We zijn weer terug (update)

Gestart door WillemT5, 27-07-2013 10:06:53

Vorige topic - Volgende topic

WillemT5

Broederlief is net hier geweest, die was toch wel nieuwsgierig. Ook nog olie in de intercoolerslang.. turbo defect? En veroorzaakt deze dan misschien ook het walmen?

Sbv

klepsteelrubbers?
turbo ?

WillemT5

Ik beschik niet echt over de kennis / kunde en een werkplaats om dit allemaal zelf te checken (vooral het kennis en kunde gedeelte). Carterventilatie ging 'prima' met uitgebreide fotoreportage, maar dan houdt het ver op haha!

Ik zal er eens goed over na gaan denken over hoe en wat nu verder

WillemT5

Trouwens bedankt voor je snelle reacties iedere keer Sbv! Top!

Wouter1973

Citaat van: WillemT5 op 01-08-2013 20:56:26
Broederlief is net hier geweest, die was toch wel nieuwsgierig. Ook nog olie in de intercoolerslang.. turbo defect? En veroorzaakt deze dan misschien ook het walmen?
Dat hoeft niet zo dramatisch te zijn. Sterker nog: er zit altijd wel wat olie in de intercoolerslang. In de intercooler zelf is om die reden daarom een klein gaatje aan de onderkant aanwezig  zodat de olie er ook weer uit kan.
Misschien lees ik je topic niet goed, maar ik kan niet achterhalen waar de walmen uit komen. Bedoel je walmen onder de motorkap of uit de uitlaat?

WillemT5

Je hebt gelijk, staat er niet bij. Maar hij walmt uit de uitlaat, onder de motorkap helemaal niks.

Nog vergeten te vermelden: als ik de vuldop nu losdraai blijft deze bij stationair draaien liggen, er spettert dan wel een klein beetje olie uit.

WillemT5

Goedemorgen!

Hier even een kleine update:

Sinds een paar weken in het bezit van een 'nieuwe' 850. Dit keer geen turbo, maar een gewone 2.5 20V uit november '94.

Auto staat er nog mooi strak bij, paar kleine krasjes en een deukje achter de linker achterdeur. De uitrusting is wat minder dan de T-5, maar ja: wat er niet op zit kan ook niet kapot! Gewone airco, geen schuif-/ kanteldak.
Wel een alarm, maar volgens mij is dit geen origineel Volvo-alarm(?)

(Voor de eventuele geïnteresseerden: de zwarte T-5 staat te koop op autoscout)

Gr. W

rico

Hopelijk heb je met deze roffel wat meer succes!

blastaway

Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km