Nivomats vervangen

Gestart door gerci, 20-09-2013 11:39:47

Vorige topic - Volgende topic

gerci

De Nivomats onder mijn V70 2.5 10V uit 1998 doen het niet zo goed meer en ik overweeg ze te vervangen danwel te vervangen door normale dempers + veren (heb wel een trekhaak maar geen caravan en vervoer ook nooit zware lading)
Weet iemand de Volvocode/onderdeelcode van mijn Nivomats? En waar moet ik globaal qua kosten op rekenen met het een of het ander?   

Pakkie

Hier heb je een indicatie wat één zo'n nivomat kost.....

de Boeing

Nieuwe losse nivomats zijn redelijk prijzig, het is vaak interessanter om bij de dealer een volledige set te bestellen (dat is met veren, veerschotels, nivomats en stabilisatie stang). Setprijs zat ergens rond de 550 euro dacht ik (nummer is 9124841).

Als je geen nivomats nodig hebt kan je er ook gewone dempers onderzetten, deze zijn een stuk goedkoper (rond de 100 euro per stuk voor de Sachs dempers) Let wel in dit geval moet je ook andere veren nemen (de veren van nivomats zijn veel dunner), deze kan je wel even op de sloop halen (nieuw rond de 50 euro per stuk).

Zelf alles vervangen is goed te doen.

glenfiddich1983

Als een complete set Nivomats 550 euro kost, tegenover 300 euro voor gewone dempers (2x demper + 2x veren) dan zou ik het wel weten. Gewoon nieuwe Nivomats halen dus  :D
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

Marty__Mouse

Ik was voor een complete set bij de dealer met korting zo'n 600-650 euro kwijt... Flinke investering, maar ben er wel erg blij mee. Zeker omdat ik een gastank en een subwoofer achterin heb liggen houden de nivomats de auto mooi op hoogte..
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

beezz

De veren heb ik nog liggen. Mag je zo komen halen.
T5 of T5R?  ===> RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!

gerci

@beezz: Dank! Heb je een PB gestuurd