Vervangen distributie regio Breda

Gestart door Ibanez, 04-10-2013 21:57:32

Vorige topic - Volgende topic

Ibanez

Beste mensen,
Binnenkort zit het vervangen van mijn distributie eraan te komen.
Welke ervaren forummer zou deze klus aan mij als leerling willen laten zien?
Zelf durf ik er (nog) niet aan, maar uiteraard ben ik met alle plezier behulpzaam. :angel:
Ik ben woonachtig in de regio Breda, maar een ritje maken hiervoor is natuurlijk geen probleem.

UserID6342

Zijn zat forumsleutelaars die dat kunnen, w.o. ikzelf. PB maar voor prijsopgave ;D

rpakuypers

Citaat van: Dirk342 op 04-10-2013 22:05:15
Zijn zat forumsleutelaars die dat kunnen, w.o. ikzelf. PB maar voor prijsopgave ;D

Dag Dirk,

kun je er ook 2 tegelijk aan ? De mijne komt er na 95.000 ook langzaam aan ........... ik wil dat ook eens leren.

Groet,
Roger

UserID6342

Hoi Roger, wil er gerust 2 doen maar niet op 1 dag.  Zal je ook uitleggen waarom; je bent er toch een 3.5-4 uur zoet mee (wil je het goed doen en zeker met het oude type met de hydraulische spanner die in de 850's zit) en als het blok nog in de auto zit.  Ik wil hierbij altijd een uitloopmogelijkheid hebben want de auto moet wel 's middags goed rijdend weer mee retour.

De eerste keer dat een mij onbekende auto hier komt voor een distributiewissel vervang ik alles, dus inclusief waterpomp, hydraulische spanner, looprollen, etc.  De keer erop kan de riem alleen met de looprollen vervangen worden en de keer daarop weer incl. waterpomp, spanner etc.  Hier wijk ik ook niet vanaf, onder geen beding en voor niemand want ik moet garantie op mijn werk geven.

Werk alleen met originele Volvo onderdelen en dus geen imitatiespul erop.  En dan kan het wel eens wat duurder worden allemaal.

rpakuypers

Citaat van: Dirk342 op 05-10-2013 07:30:02
Hoi Roger, wil er gerust 2 doen maar niet op 1 dag.  Zal je ook uitleggen waarom; je bent er toch een 3.5-4 uur zoet mee (wil je het goed doen en zeker met het oude type met de hydraulische spanner die in de 850's zit) en als het blok nog in de auto zit.  Ik wil hierbij altijd een uitloopmogelijkheid hebben want de auto moet wel 's middags goed rijdend weer mee retour.

De eerste keer dat een mij onbekende auto hier komt voor een distributiewissel vervang ik alles, dus inclusief waterpomp, hydraulische spanner, looprollen, etc.  De keer erop kan de riem alleen met de looprollen vervangen worden en de keer daarop weer incl. waterpomp, spanner etc.  Hier wijk ik ook niet vanaf, onder geen beding en voor niemand want ik moet garantie op mijn werk geven.

Werk alleen met originele Volvo onderdelen en dus geen imitatiespul erop.  En dan kan het wel eens wat duurder worden allemaal.

Dag Durk,

duidelijk verhaal en begrijpelijk.

Groet,
Roger

Ibanez

Prima om te horen. PB komt eraan.