nog wat netjes vast ? Eventueel is er een modificatie van. Het zijn dan bouten van een xc90

marc lenssen

Ik ga die eens proberen; 30714142

Zijn een 22 eurie het stuk, dat is nog best de moeite waard.

Dank,
Marc

marc lenssen

Ik heb die bouten gehaald. Het dikke rubber is het enige verschil inderdaad. Wie heeft deze al gebruikt? Als je ze met 50Nm vast zet is het rubber toch nog vrij dik, dit betekent dat er een stuk minder bout in de schroefdraad verdwijnt. Is dit een risico? Minder schroefdraad kan minder hechting betekenen?
Dank,
Marc

Sbv

Citaat van: marc lenssen op 17-09-2013 10:54:22
Ik heb die bouten gehaald. Het dikke rubber is het enige verschil inderdaad. Wie heeft deze al gebruikt? Als je ze met 50Nm vast zet is het rubber toch nog vrij dik, dit betekent dat er een stuk minder bout in de schroefdraad verdwijnt. Is dit een risico? Minder schroefdraad kan minder hechting betekenen?
Dank,
Marc
Op mijn V70n D5 heb ik ze gebruikt en ik weet ook iemand met een S60 2.5T die ze gebruikt heeft.
Bij mij resulteerde het dat ik wat getikt kwijt was

marc lenssen

Ok, dus gewoon veilig, ik zal ze nog eens aanhalen en hopen dat mijn moment sleutel goed genoeg is :-)