buitenste stuurkogel muurvast

Gestart door bluemaster, 18-09-2013 11:57:51

Vorige topic - Volgende topic

bluemaster

Net begonnen met het vervangen van de buitenste stuurkogel rechts. De kogel op zich ging er makkelijk af, dankzij mijn kogeltang die ik laatst heb aangeschaft.
Maar de aszijde, hoe krijg je dat deftig los ? De borgmoer zit rotvast tegen de stuurkogel stang, en de stuuras op zich draait soepel rond.
Ik moet het van de zijkant doen, ik heb niet de beschikking over een brug, alleen een garage krik.
Wat is nou de beste manier ?
- De stuurstang en borgmoer van elkaar af proberen te draaien ?
- De as tegenhouden en alleen de moer proberen los te draaien ?

Op geen enkele manier kan ik lekker kracht zetten, en rammen met een hamer lijkt mij niet fijn voor de binnenste stuurkogel.
Tips anyone ?

UserID6342

Buitenste kogel terug in fusee drukken en vastzetten, eerst (!!) de moer losdraaien, dan de rest pas dan draai je de kogel er zo af.  Je bent verkeerd om aan het werk gegaan.

bluemaster

Citaat van: Dirk342 op 18-09-2013 12:24:54
Buitenste kogel terug in fusee drukken en vastzetten, eerst (!!) de moer losdraaien, dan de rest pas dan draai je de kogel er zo af.  Je bent verkeerd om aan het werk gegaan.

Thanks Dirk.

Heb nu eerst de koplampen maar omgebouwd en vervangen, straks weer verder met de stuurkogel.
Daarna het zenuwslopende remslang klusje. Heb mezelf wel goede remslangsleutels cadeau gedaan, dus dat moet goed gaan.  :)