Demonteren airbag passzijde 850

Gestart door Volvo85096, 27-09-2013 13:06:55

Vorige topic - Volgende topic

Volvo85096

Hallo

Mijn vraag is de volgende.
De tellerstand van mijn Volvo loopt niet mee, nu ben ik het dashboard aan het demeonteren.
Dat gaat prima (opgezocht op Google)
Nu echter zit er een passagiers airbag en deze moet eerst verwijderd worden, en dat lukt niet echt.
Ik heb al diverse bouten en schroeven verwijderd maar dat ding blijft vastzitten.

Kan iemand mij vertellen hoe dit dient te gebeuren.
m.vr.gr Henk.

Boeijke

Aan de bovenkant van zitten nog 4 bouten.
Bij het stekkertje van de airbag. Met je hand aan de bovenkand van je dasboardklepje naar binnen en dan voel een strip met 4 (of 5 ?) bouten.

Volvo85096

Bedankt voor je info;
Maar deze heb ik al verwijderd.
Is er een bepaalde manier om deze eruit te klikken of moet je een beetje geweld gebruiken

elianmars

De airbag zit vast aan het bovendek. Je moet dus in een keer het dek inclusief de airbag weghalen.

Volvo85096

Moet dit met enig geweld of toch maar voorzichtigheid in acht nemen.

elianmars

Het kan behoorlijk klem zitten. De airbag past precies in de onderkant van het dashboard. Enige kracht moet er wel voor worden gebruikt.
Zolang de stekker eruit is, zal de airbag niet zomaar afgaan.

Spin!

Als je hard tegen de voorbumper schopt, komt hij er vanzelf uit.

Zonder gekkigheid, accu loshalen. 10 minuten wachten. Stekkertje eraf halen van de airbag, die is volgens mij niet zo heel erg lang, dus dat kan ervoor zorgen dat hij nogal vast lijkt te zitten.

Je kan voor het gemak de binnenkant van het dashboardkastje eruit trekken, dan heb je wat ruimte ook om te kijken.

Aan de zijkanten zitten ook torx achter de luchtroosters, vergeet je die wellicht? Kan ook zijn dat hij blijft hangen achter een haakje in het midden. Kwestie van stukje naar voren schuiven en dan liften.

Mochten we allemaal de plank mis slaan, post even een fotootje waar je denkt dat hij vast zit.

www.vm-parts.nl

Volvo85096

Heren Heren;

De voorbumper eraf geschopt :-) maar het ....... zit nog steeds op zijn plek haha.
Ga eerst stevig ontbijten en probeer het straks nog een keer.

Gr Henk.

Volvo85096

Heren;

Het is gelukt (ontbijtje op) en daarna een flinke ruk aan het dashboard gegeven.
Teller ligt voor me kan nu tandwieltje gaan vervangen.
Bedankt voor jullie info.
gr Henk