raam gaat niet geheel open

Gestart door raven, 02-10-2013 11:50:38

Vorige topic - Volgende topic

raven

Toen ik stilstond bij een stoplicht hoorde ik iets in de deur (bestuurderskant) vallen. Alles werkte normaal. Dag later bij het dichtgooien van de portier gerammel, er ligt iets in. Geen gerammel onder het rijden.

Echter raam bleek niet geheel open te gaan, niet helemaal naar beneden, wel naar boven. Binnenbekleding eraf gehaald, Als we het panneel waar het motortje van het raam op zit losmaken en aan de onderkant loslaten, gaat het raam wel helemaal naar beneden, anders niet.

Weet iemand of het een raamgeleider kan zijn? Of iets anders, kan ook niets los vinden in de portier.

Raven

hertogjan6

Citaat van: raven op 02-10-2013 11:50:38
Toen ik stilstond bij een stoplicht hoorde ik iets in de deur (bestuurderskant) vallen. Alles werkte normaal. Dag later bij het dichtgooien van de portier gerammel, er ligt iets in. Geen gerammel onder het rijden.

Echter raam bleek niet geheel open te gaan, niet helemaal naar beneden, wel naar boven. Binnenbekleding eraf gehaald, Als we het panneel waar het motortje van het raam op zit losmaken en aan de onderkant loslaten, gaat het raam wel helemaal naar beneden, anders niet.

Weet iemand of het een raamgeleider kan zijn? Of iets anders, kan ook niets los vinden in de portier.

Raven
achteramen kunnen maar voor de helft open ;)
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

volvobug

@Raven: heb je het over het voor- of achterportier bestuurderskant?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

raven

Ik had het over de voorportier, bestuurdersportier...

volvobug

Je hebt de bekleding eraf gehad, ik neem aan dat je ook gekeken hebt wat er onderin ligt / gevallen is?

raven

Ik heb niets kunnen vinden en er ligt niets los.

Boeijke

Was het raam geheel dicht als je de deur dichtgooit en een rammel hoort??

Als het de ruit zelf is die in de geleider rammelt hoor je het met het dichtgooien namelijk niet met de raam dicht.

raven

Het raam was inderdaad geheel dicht toen ik die rammel hoorde. Ik hoorde die rammel overigens maar 1 keer.

volvobug

Citaat van: raven op 02-10-2013 12:11:32
Ik heb niets kunnen vinden en er ligt niets los.
Mm, kleine delen kunnen moeilijk zichtbaar in de onderste rand liggen of zelfs tegen of onder de witte kunststof "honingraat" die onderin de deur geschroefd zit.

Trekt het raam scheef als je het open en dicht doet of blijft het netjes recht staan tijdens beweging? Controleer anders ook eens of deze rolletjes:

nog heel zijn. Met name de stukjes waar het borgclipje invalt zijn gevoelig voor afbreken als de kunststof ouder wordt. Er zitten er 2 in de geleider onder aan het raam. In deze rolletjes vallen de kogels op het uiteinde van de armen van het hefmechanisme. Als deze kogels niet door het borgklipje op hun plek worden gehouden gaat het ook niet goed.

raven

Het zou wel eens kunnen, we gaan het portier verdere demonteren...Bedankt zover.

Broabander

Mocht je nog zo'n groen ding nodig hebben; ik heb er evt nog wel eentje liggen kwam ik vandaag achter. Had er vorig jaar 1 nodig, kreeg er 2 bij de dealer.

Hoef ik verder niks voor te hebben ofzo, stuur maar een PB'tje als je hem nodig hebt met je adres en dan duw ik hem in een envelop ;)
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

thuur

Ik ga voor de raamgeleider.

Gr 8)

raven

Na heel wat gewroet blijkt er toch een raamgeleider onderin de portier te liggen. Nu nog op zoek naar een beetje handige manier om dat te vervangen.... Iemand nog suggesties?

volvobug

Welke raamgeleider? voorkant deur, achterkant deur, onderkant glas?

raven

Onderkant glas, ben nog een beetje op zoek slotkant of scharnierkant (dat is denk ik wat je bedoeld met voor- of achterkant deur?)