pookknop vervangen

Gestart door ruspek, 12-10-2013 09:32:44

Vorige topic - Volgende topic

ruspek

Hoi hoi,

De pookknop van de v70 is na 350k redelijk versleten en aan vervanging toe.
Graag zou ik wel een Volvo looalike hebben en niet een of andere sjonny golfbal.....
Is het kogelijk om alleen de hoes ( leer) te vervangen?
Ik heb dat toendertijd bij mijn laguna wel gedaan, weet dus niet of dat bij de v70 ook kan.

Ik kan ze ook niet vinden, wel voor de N maar niet voor de classic.
Het is een handbak trouwens.

Als jullie idee hebben hoor ik t graag
Groet Ruben

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000

pwassink

Oude moet eraf met een ijzerzaag en redelijk bot & gepast geweld, nieuwe kan je er dan zo opklikken.
Zijn bij mijn weten nog te bestellen bij de dealer,  even zoeken levert wel wat foto's op in de
weblogs / rubrieken hier .
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Piet

Bij mijn C70 kon ik de knop er zo af trekken is wel een automaat, ik neem aan dat dat bij de V70 handbak ook zo is ?
Kost dan wel veel kracht, maar komt er wel heel af.
Met een houten balkje en bv bandenlichter of grote schroevendraaier hevel je hem er vrij makkelijk af.
Bij de 850 moet je de knop sowieso wel stuk maken (vlgs de handleiding) alhoewel daar ook weer een truc voor is.
Pookknoppen zijn nog gewoon bij de dealer verkrijgbaar in verschillende uitvoeringen.
Je kan dan ook alleen de hoes vervangen en de knop hergebruiken.

t_w

Ik heb het bij mijn V70 met handbak ook gedaan, gaat best makkelijk en komt geen ijzerzaag aan te pas...

Voor 'how-to',  klik hier: Link...

ruspek

Hee thnx!!)

Had ik net nodig.
Weet je zo het onderdeelnr. Nog?

Kost zon ding?
Groet Ruben

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000

blauweroffel

Heb het ook al on mn blog gezet, maar ik post het hier ook maar even.

Ik wil de pookknop uit mn T-5 hebben! (omdat ik er een grijze R knop op wil zetten)
Heb de tips opgevolgd, spuitmond van kit bus zit on de pookstang, omhooggeschoven.

Maar ik krijg met geen mogelijkheid de pookknop los! Ook niet met ongepast geweld........

mickeyQR zei al: slopen...
Maar hoe sloop ik zo'n (weliswaar nog mooie) pookknop??

BR

MikeyQR

Eerst het schakel embleempje eruit wippen, en dan met een schroevendraaier alles dus de knop zelf stuk maken tot je de plastieke huls ziet, die ook stuk maken en jawel hij is eraf  :eusa_shifty:

blauweroffel

Citaat van: MikeyQR op 04-02-2014 15:02:28
Eerst het schakel embleempje eruit wippen, en dan met een schroevendraaier alles dus de knop zelf stuk maken tot je de plastieke huls ziet, die ook stuk maken en jawel hij is eraf  :eusa_shifty:

Ok, dan maar een een nog mooie knop slopen  :-[
bedankt voor de aanwijzingen  ;D
BR

blauweroffel

Citaat van: blauweroffel op 04-02-2014 15:11:47
Citaat van: MikeyQR op 04-02-2014 15:02:28

Ok, dan maar een een nog mooie knop slopen  :-[
bedankt voor de aanwijzingen  ;D
BR

en gelukt!
De hele pookknop gesloopt mbv hamer en kleine schroevendraaier. Het leek wel of de pook vastgelijmd zat.
bij een 70 serie is dit dus een van de 1800 verbeterde punten  ;D
Zal de foto van de restanten in mn blog zetten evenals het resultaat.

BR
BR

toonbinneveld

Ik snap niet wat er moeilijk gedaan wordt met de knop slopen om hem eraf te krijgen. Mijn methode:

Op passagiersstoel zitten, pook in zijn 4 zetten, jezelf naar de pook gedraaid met je schouder tegen plafond schrap zetten tegen vloer en hard trekken. Pas op met jezelf(of iets anders) raken als de knop los komt.