V70r kopen

Gestart door erikdewit, 20-09-2013 12:45:58

Vorige topic - Volgende topic

erikdewit

Hallo,

Na lang twijvelen toch besloten eens een V70r te kopen maar ik ben erg onbekend met de R materie zijn er mensen die me tips kunnen geven waar op te letten. Wil wel graag op gas blijven rijden wat ik nu ook doe in een 850, is dit verstandig met een v70r? Ook zie ik wel eens geimporteerde v70r'en staan uit Duitsland met relatief weinig kilometers is bij deze auto's nog na te gaan of dit echte kilometers zijn? Hoop vragen maar beter te veel gevraagt dan het oplopen met een kat in de zak.

Gr. Erik

Rob850turbo

een goede , kant en klare kost meestral geld en een opknapper koop je voor veel minder , maar je gaat vaak 3000 euro uitgeven om een opknapper weer goed rijdbaar te maken

marcelV70R

een R kan zeker goed op gas, mits een goede installatie door een goed erkend bedrijf met verstand van zaken
mijn vorige R(bj 98) heb ik bij Mesman lpg in laten bouwen, tot op heden loopt hij er nog steeds prima op zonder noemenswaardige problemen auto zit nu net op de 3ton
wat wel heel erg belangrijk is, is een goede ontsteking, ik heb de complete ontsteking vervangen toen ik hem om liet bouwen.
verder moet elke auto, R of niet, goed zijn onderhouden

Marcel

Tjalling

Mijn R op LPI is inmiddels de 4 ton gepasseerd, ding loopt nog als een zonnetje.
een goeie onsteking is erg belangrijk.

laat mij maar gek zijn,dat bevalt me hardstikke goed

dbs1

Het zijn bekende vragen die je stelt. Als je een beetje zoekt op het forum vind je vast allerlei interessante informatie.

Een compleet ingevuld onderhoudsboekje biedt enige zekerheid, maar geen garantie tegen tellerfraude. Gebruik je gezonde verstand, je kunt aan een auto goed zien of hij goed bijgehouden is of alleen voor de verkoop een keer door de wasstraat is geaald. Zijn er onderhoudsfacturen aanwezig?

Als je een goedekope neemt, dan heb je nog een behoorlijk budget (denk aan min € 2000) nodig voor achterstallig onderhoud (wartungsstau in het Duits). Neem iemand mee die er kijk op heeft of laat hem bij een garage nakijken. AWD is een gevoelig systeem, gaat dat stuk, dan is dat erg duur om te repareren. Facturen van reparatie aan dit systeem zijn extra interessant.

Veel succes met zoeken en hou voor liefhebbersauto's die te koop zijn dit forum in de gaten.
O ja, wil je LPG dan wordt meestal gekozen voor LPI van Vialle.
V70 2.5 FT LPG MY10 452 18" BOR
V70R  AT4 LPi - Black Stone 019 - 17"Comet - Km stand 10-2010: 178800 -- 346689 verkocht
Peugeot 206 Plus 1.4  - Noir Obsidien

Robster480

Bij een auto uit Duitsland zit het meestal wel snor met onderhoud en km's. die van mij komt ook uit Duitsland met een volledig ingevuld onderhoudsboekje.
LPG gaat prima samen met een R, de blokken in één van '97 en '98 helemaal.

Ik heb het in laten bouwen bij 238k km en de teller staat nu op 327k km zonder een centje pijn.
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

innocenti

Kan goed met een R. Mijne met 185000km gekocht, LPI ingebouwd en inmiddels 392000km op de teller. Volgens mij staat er nog een te koop op het forum bij DCCCL.

Denk wel goed na of je een FWD of AWD gaat zoeken. AWD wegen veel meer en moet je goed onderhouden.

dopie

Maar met een AWD heb je nog meer rijplezier!

Rob850turbo

met een 5 bak en het std sper heb je ook erg veel plezier

eric vermeer

Citaat van: Rob850turbo op 21-09-2013 09:40:25

;D ;D
S70R B5234T4 M59
V60 T6 B6304T4 TF80SCAWD

dopie

Citaat van: Rob850turbo op 21-09-2013 09:40:25

Lees jij ergens waar word beweerd dat dat niet zo zou zijn dan.

scania164

Ik in ieder geval wel :police:

Miel850

Ondanks dat kilometers in Duitsland over het algemeen beter worden bijgehouden dan hier is het zeker niet 100% betrouwbaar (waar wel?). Er bestaat zelfs handel in (valselijk opgemaakte) onderhoudsboekjes. Een ex-eigenaar kan verduidelijking geven en ga je auto zelf bekijken wanneer je wilt importeren uit Duitsland. Oostblok bendes varen wel bij frauduleuze in- en uitvoer van auto's.

Maar ik wil je niet ontmoedigen.  :)
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

beezz

De vraag is vooral: wat zoek je?
zoek je comfort en snelle rust, dan zou ik voor een AT gaan.
Ben je wat sportiever ingesteld dan zou ik voor de handbak met sper gaan.
Ben zelf met de tweede R bezig en zou eigenlijk nooit meer anders willen.

Let wel op olierook. Ik vind dat altijd een rotgezicht die blauwe pluimen.
LPi is waanzinnig in combi met R.

succes met zoeken en heel veel rijplezier
T5 of T5R?  ===> RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!

C.punTeR

Damn you! autocorrect? ;D

Groet..