850-R 380.000 VERKOCHT!

Gestart door vdeweerd, 15-10-2013 14:06:55

Vorige topic - Volgende topic

855T5+

Citaat van: spekkie99 op 16-10-2013 12:34:14
Citaat van: 850T5 op 16-10-2013 12:31:13
Citaat van: spekkie99 op 16-10-2013 12:17:51
Citaat van: 850T5 op 16-10-2013 12:16:35
Citaat van: vdeweerd op 16-10-2013 11:55:37
Nu vraag je me wel wat;) ze zaten er al op, ik heb uit de facturen opgemaakt dat het remmen van Movit zijn, ze remmen in ieder geval heeeeel hard! Voor de rest ben ik een leek, daarom hoop ik ook via dit forum wat kennis op te kunnen doen
Interessant: staat er op de factuur iets meer over die remmerij? 304 mm, 322 mm, prijs?
Ben wel benieuwd! Remmen op de 850 is een "hot" issue...

http://www.movitbrakes.com/en/bremsanlagen/volvo/850-kombi-t5/
Ah, jij bent de vorige eigenaar?  :o staat dat op de factuur of was het 304mm?

geen vorige eigenaar hoor, ff googlen  ;)
aan de grootte te zien de 322 en het lijkt er ook op alsof de voorwielen verder naar buiten staan, vandaar de vraag over de spacers (schijven tussen lager en voorwiel).
Gegoogled had ik al, kijk naar mn reactie: ik wacht f vtot uitsluitsel van vdweerd...
Volvo: Mutatis Mutandis

vdeweerd

voorwielen staan idd iets meer naar buiten, dus die spacers zullen er wel tussen zitten.
Zal vanavond even kijken op dat factuur welke maat eronder zit, durf ik zo niet te zeggen

hertogjan6

Citaat van: vdeweerd op 16-10-2013 10:46:32
Mooie bak hoor!
Gele klauwen in combi met de elandsticker zijn ook gaaf!
thanks de jouwe staat ook donders strak in de lak!
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

vdeweerd

Update 17-10-13

Verbruik valt mij tot nu toe enigszins mee voor woon-werk verkeer +- 100km per dag met een verbruik van 10.3L op 100km bij normaal rijden, ook al is dit moeilijk;)

Nog een paar vragen voor de ervaren leden en kenners:

De rem piept zoals eerder aangegeven, nu remt de auto goed, het begint nu alleen wel storend te worden (ik heb liever dat mensen omkijken om te kijken wat een mooie auto het is dan dat ze kijken wat dat voor gepiep is)
Ik hoor en lees verschillende dingen tot nu toe, van kopervet op de achterkant van de blokken waarvan ik ook weer lees dat dit tijdelijk helpt, tot de anti-piepplaatjes, vergeten, verkeerd om etc?
Is hier zelf wat aan te doen?

CV en alarm Guard2, de bekende zekering 6 is eruit gehaald, ik moet dit allemaal opnieuw inlezen, ik heb een heel mooi stappenplan, echter gaat deze ervanuit dat er op de glas breeksensor op de deurstijl van de bestuurderskant een knopje oid moet zitten, dit heb ik niet en ik vind CV toch wel erg fijn om te hebben:)

Is er op dit forum iemand bereid om samen met mij de auto eens na te lopen/controleren, uiteraard voor een vergoeding oid, wil graag weten of er punten zijn waar ik op moet letten of punten die vervangen dienen te worden en om natuurlijk zelf wat meer kennis op te kunnen doen.
Ik heb zelf nog wel een aantal punten van optische aard die ik aan zou willen pakken, maar dan wil ik er wel zeker van zijn dat de auto verder in goede staat is, een garage wil dit wel doen voor , vind ik, teveel geld en ik kan zelf niet mee kijken.

vdeweerd

Voorlopig to do lijstje:

Foto's van de resultaten voor en na zal ik uiteraard hier op zetten.

- Grill zwart maken, ik houd niet zo heel erg van chroom, buitenkant en logo blijven uiteraard wel chroom

- Velgen opknappen, ze hebben toch behoorlijk wat stoeprandschade welke ik wil wegwerken.

- Interieur bijwerken, alcantra is pluizig en de wangen van de voorstoelen moeten bewerkt worden

- Hemel opnieuw laten bekleden in het zwart, interieur en de stijlen zijn al zwart, ik vind een zwarte hemel mooi staan, dus vandaar

En de eerder genoemde dingen die ik wil gaan doen waaronder een nieuwe stuurkogel, daarna laten uitlijnen, rem na laten kijken zodat de irritante piep verdwijnt.
Ik wil de motor ook graag opfrissen van binnen, wat voor spul raden jullie aan? Lees verschillende technieken en spullen namelijk.
Lees ook dat het een pluspunt kan zijn om de bougies e.d te vervangen voor nieuwe frisse exemplaren, hebben jullie nog meer waarvan je zegt dit is ook aan te raden om te doen bij een auto van 16 jaar oud en 350 dkm ervaring?

allezjean

Als je overweegt de bougies te vervangen en je evt. nog wat extra onderhoud wil doen aan de motor, zou je dit pakket kunnen overwegen: http://www.europeantuningshop.nl/index.php?route=product/product&product_id=28759

Is behoorlijk voordelig en alles past perfect. Heb een tijdje geleden gekocht voor mijn T-5R. Heb toen ook een set vacuumslangetjes gekocht, alleen nog geen tijd voor gehad deze te plaatsen. Schijnt een rotklus te zijn... Maar wel onderdeel van een zgn. stage '0'.
Heb u ook een groene...?

vdeweerd

Citaat van: spekkie99 op 16-10-2013 11:50:16
Mooie remmen aan de voorkant, wat zit erop?
Met spacers?
Ik heb de factuur nagekeken, hier staat niet veel bijzonders op:
artikelcode 55-001-S
MOV'IT conversion kit VOLVO 850 €1.955,00 ex btw

vdeweerd

Afgelopen dagen maar weer wat kleine dingen gedaan aan de auto, overigens bijna alleen maar optisch maar toch geeft dat al een goed gevoel.

Volgende week wordt de distributieriem en al het toebehoren vervangen, gister direct even het luchtfilter vervangen, de oude was bijna bruin/zwart aan het worden, al het leder bijgewerkt en ziet er weer goed uit, alcantra met een pluizen scheerapparaat bewerkt en het resultaat is goed.
Ondanks dat ik veel niet heb begrepen is het alarm en de centrale vergrendeling weer in werking, ik ben te ongeduldig en moest hier even rustig voor zitten met het stappenplan.

Voor de komende 14 dagen wil ik het oliefilter vervangen, lees veel over de carterontluchting, en kan niks hierover terugvinden in de historie, als ik alles hierover zo lees denk ik dat dat geen kwaad kan, mocht iemand in de omgeving Harderwijk mij willen en kunnen helpen hiermee, graag!:):)
Bougies en kabels nagelopen en deze zagen er nog redelijk nieuw uit, hier doe ik verder niks aan.

Als de motor koud is heb ik in de lage versnellingen dat tijdens het schakelen als ik de koppeling in trap de toeren nog even licht stijgen, kan dit te maken hebben met het gasklephuis?

marrrcel

Als het originele bougiekabels zijn, staat er een jaartal op.

vdeweerd

LQDI

vwb de stoelverwarming: Controleer de kabeltjes die naar de thermostaat in de stoel gaan. Er zit een gat in het schuim onder het zitvlak. Het wil wel eens gebeuren dat de kabeltjes los raken. Thermostaat haal je er zo uit door veel Lingo te kijken en je hand te laten verwijden in het gat. Mochten deze vast zitten kun je nog met een fohn en een spanningsmeter controleren of de thermostaat aanschakelt.

vdeweerd

Citaat van: LQDI op 23-10-2013 09:54:30
vwb de stoelverwarming: Controleer de kabeltjes die naar de thermostaat in de stoel gaan. Er zit een gat in het schuim onder het zitvlak. Het wil wel eens gebeuren dat de kabeltjes los raken. Thermostaat haal je er zo uit door veel Lingo te kijken en je hand te laten verwijden in het gat. Mochten deze vast zitten kun je nog met een fohn en een spanningsmeter controleren of de thermostaat aanschakelt.
Ga ik daar even naar kijken, de stoelverwarming op de passagiersstoel en op de achterbank werken in ieder geval goed!
Voor de bestuurdersstoel, het oranje lampje brand wel als ik de schakelaar omzet, het groene lampje van het logo niet zoals bij de andere knoppen van de stoelverwarming wel doen, maakt dit nog uit of is dit gewoon het lampje zelf wat defect is?

Julian

Citaat van: vdeweerd op 23-10-2013 10:28:07
Citaat van: LQDI op 23-10-2013 09:54:30
Ga ik daar even naar kijken, de stoelverwarming op de passagiersstoel en op de achterbank werken in ieder geval goed!
Voor de bestuurdersstoel, het oranje lampje brand wel als ik de schakelaar omzet, het groene lampje van het logo niet zoals bij de andere knoppen van de stoelverwarming wel doen, maakt dit nog uit of is dit gewoon het lampje zelf wat defect is?

Het groene lampje van het logo heeft niets te maken met de werking van de stoelverwarming, het rode/oranje lampje wel.
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

vdeweerd

dat dacht ik al wel, maar omdat t rode/oranje lampje wel brand, ik ga eerst eens even alle kabels en stekkers nalopen vanavond, en even grabbelen in het gat onderin de zitting.

vdeweerd

Inmiddels is de Volvo alweer 3 weken in mijn bezit, en 5500km verder, hoor de laatste tijd toch wat aparte geluiden, laatste week met koude motor lijkt het wel alsof de auto een beetje kreunt en steunt, dit is met 5km ook weer voorbij. Verder hoor ik soms wat gepiep of er iets aanloopt, maar dat kan het ventilatieschild bij de remschijf zijn rechtsvoor (daar komt het geluid ook vandaan) welke ik iets van de schijf heb afgebogen, deze zat hier tegen aan, en nu waarschijnlijk weer.
Ik merk nu goed wat voor kilometervreter deze Volvo is, ik heb hiervoor alleen maar nieuwere auto's gehad, maar deze Volvo staat met recht op de eerste plaats, wat een cruiser.
Technische zaken heb ik even afgeschoven op de 'langere' termijn, ik moet hiervoor eerst weer wat geld apart zetten.
Heb een embleemloze grill besteld, niet iedereen zal dit mooi vinden, excuses hiervoor;) ik houd niet zo van die glimmende grill die er nu in zit.
Zoals het er nu uitziet ben ik december vrij, dan wil ik bezig gaan met de velgen.