850 start niet, startmotor loopt (door kou / vocht)?

Gestart door WimG, 05-10-2013 10:05:47

Vorige topic - Volgende topic

WimG

Sinds kort heeft onze 850 last van de kou of vocht: Als het 's morgens koud is wil de motor niet aanslaan (startmotor loopt). Als de auto vervolgens een uurtje in de zon staat, start hij meteen.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ik heb in middels de verdeelkap en rotor vervangen maar heb nog niet kunnen constateren of het daar aan lag.

Het betreft overigens een Volvo 850 station, automaat, uit 1995, 2.5 liter benzine.

knoertS70

Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

WimG

henry classic v70

Ik denk eerder massa kabels..
Bij bougiekabels gaat íe eerst stotterend rijden enz. en dat heeft íe waarschijnlijk niet gedaan anders had je dat wel beschreven. Er staat trouwens een datum op de kabels daaraan kun je zien hoe oud zijn.
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Dennis1974

Ik verdenk bijna zeker de bobine kabel....heb ik ook gehad....vooral smorgens als het idd vochtig was. Er bleek bij mij een heeeeeeel klein scheurtje in te zitten...ding vervangen en sindsdien is het over.

Vervang die maar eens preventief...kosten een euro of 10 a 15 geloof ik bij de automaterialen zaak.

Verder is ook een kwaal dat de nokkenas sensor problemen kan geven. Die geeft nl. het zelfde storingsbeeld.

Maar zoals gezegd...vervang eerst de bobine kabel maar eens.

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

WimG

Dank allen! Als hij gestart is geeft de auto inderdaad totaal geen problemen, enige probleem is dat hij bij kou 's morgens niet aanslaat.

Ik zal de kabel van de bobine naar de verdeelkap vervangen zoals jullie aangeven.

Ik houd jullie op de hoogte!

WimG

Eerst maar eens de verdeelkap vervangen met de rotor, het was nodig maar blijkbaar niet de oorzaak van de storing. Vanmorgen startte hij weer niet. Daarom zojuist ook de bobine kabel vervangen, ben benieuwd wat er morgen gaat gebeuren.

WimG

Het was weer zover. Vanmorgen koud en vochtig en niet willen starten, inmiddels verdeelkap, bougiekabels, bobinekabel vervangen maar dus nog geen succes. Vanmiddag na enige tijd in het zonnetje te hebben gestaan, meteen starten.

Wat me overigens opviel is dat het pijltje ( naar boven) in het dashboard knipperde (automaat bak).

Heeft er iemand nog ideeen waaraan het zou kunnen liggen?

Gr,
Wim

Hans Duiven

Citaat van: WimG op 10-11-2013 17:50:06
Het was weer zover. Vanmorgen koud en vochtig en niet willen starten, inmiddels verdeelkap, bougiekabels, bobinekabel vervangen maar dus nog geen succes. Vanmiddag na enige tijd in het zonnetje te hebben gestaan, meteen starten.

Wat me overigens opviel is dat het pijltje ( naar boven) in het dashboard knipperde (automaat bak).

Heeft er iemand nog ideeen waaraan het zou kunnen liggen?

Gr,
Wim

Dag Wim,

Zoek maar even op schakelstandensensor

The Volvoboy

Maar als die ral is, dan gaat de startmotor toch helemaal niet rond?
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

grijzev70tdi

Start ie wel en slaat ie niet aan of start ie uberhaupt niet?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

WimG

De startmotor gaat rond maar de motor wil niet aanslaan. Na een tijdje in de zon te hebben gestaan slaat de motor meteen aan.

WimG

Het was vanmorgen weer raak, startmotor loopt mooi rond maar de motor slaat niet aan. Iemand nog suggesties?