Alfa 156

Gestart door Luc, 04-10-2013 12:51:50

Vorige topic - Volgende topic

Luc

Off-topic...

Mijn 850 met 4 ton op de klok doet nog steeds wat ie moet doen; rijden.
En dat doet ie meer dan goed.

De opvolger moet ook weer een stationcar zijn, maar hoeft niet perse een Volvo te wezen.
Ik heb al meerdere malen een Alfa 156 voorbij zien komen en verkocht zien worden, met ruim 2 ton op de klok en die auto's blijven t gewoon goed doen.
Zijn niet zuinig, maar wél betrouwbaar en als je de eigenaren mag geloven, rijdt t geweldig.

Kan hier iemand beamen dat de Alfa's van na zeg maar 2004, "goed" zijn te noemen?
Ik heb een 156 op het oog, met de 4-cilinder 2.0 JTS 165PK motor. Dus niet de V6-veel-te-zware-motor die ernstig onderstuur veroorzaakt.
Ben niet op zoek naar een auto waarmee ik van 2 naar 4-ton rij zonder onderhoud, maar deze Alfa heeft 150.000 gelopen en als ik m zou kopen, hoop ik er 4 jaar of nog eens een tonnetje mee verder te kunnen zonder dat de hele techniek vernieuwd moet.
Distributie, remmen, misschien schokbrekers en veren. Te doen met een Italiaan?
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

glenfiddich1983

Ik zou zeggen word eerst eens lid van een Alfa-forum (alfaforum.nl). Daar kan je gegarandeerd uitvinden wat de sterke en zwakke punten van de verschillende modellen zijn.
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

Sbv

V6 klinkt wel het mooiste en rijdt erg lekker

Martijn_B

Heb ik ook naar gekeken, ben destijds bijna voor een GTA gegaan. Echter, de 165pk sterke 4 cylinder schijnt wel het zuinigste blok te zijn en heeft redelijk weinig zwakke punten. Let wel dat de turbo in goede staat is, en liever één kopen waar de afgelopen jaren al een hoop aan vervangen is.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

BBS

Mijn broertje had eerst de 147 met de 1,9 JTD met ruim 3 ton op de teller. Er moesten op het laatst wel een dingen vervangen worden maar hij had er een perfecte wagen aan. Laatst is er iemand achterop geklapt en daardoor total-loss. Nu heeft hij een 159 1,9JTDm en dat ding doet het prima.
Rijd ook nog eens beestachtig lekker.

Als ik moet gaan kiezen tussen een V70n of een 159 dan is de strijd nog niet beslist. :eusa_think: :eusa_wall:
Volvoloos....

Ries van de Zilverschuit

Sowieso vind ik de 156 een van de mooiste, zo niet de mooiste auto die rond de eeuwwisseling gemaakt is. Alles klopt gewoon.

Indertijd heb ik er eentje mogen besturen tijdens een vakantie: wat een scherp onderstel. Daarbij is een roffel gewoon een lompe bak.

Ik heb alleen nooit ergens een botstest kunnen vinden. Ik vermoed dat een vergelijking zeker in het voordeel van onze auto's uit zal vallen.  ;)
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

)()()sT

Collega/vriend is Alfa-rijder en had eerst een 156 1.8 (?) en nu een 2004 2.0 geloof ik.
Ik wist eerlijk gezegd niet dat er een 165 pk met turbo bestond?
Anyway: collega is geen techneut maar wel heel tevreden over zijn auto's.
Hij heeft dus zijn 'sedan' verruild voor een 'estate' ofwel sportwagon vanwege 2 kids. Echter, in zo'n "stationcar" 156 past echt geen ruk ;D

Julius C.

Als Jeremy Clarkson zegt dat je pas een echte "Petrolhead" bent als je ook een Alfa hebt gehad, moge het antwoord duidelijk zijn... :eusa_think:
Her name is Victoria and she has many secrets!
Jij mag Vicki zeggen...

Boeijke

Je wilt jonger gaan rijden en de voordelen van de 850 hebben.
Wat is er mis met een V70 dan.?

grijzev70tdi

407... er zitten goede tussen, maar sommige zijn ook helemaal niks. Met name electronica is niet al te best...
Grolsch, het klinkt al lekkerder

)()()sT

Citaat van: grijzev70tdi op 17-11-2013 09:51:13
407... er zitten goede tussen, maar sommige zijn ook helemaal niks. Met name electronica is niet al te best...

Dat heb ik ook al vaker gehoord. Ze waren heel populair in de lease, maar ik denk niet dat ik zoiets prive zou willen rijden.

MEN-O

Citaat van: )()()sT op 17-11-2013 10:11:44

Dat heb ik ook al vaker gehoord. Ze waren heel populair in de lease, maar ik denk niet dat ik zoiets prive zou willen rijden.
Idd. kennis van me heeft hem weggedaan omdat de achterklep onder het rijden steeds ontgrendelde, ook op de snelweg !.. fout kreeg men er niet uit, bleek ook een electronisch probleem te zijn.

BBS

Citaat van: MEN-O op 17-11-2013 10:36:15
Citaat van: )()()sT op 17-11-2013 10:11:44

Idd. kennis van me heeft hem weggedaan omdat de achterklep onder het rijden steeds ontgrendelde, ook op de snelweg !.. fout kreeg men er niet uit, bleek ook een electronisch probleem te zijn.
Collega bij mij op het werk had ook een 407...
Hij werd gek van de elektrische storingen, elke week weer een nieuwe storing. Heeft hem voor een habbekrats ingeruild en rijd nu een S70 427-26 naar volle tevredenheid ;)
Volvoloos....

big ben

Powerpete

Citaat van: Luc op 10-02-2014 04:06:23
We gaan gewoon door... Inmiddels heb ik alweer een kleine 7000 km in de Volvo gereden, zonder enig probleem...
Als ie straks in April zn APK gewoon haalt, ja waarom dan iet gewoon doorrijden ermee?

Iemand ervaringen met de Volkswagen Passat 2,8 VR6?
Dat die krengen rap zijn is me wel duidelijk, maar halen ze ook 4 ton? Zoals we t van de 850 gewend zijn?

Zelfde vraag, die eigenlijk een hele andere categorie is : Toyota (Corolla) Verso, met de 1.8 liter motor. Iets mis mee, bekende problemen?

VR-6 Motoren doen vaak niet veel meer dan 2 ton, reparaties eraan zijn vrij kostbaar omdat ze niet heel veel voorkomen en allemaal wel aan dat soort km standen zitten... (uit de mond van een VW-Golf sleutelaar )

"Aerodynamics are for people who can't build engines." (Enzo Ferrari)