verwarming

Gestart door PeterM, 20-11-2004 14:29:38

Vorige topic - Volgende topic

PeterM

sinds gisteren krijg ik bijna geen lucht meer op het voorraam, ook niet als ik de ventilator op het maximum zet. Richt ik de blower op mezelf, is dat geen probleem, dus alleen als die op het voorraam gericht is (knop op 12 uur)
Iemand een idee wat dit kan zijn en hoe op te lossen?

Groet. Peter,
die nu met dit winterachtige weer het voorraam schoon moet houden met een ouderwets doekje

Dickvolvo850

Nou, dat is toevallig. Ben net op pad geweest en had nagenoeg hetzelfde. De ventilator draait op z'n maximum maar kan z'n lucht kennelijk niet kwijt. Zit er ergens een klep die dicht zit?
Ook ik ben benieuwd of iemand dit bekend voorkomt ???

Dickvolvo850

Ik ben vandaag maar even langs de garage geweest want ik wilde niet eerst de hele auto uit elkaar trekken voordat ik er misschien achter zou komen wat er aan de hand zou zijn.
Het bleek eenvoudig. Het pollenfilter was totaal verzadigd/verstopt. Nieuwe erin, airco e.d. af laten stellen en ik had de ventilatie weer in orde.
Succes. ;)

PeterM

Ik had zelf ook die gedachte, echter na dat filter te hebben vervangen, was er niks veranderd. Ze hebben bij jou de boel afgesteld, dat heb ik dus niet gedaan. Weet je ook wat ze precies hebben gedaan?

Dickvolvo850

Het diagnoseapparaat gaf aan dat de temperatuursensoren niet goed functioneerden (zitten achter de handgreep aan het dak) Deze zijn schoongemaakt. Ook is de temperatuurafstelling van de airco gereset. Ik denk dat het misschien verstandig is om ook even te laten kijken met de diagnoseapparatuur. Alles was bij mij binnen een half uurtje geregeld. Kan niet veel kosten en je hebt alles weer in orde.
Nogmaals succes.

PeterM

Morgen gelijk maar even doen, hoop dat het hetzelfde is als bij jou.

Groeten,

Peter