Leo met een Volvo 850 2.3i T-5 R Sport-Line

Gestart door LeoZandvliet, 21-09-2013 18:56:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LeoZandvliet

Citaat van: NickGR op 03-10-2013 20:58:25
een beetje rook is niet zo erg hoor,  :eusa_whistle: mijn diesel geeft rookgordijnen waar James Bond jaloers op word  :eusa_shhh:  

Oké maar het stinkt ook behoorlijk (naar verbrande olie) dus dat hoort niet lijkt mij?
(ik weet het echt niet dus niet boos worden)

Citaat van: The Volvoboy op 03-10-2013 21:02:17
Maar dat lood vind ik toch wel erg slordig...

Ja anders ik wel, velgen zien er gloednieuw uit, maar lijken door de hoeveelheid lood wel zo krom als een banaan.
Volvo 850 2.3 T-5R DOP - 1996

The Volvoboy

Roken met warme motor na een tijdje stilstaan, dan kun je er vanuit gaan dat de klepsteelrubbers versleten zijn.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

hertogjan6

Citaat van: LeoZandvliet op 04-10-2013 07:50:30
Citaat van: The Volvoboy op 03-10-2013 21:02:17
Maar dat lood vind ik toch wel erg slordig...

Ja anders ik wel, velgen zien er gloednieuw uit, maar lijken door de hoeveelheid lood wel zo krom als een banaan.
is wel heel apart hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen..kan er met de kop niet bij  :eusa_think:
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

LeoZandvliet

#18
Citaat van: The Volvoboy op 04-10-2013 07:53:56
Roken met warme motor na een tijdje stilstaan, dan kun je er vanuit gaan dat de klepsteelrubbers versleten zijn.

Net op het forum rondgezet, geen idee wat klepsteelrubbres zijn, maar weet niet of dat het inderdaad is, want (o.a. uit dit topic gehaald):

Citeer
Rook bij volgas duidt op turbo.
Rook bij gas na tijd stationair duidt op klepsteelrubbers.
Rook alleen tijdens starten....tja, rijk mengsel zou kunnen. Werkt te koelvloeistoftemperatuurmeter wel goed? Komt die snel op 3 uur te staan?

Citeer
Fluit de turbo?
Hoe staat het met de carterontluchting?

Citeer
De fluit heb ik gisteren voor het eerst gehoord, maar dan moet je dus wel ff flink doortrekken.

Bij mij fluit de turbo nagenoeg constant met optrekken, daar hoef ik niet per see meer dan 4000 toeren voor te maken.
Bij een kwart tot half gas geven begint ie al.

En het is bij gewoon stationair draaien al een behoorlijke mist (begint al na pakweg 10-20 seconde), het wordt wel erger als je een beetje gas geeft.
Volvo 850 2.3 T-5R DOP - 1996

Rob850turbo


Nondepatat

Als de auto constant rookt, kan de turbo ook kapot zijn. Wat gebeurt er bij een koude start? Als je dan een rookgordijn legt is de turbo zeer verdacht.

Weet niet of je erbij kunt, maar ik controleerde de turbo's van mijn Saabs altijd door de delivery pipe van de turbo te trekken en de speling op het asje te checken. Beetje radiale speling is ok, axiale speling (als je as plus schoepen heen en weer kunt bewegen) betekent dat je turbo eraan is.


FGG

Citaat van: LeoZandvliet op 21-09-2013 18:56:04
Een echte originele importauto

Wat is dat?


Citaat van: LeoZandvliet op 21-09-2013 18:56:04
De bekleding van de voorstoelen is niet erg origineel te noemen en niet helemaal mijn smaak,

Citaat van: LeoZandvliet op 21-09-2013 20:36:32
De achterbank is helaas gewoon zwart leder

Zowel voor als achter niet origineel dus.



Welkom op 't Forum, Leo.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Nondepatat

nog iets: wat voor kleur is de rook? Als-ie wit is gooit de turbo het er aan uitlaatzijde uit en wordt het niet eerst in de cilinders verbrand.

LeoZandvliet

Oké,

Vandaag de auto weer op kunnen halen bij de garage waar ik em kocht.

De rook en stank was naar alle waarschijnlijkheid te herleiden tot 'oud zeer'.
Speling op de asjes van de turbo was gecontroleerd, zat wel speling op (weet niet of het radiale of axiale is) maar zou volgens hun niet voor de olielekkage kunnen zorgen.
Ze hadden namelijk ook de carterventilatie gerepareerd, waar de vorige eigenaar een tijdje mee had doorgereden.
Daardoor zou er overal nog olie in het systeem (waar het eigenlijk niet hoort) kunnen zitten.
De turbo en leidingen hebben ze schoongemaakt, wat extra reinigingsspul ingespoten en geadviseerd er nog even mee te blijven rijden om alles 'schoon te kunnen branden'.

Het leek mij allemaal 'plausibel' en wil het dan een kans geven, hopelijk hebben ze gelijk.
Op de terugrit naar huis viel me wel op dat de turbo minder hard fluit dus er is in ieder geval iets aan gedaan, of het de turbo inderdaad goed heeft gedaan weet ik niet :)
Volvo 850 2.3 T-5R DOP - 1996

c70je

mooie bak alle problemen inmiddels opgelost ?

LeoZandvliet

Nou problemen opgelost dat is nog even afwachten, moet nog een beetje rondrijden tot het zogezegd schoon gebrand is.
Af en toe wil ie nog flink roken maar stank lijkt minder te worden.

Gisteravond de R wielen er afgehaald om opnieuw te balanceren, om vervolgens ook maar meteen een winterset (16" stalen velg + winterbanden) te monteren.

Lijstje:

1. Achterbanden 22 en 11 gram onbalans, na opnieuw balanceren rond de 5, dit weet ik zelf echter niet precies aangezien ik niet de hele tijd mee heb staan koekeloeren.
2. Voorbanden zodanig schuin afgesleten, dat deze geen heel seizoen meer mee kunnen (en ik rijd erg rustig en weinig...) dus monteur adviseerde deze pas volgend seizoen te balanceren maar dan met nieuwe bandjes.
3. De groeven in de remschijven oplossen door nieuwe schijven te monteren, zou mooi zijn als ze dan ook gelijk de '302 upgrade' krijgen. De informatie over deze upgrade vind ik echter wijdverspreid binnen het subforum remmen dus heb hier nog niet veel van begrepen.
4. Achter zijn de remschoentjes en de pinnetjes die ze vasthouden even 'ontroest' en ingevet, ter voorkoming van vastzitten.
5. Rechtsachter de veerschotel doorgerot, apk afkeur, toch met nieuwe apk verkocht...
6. Lampje koplamp vervangen lukte mij zelf niet, was bang dat ik e.e.a. kapot zou draaien. Klopte ook wel, want het klemmetje ontbrak kennelijk waardoor een vorig bedrijf doodleuk het bolletje vastgelijmd had :) Gisteravond dus het nieuwe bolletje ook weer vastgelijmd, en nu op zoek naar een nieuw klemmetje (is wat makkelijk denk ik voor de komende jaren).
Volvo 850 2.3 T-5R DOP - 1996

benjy

Hebben ze de H 7 lamp zelf vast gelijmd is niet erg verstandig ivm zeer warm worden van deze lamp lijm smelt weg waardoor slecht licht beeld (apk) klemmetjes bij de sloop vast wel te halen

Kapitein Haak

Een lampje vast lijmen is nog beuner dan beun. Soms denk je alles al gelezen te hebben, komt er weer zo iets voorbij. Hoe is het toch mogelijk :eusa_doh:
Wat nou downsizen...... Groet, Jef

UserID6342

Citaat van: benjy op 15-10-2013 12:29:26
Hebben ze de H 7 lamp zelf vast gelijmd is niet erg verstandig ivm zeer warm worden van deze lamp lijm smelt weg waardoor slecht licht beeld (apk) klemmetjes bij de sloop vast wel te halen
In welke T-5R zitten H7's dan ??  Ook een H1 vastlijmen is niet echt 'je van het', maar dat is een andere discussie ;D

FGG

Hallo kenners, hoe zit 't nou? Is dit een T-5 of een T-5R?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think: