bougiekabels

Gestart door blauweroffel, 02-10-2013 11:54:36

Vorige topic - Volgende topic

blauweroffel

In mijn T-5 ("95) zitten bougiekabels met het getal 94-40. De doppen op de bougies zijn wit/geel van kleur.

Het lijkt mij dat dit nog de kabels zijn die er vanaf de fabriek al inzitten (94 betekent 1994?)
Ik heb nog een set waar 24 08 op staat. de pennen zijn blauw.

Klopt het dat dit een set uit  2008 is? en kan ik die gebruiken voor mijn T-5?

groet

BR

volvobug

Ja.

Ja.

Blauw is meen ik voor 10V maar wat het verschil is, anders dan de kleur,  met 20V weet ik zo niet. Pas ze eens zou ik zeggen.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

blauweroffel

Citaat van: volvobug op 02-10-2013 11:57:07
Ja.

Ja.

Blauw is meen ik voor 10V maar wat het verschil is, anders dan de kleur,  met 20V weet ik zo niet. Pas ze eens zou ik zeggen.

Ok bedankt, passen ga ik doen, maar ik wilde even weten of dat geen kwaad kan. Ben niet zo onderlegd op motorisch gebied.
Ben al trots op mezelf dat ik vanmorgen in 15 minuten de achterste ophangbeugel van de uitlaat heb kunnen vervangen  ;D

BR

volvobug

Goed zo! Zelftrots is belangrijk voor je (mentale) gezondheid  ;D. Maar de volgende keer gewoon die stopwatch achterwege laten en ontspannen sleutelen, het is geen aangenomen werk toch?  ;)

blauweroffel

Citaat van: volvobug op 02-10-2013 12:05:14
Goed zo! Zelftrots is belangrijk voor je (mentale) gezondheid  ;D. Maar de volgende keer gewoon die stopwatch achterwege laten en ontspannen sleutelen, het is geen aangenomen werk toch?  ;)

Nee geen aangenomen werk, alhoewel ik de laatste tijd toch veel voor anderen aan volvo's "upgrade" /activiteiten verricht.
dakrails, spoilers plaatsen, bougies vervangen, radio's repareren en plaatsen, middenconsoles vervangen, velgen verkoop en plaats, achterlichten vervang, zeg maar meer de buiten en binnekant onder handen neem.

Ik wil zelf in mijn eigen T-5 een donker T5-R dash en middentunnel plaatsen. Het dash moet eerst nog gerepareerd worden aan de onderkant: de beruchte oogjes zijn kapot en die moet ik eerst nog repareren met polyester.
DAt klusje wacht al een tijdje.

Maar goed, nu eerst het luchtfilter eraf en een buis van de turbo verwijderen, anders kom er ik er niet goed bij.
Heb nl ook een zwarte kap die om de onsteking past ter bescherming. Ik heb overigens het idee dat de onsteking zelf ook nog er in zit vanaf fabriek, als de kabels ook nog origineel zijn.

BR

blauweroffel

Past niet, de blauwe zijn net een paar mm langer:

En plotsklaps weigert tiny pic de ander pic????

Hier  kan je nl zien dat er twee ribbels zichtbaar blijven als je de pen op de bougie zet.

Dus voorlopig maar zo laten, zet nog wel even de zwarte kap over de onsteking, heb nu toch de hele boel los liggen.

BR

volvobug

Verschil zit hem zo te zien in een ander formaat rubber dop, dat is, een ribbel extra en een paar mm hoger.

blauweroffel

De verdeler ziet er nog goed uit volgens mij.
Mn buurman die zelf een opel opdc en een 205 cabrio gti heeft (en zelf onderhoudt) vond het er nog goed uitzien.

Dus die kan voorlopig ook nog wel even mee.

De berschermkap er overheen gezet, had de boel toch los. Ook alle vacuumslangetjes bekeken en ik kan niks ontdekken aan scheurtjes of wat dan ook.

BR

grijzev70tdi

Ik heb ook kabels van een 10v op mijn 20v gezet. Gaat prima, ondanks dat ze iets langer zijn. Kap kan er ook gewoon overheen
Grolsch, het klinkt al lekkerder

blauweroffel

Citaat van: grijzev70tdi op 02-10-2013 15:50:56
Ik heb ook kabels van een 10v op mijn 20v gezet. Gaat prima, ondanks dat ze iets langer zijn. Kap kan er ook gewoon overheen

Er lagen plasjes olie bovenop bij 2 en 3: ring van de vuldop moet vervangen worden zo te zien.
Ik denk dan wel: die olie komt dan wel makkelijker bij de bougie terecht als de pennen met maar twee ribbels in de schacht zitten
Ja, tijd om de ring van de  vuldop te vervangen, dat ook.

BR