Distributie

Gestart door volvi, 07-10-2013 18:40:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

volvi

Wie oh wie weet raad ?

Ik kom zoveel tegenstrijdige berichten tegen, maar na hoeveel km's moet de distributie worden vervangen van mijn V70 D5 uit 1999 ?
Ik rijd eigenlijk alleen maar lange afstanden !

Graag een berichtje !

Dank !

-D©©©L-

#1
Een D5 uit 1999 ? spannend !
Wat staat er in de handleiding van de auto (instructieboekje) ?


Je hebt nog niet eens de eerste post van het eerste sticky topic in dit board gelezen en vraagt nu al naar de bekende weg ?

verron

 ;D ;D Ik betwijfel of daar het antwoord in zal staan.......
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

volvi

Dank !
Er staan zoveel verschillende berichten over op het forum, dat ik de draad kwijt ben !
Ik zal de 120000 km aanhouden die ik er sinds vorig jaar mei alweer mee heb gereden.
.... Okay, het is een V70 D uit 1999 !

En in de handleiding staat niets over de wissel interval van riemen, geleiders, rollen en waterpomp.

fpede

de 2.5D/tdi dieselmotor (het audi/vw blok) heeft bij volvo een distributieriem interval van 120.000 km's.
echter aangezien audi/vw bij datzelfde blok 90.000 km aanhoudt, wisselen sommigen de riem al bij dat aantal km's

de riem van de brandstofpomp gaat 60.000 km's mee

;)

volvi

Dank voor de info !

Ewout Schalkwijk

Citaat van: fpede op 07-10-2013 19:16:44
de 2.5D/tdi dieselmotor (het audi/vw blok) heeft bij volvo een distributieriem interval van 120.000 km's.
echter aangezien audi/vw bij datzelfde blok 90.000 km aanhoudt, wisselen sommigen de riem al bij dat aantal km's

de riem van de brandstofpomp gaat 60.000 km's mee

;)

Expert's zoals o.a. Pul op Urk geven aan dat de pompriem net zolang mee gaat als de distributie. Ik houd zo'n 90.000km aan voor de distributie.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

grijzev70tdi

Bij ons bleef ie altijd gewoon 120 000 zitten
Grolsch, het klinkt al lekkerder

fpede

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 07-10-2013 23:37:45
Citaat van: fpede op 07-10-2013 19:16:44
de 2.5D/tdi dieselmotor (het audi/vw blok) heeft bij volvo een distributieriem interval van 120.000 km's.
echter aangezien audi/vw bij datzelfde blok 90.000 km aanhoudt, wisselen sommigen de riem al bij dat aantal km's

de riem van de brandstofpomp gaat 60.000 km's mee

;)

Expert's zoals o.a. Pul op Urk geven aan dat de pompriem net zolang mee gaat als de distributie. Ik houd zo'n 90.000km aan voor de distributie.

Hmmm, tsja, de mijne zit er nu 60k in en wordt volgende week vervangen samen met een kleine beurt,...
Ga het maar niet afzeggen, kan intussentijd de staat van de gehele distributie nagekeken worden  ;)

Aangezien dat toch de zwakke plek van de hele motor genoemd wordt!  ;)

Taranis

Dat is het ook. 120.000 gaat vaak wel goed, die op de roetmeeuw knapte bij 88.000 km. Toch jammer.

Max 90.000 vind ik persoonlijk veiliger dan 120.000.

wiffie

#10
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 07-10-2013 23:37:45
Citaat van: fpede op 07-10-2013 19:16:44
de 2.5D/tdi dieselmotor (het audi/vw blok) heeft bij volvo een distributieriem interval van 120.000 km's.
echter aangezien audi/vw bij datzelfde blok 90.000 km aanhoudt, wisselen sommigen de riem al bij dat aantal km's

de riem van de brandstofpomp gaat 60.000 km's mee

;)

Expert's zoals o.a. Pul op Urk geven aan dat de pompriem net zolang mee gaat als de distributie. Ik houd zo'n 90.000km aan voor de distributie.
Pul uit Urk adviseerd dat je de riem van de brandstofpomp alleen na 50.000 kilometer even weer op laat spannen,verder kan deze net als de distributie riem 120.000 km mee.
Ik zou persoonlijk gewoon voor de 90.000 gaan,ieder heeft namelijk een andere rijstijl.

Ewout Schalkwijk

Een voordeel: Als de pompriem knapt ontstaat er in principe geen motorschade. De motor krijgt alleen geen diesel meer ingespoten en slaat dus abrupt af. Dit in tegenstelling tot de distributieriem die knapt. Dan is de kans juist heel groot dat er permanente schade optreedt.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

volvi

Vandaag m'n 2.5 D V70 van '99 na 119.+++ km van een nieuw distributie , waterpomp, pompriem etc etc, laten voorzien door Pul in Urk !
Puike service, en wat een vakmensen ! In een paar uurtjes gepiept en de hele mikmak voor nog geen 600 euri (incl btw) !!!
Over 120.000 km weet ik wel waar ik (weer) naar toe ga.

Ewout Schalkwijk

Nice, heb je ze wel de groeten van me gedaan? :angel:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein