speling op uitgaande lager aandrijfas linksvoor

Gestart door mamapiening, 12-10-2013 13:05:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mamapiening

Wie kan mij helpen aan de samenstellings tekening van uitgaande lager aandrijfas linksvoor

thuur

Zover ik weet zijn er geen gedetailleerde tekeningen vrijgegeven van onze bakken..


Gr :-\

Jerra

Nog even een poging om mijn archeologie skills op te frissen.

Heeft iemand ondertussen zo'n tekening en/of lijst met onderdeelnummers gevonden?

In verband met de speling op mijn linker/buitenste aandrijfaslager zoek ik namelijk naar het onderdeelnummer van het lager.

Mis ik verder nog bepaalde ringetjes enzo? Ik kom niet veel verder dan dit boodschappenlijstje...

T-5R (855) - 2.0 - MT - Dark Olive Pearl - '95
780 - 2.8 - AT - Champagne Beige Metallic - '87

rjverbrugh

Mij is effe onduidelijk welk lager je nu bedoelt. Je noemt het ook in je andere topic. Gaat het nu over een wiellager? Of een lager dat in de bak zit? De linker aandrijfas zelf heeft geen lager. Rechts wel, tussenlager genoemd (is lange aandrijfas)

Jerra

Haha dat snap ik wel, ook een compleet onduidelijk plaatje er bij... oeps...

Ik kan de aandrijfas van onder de auto vast pakken en op en neer bewegen in de bak, ik bedoel daarmee het lager wat dus in de bak zit.
Maar heeft de bak daar geen lager zitten dan?
T-5R (855) - 2.0 - MT - Dark Olive Pearl - '95
780 - 2.8 - AT - Champagne Beige Metallic - '87

volvobug

Citaat van: Jerra op 14-07-2021 10:20:46
.....Ik kan de aandrijfas van onder de auto vast pakken en op en neer bewegen in de bak, .....

Is dat axiaal of radiaal?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Jerra

Axiale speling weet ik niet eerlijk gezegd, of dat er ook is.

Maar sowieso radiale speling
T-5R (855) - 2.0 - MT - Dark Olive Pearl - '95
780 - 2.8 - AT - Champagne Beige Metallic - '87

volvobug

#7
Citaat van: Jerra op 14-07-2021 11:23:35
Axiale speling weet ik niet eerlijk gezegd, of dat er ook is.

Maar sowieso radiale speling

Controleer eerst eens of de as wel vergenoeg doorgedrukt zit in de borging. En dan radiaal proberen op en neer te bewegen aan het buitenste deel van de binnenste homokineet. Als daar geen beweging in zit en op de as wel, zit de speling in de homokineet.

-edit: typo
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Jerra

Ah dankjewel, ik zal er binnenkort eens naar kijken.
Hoe druk ik de aandrijfas terug in de borgring als dat het probleem is, lukt dat gewoon op handkracht?
T-5R (855) - 2.0 - MT - Dark Olive Pearl - '95
780 - 2.8 - AT - Champagne Beige Metallic - '87

Ries van de Zilverschuit

Met een flinke stoot moet het met de hand wel lukken. Je voelt, hoort een lichte klik. Anders: op een sleuteldag sloeg een monteur met een moker en een bandenlichter de as in de borging. Dus...
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue