Boost probleem (turbo?)

Gestart door JuT5R, 22-09-2013 17:24:14

Vorige topic - Volgende topic

M a r c

Als ik naar jouw specs kijk dan heb je eigenlijk een mapping op maat nodig. Dan kun je zelfs hardnekkige hardwareproblems nog wel eens omzeilen in de mapping. Maar Mr Lucky zal dat niet voor je kunnen tackelen.... Ik weet hoe hij aan de mappings is gekomen en ik weet ook hoe ver zijn "kennis" reikt...
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Piet

Citaat van: M a r c op 23-09-2013 16:13:21
Citaat van: Piet op 23-09-2013 10:52:17
Een door een turbo revisiebedrijf gereviseerde turbo zou minstens zo goed, zo niet beter (beter gebalanceerd) als een nieuwe moeten zijn.

Dat is niet wat ik (en anderen) in de praktijk ervaren.....  Doe mij maar een nieuwe originele....

Zei de verkoper van nieuwe turbo's........ :D ;D ;)

JuT5R

Wat voor ervaring heb je met gereviseerde turbo's Marc? Komt het vaak voor dat ze na tuning hun boost niet kunnen halen?

Ik neem aan dat je met het laatste bedoeld dat ik straks tegen een muur blijf aanlopen? Als ik bij jouw langs wil komen moet ik natuurlijk eerst van die turbo af, want dat zie je volgens mij niet zitten ;)

JuT5R

TCV slang ook nog los gekoppeld om dat te controleren, dan kom ik niet boven de 0.5 uit op mijn meter.

Martijn_B

1. Ik heb het nog nooit gezien dat een turbo zijn druk niet haalt. In die zin: dan was het je al lang opgevallen dat hij ral is dmv olieverbruik, rare geluiden, aanlopen van het compressorwiel in de behuizing, etc.

2. Je hebt de verkeerde slang van de TCV afgehaald en draait nu op wastegate druk. Haal de andere er eens af, dan zal je zien of de turbo wel boven de 1.0 bar uitkomt (enige voorzichtigheid geboden)

Verder heb ik ook een slechte ervaring met een gereviseerde turbo, Maar ik vind het te simpel om dit allemaal over 1 kam te scheren. Er zullen echt wel goede bedrijven tussen zitten, net zoals tuningsbedrijven; daar zijn er ook die stand alone systemen vastzetten met kroonsteentjes.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

JuT5R

Martijn bedankt voor je reactie,  ik heb de slang eraf gehaald en dan draait hij inderdaad wel duidelijk over de 1.0 bar.

TCV is wel goed aangesloten, wat is nu het probleem?

MrCain

Luchtmassa meter ook nog in goede conditie? Aangezien daar de druk mee word "berekend". Net als wat Piet al melde: externe BOV wil ook wel eens problemen geven.....hebben hier al een paar mensen het T-shirt van....

BTW: Misschien een hele domme vraag, maar:  je gebruikt een externe BOV, is de originele in de turbo ook afgesloten door middel van het bekende blindplaatje?
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

JuT5R

Uiteraard zit de afdekplaat er netjes op. Luchtmassameter? Geen idee, verder heb ik geen problemen en draait hij goed.

MrCain

Met het ritje op de rollerbank: is daar ook een AFR meting bij gedaan? Zo ja: blijft deze ook goed bij het wegvallen van de druk?

Kan zijn dat hij arm gaat draaien of zo :eusa_think: Denk dat dit een aardig zoekplaatje gaat worden....
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Martijn_B

Ik denk, met alle respect, een beetje te ver gezocht. Hij bouwt dan echt nog wel druk op.

Probeer eens zonder dumpvalve, wat voor veer zit hier in? Drukt hij deze niet open boven de 1.0 bar? Uiteraard oppassen weer, want je blaast je overige druk tussen turbo en gasklep zo niet af.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

JuT5R

Er zit een gele veer in de Forge dumpvalve.

De dumpvalve deed het wel gewoon goed toen de slang van de TCV was gehaald, hij vloog naar 1.5 bar.

Waarom zou de dumpvalve het dan met de slang erop niet goed doen?

JuT5R

Kan het ook zijn dat de software de TCV te vroeg aanstuurt om de wastegate open te gooien?

JuT5R

Het plaatsen van een andere LMM heeft ook geen resultaat opgeleverd, deze kan ik dus ook van de lijst strepen.

Piet

Kijk voor de grap toch eens naar je fanrelais. En dan met name naar de steker in de stekker op de "out" poorten. Bij mij maakte er eentje geen goed contact waardoor de ECU vond dat de boost niet meer zo hoog mocht oplopen.

Vacuumslangetjes van de TCV zijn wel allemaal in orde?

JuT5R

Ik heb jouw topic daarover gelezen, maar jij had toch geen verschil toen je de wastegate slang eraf haalde? Als ik dat doe heb ik wel degelijk verandering in de turbodruk.

Alle vacuumslangen zijn vernieuwd, juist door dit probleem.